Jak podaje francuski serwis Hardmac, Apple ma zamiar uruchomić w nadchodzących miesiącach webowe narzędzie, które umożliwi przeprowadzenie zdalnej diagnostyki urządzenia z systemem iOS.

Narzędzie to ma być wykorzystywane przez pracowników infolinii Apple Support - możliwość zdalnego sprawdzenia podstawowych danych o stanie urządzenia może ułatwić rozwiązanie problemów, którymi trudnią się dzwoniący użytkownicy. Taka zdalna diagnostyka sprawdza:
[LIST]
*]maksymalną pojemność oraz aktualny poziom naładowania baterii;
*]czas od ostatniego kompletnego naładowania baterii;
*]wersję wgranego systemu iOS;
*]ostatnie wyłączenie urządzenia (sprawdza, czy urządzenie zostało „normalnie” wyłączone).
[/LIST]

Według informacji podanych przez Hardmac, Apple będzie mogło wysłać użytkownikowi wiadomość email, która zawiera specjalny URL. Po jego wprowadzeniu w Mobile Safari, uruchomi się proces diagnostyczny. Zebrane w ten sposób dane są następnie wysyłane do Apple. Zdalna diagnostyka może ułatwić życie nie tylko pracownikom Apple, ale również użytkownikom - dzięki większej szansie rozwiązania problemu „przez telefon”, być może klient nie będzie zmuszony do udania się do Apple Store lub (w przypadku Kraju nad Wisłą) autoryzowanego serwisu.

Podobne webowe narzędzie diagnostyczne już teraz jest w użyciu - dostęp do niego mają pracownicy sklepów Apple Store. Włączając na urządzeniu klienta stronę internetową iosdiags.apple.com, mogą oni uzyskać te same informacje, co w przypadku podłączenia urządzenia do komputerów w Genius Bar. Korzyścią jest zmniejszenie zatłoczenia wokół Genius Bar.

Źródło: Hardmac, AppleInsider, 9to5Mac