Wymiana ekranu iPhone'a w nieautoryzowanym serwisie nie spowoduje już utraty gwarancji
Według informacji przekazanych przez Apple, wymiana ekranu iPhone'a w nieautoryzowanym serwisie nie doprowadzi już do utraty gwarancji na to urządzenie. Do tej pory sytuacja wyglądała odwrotnie.
Użytkownicy będący w posiadaniu iPhone'a z uszkodzonym ekranem mieli do tej pory dwie opcje wymiany tego komponentu. Mogli skorzystać z usług nieautoryzowanego przez Apple serwisu i utracić gwarancję na swojego smartfona albo zapłacić dużo większą kwotę w uznanych przez firmę z Cupertino punktach naprawy zachowując ochronę gwarancyjną.
Nowe ustalenia Apple zmieniają wyżej opisany stan rzeczy, ale mają one pewne ograniczenia. Firma z Cupertino przyjmie telefon do naprawy na gwarancji jeżeli nie stwierdzi prób oszustwa lub manipulacji. Autoryzowany serwis sprawdzi ponadto czy ekran został wymieniony w prawidłowy sposób i nie będzie przeszkadzał w naprawie sprzętu. W innym przypadku klient będzie musiał zapłacić za ewentualną usługę.
Użytkownicy, którzy wymienili wyświetlacz iPhone'a w nieautoryzowanym serwisie nadal będą mogli zapłacić za montaż nowego i oryginalnego ekranu w autoryzowanych przez Apple punktach naprawy. Koszt takiej usługi nie będzie różnił się od jej standardowej formy.
Wielu klientów decydowało się do tej pory na wymianę zepsutego ekranu iPhone'a w nieautoryzowanych serwisach ze względu na niższą cenę takiej usługi (zazwyczaj 300-450 zł w serwisach o dobrej reputacji). W Polsce jej cena waha się w przypadku uznanych przez Apple punktów naprawy od 659 zł do nawet 759 zł zależnie od uszkodzonego modelu.
Źródło: MacRumors