Zmiany na YouTube – koniec długich reklam, nowa stylistyka i tryb ciemny
Według informacji udostępnionych przez serwis Campaign, YouTube zrezygnuje z wyświetlania 30-sekundowych reklam, których nie można pominąć. Nie stanie się to jednak zbyt szybko. Na zmiany będzie trzeba poczekać do 2018 roku.
YouTube zauważył, że 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć, często sprawiają, iż użytkownik rezygnuje z oglądania materiału, przed którym spot został wyświetlony. Należący do spółki Alphabet (dawniej Google) serwis nie ma jednak zamiaru rezygnować z monetyzacji udostępnianych przez użytkowników treści.
Relatywnie długie spoty zostaną zastąpione przez krótsze reklamy, często przybierające inną formą. Jedną z nich będą zaprezentowane kilka miesięcy temu Bumper Ads oraz 20-sekundowe materiały. Oczywiście w obu przypadkach nie będzie ich można pominąć przed oglądaniem filmu - chyba że użytkownik zapłaci za niedostępny w Polsce abonament YouTube Red.
Wkrótce YouTube wprowadzi do swojego serwisu spore zmiany dotyczące interfejsu graficznego. Twórcy chcą postawić na znaną z Androida stylistykę Material Design – z nowej wersji platformy mogą już korzystać wybrani użytkownicy. Będzie ona dostępna także w trybie ciemnym, co ma ułatwić oglądanie filmów w nocy.
W celu włączenia stylistyki Material Design przed oficjalną premierą należy:
wejść przez Google Chrome na stronę www.youtube.com/?gl=US
nacisnąć CMD + alt + i
przejść do zakładki Application
wybrać Cookies i zaznaczyć VISITORINFO1LIVE oraz usunąć go klikając ✕ na dole
przejść do zakładki Console i wpisać
document.cookie="VISITOR_INFO1_LIVE=Qa1hUZu3gtk;path=/;domain=.youtube.com";
oraz zatwierdzić klawiszem Return/Enterzaładować stronę ponownie
do poprzedniej wersji systemu wrócimy wybierając odpowiedni przycisk w dolnej części ekranu.
Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału na YouTube