Tesco wprowadza pilotażową usługę Scan&Shop w Polsce
Brytyjska sieć sklepów Tesco rozpoczęła w naszym kraju pilotażowy program Scan&Shop, który ma za zadanie przyspieszyć dokonywanie zakupów oraz uniezależnić klientów od kolejek przy kasach.
W celu skorzystania z takiego rozwiązania należy przy wejściu do sklepu pobrać specjalny czytnik, którym będzie trzeba skanować wybrane produkty. Urządzenie jest wyposażone w wyświetlacz, dzięki czemu pokazuje listę oraz całkowity koszt zakupów. Osoby, które zainstalują odpowiednią aplikację będą mogły zrezygnować z fizycznego skanera znajdującego się przy wejściu do sklepu i wszystko zrobią przy pomocy smartfona.
Na koniec zakupów konieczne będzie podejście do samoobsługowej kasy i dokonać płatności. Osoby korzystające z aplikacji zeskanują specjalnie wygenerowany kod, a następnie uregulują należność. Finalizacja transakcji odbywa się bez konieczności wyciągania produktów z koszyka.
Pilotażowy etap Scan&Shop został wprowadzony w trzech sklepach – w Krakowie, Poznaniu oraz w Łodzi. Rozwiązanie to od kilku miesięcy funkcjonuje w czternastu marketach w Europie Środkowej. Wprowadzenie systemu do pozostałych punktów sprzedaży na terenie Polski uzależnione jest od popularności opisanego wyżej rozwiązania w trakcie pilotażowego etapu.
Źródło: Tesco