Niedługo po powrocie Steve'a Jobsa do Apple powstała słynna kampania reklamowa Think Different, w której wykorzystano twarze znanych artystów, wynalazców, naukowców czy działaczy na rzecz praw obywatelskich (Martin Luther King) i niepodległościowych (Ghandi). W podobny sposób postać Steve'a Jobsa wykorzystała firma Havas New York w kampanii promującej działalność U.S. Digital Service.

W jej ramach powstały dwie reklamy, w których wykorzystano fragment wywiadu z Jobsem nagranego wiele lat temu. Mówi on w nim o tym, co może zdziałać każdy, kto zdecyduje się wyjść poza pewien schemat codzienności i zda sobie sprawę, że świat zmieniają tacy sami ludzie.

Pierwszy ze spotów, wyreżyserowany przez Jake'a Scotta (syna Ridley'a Scotta), prezentuje oryginalny wywiad ze Stevem Jobsem przerywany co chwila obrazami z pracy U.S. Digital Service. Drugi to animacja, w której Jobs jest jedynie narratorem.

Utworzona w sierpniu 2014 roku przez Baracka Obamę U.S. Digital Service działa w ramach Urzędu Wykonawczego Prezydenta USA (odpowiednika Kancelarii Prezydenta w innych krajach), służąc konsultacjami dla agencji federalnych w zakresie cyfryzacji i technologii informatycznych.

Źródo: MediaPost