Według informacji opublikowanych przez firmę Valve, platforma SteamVR zostanie udostępniona użytkownikom systemów macOS oraz Linux. Pierwsze beta testy tego oprogramowania w innym od Windowsa środowisku rozpoczną się w przyszłym roku.

Prace nad dostosowaniem SteamVR do macOS i Linuxa już się rozpoczęły. Podczas konferencji Steam Dev Days jeden z programistów Valve zajmujących się tematem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości – Joe Ludwig – zaprezentował pierwsze zrzuty ekranowe przedstawiające działanie platformy na wspomnianych wyżej systemach operacyjnych.

Pojawienie się platformy SteamVR na komputerach Mac to tylko kwestia czasu. Podstawowy problem dotyczący tego przedsięwzięcia jest jednak związany z dostępnością produktów. Większość gier stworzonych z myślą o SteamVR wykorzystuje API Microsoftu, czyli DirectX. Tylko od deweloperów będzie więc zależeć czy dostosują swoje produkcje do macOS i Linuxa.

Warto dodać, że o ile HTV Vive i SteamVR będą współpracować z macOS i Linuxem, tak zupełnie inaczej sprawa wygląda z Oculus VR. Prace nad dostosowaniem tej platformy do oprogramowanie Apple zostały zawieszone, a przedstawiciele Oculusa poinformowali, że Maki charakteryzują się zbyt słabym osprzętem do poradzenia sobie z technologią wirtualnej rzeczywistości.

Źródło: Road to VR