Według najnowszych informacji przedstawionych przez agencję Bloobmerg, Apple obniży marżę dotyczącą opłat subskrypcyjnych dla dostawców materiałów telewizyjnych - filmów, seriali, dokumentów. Będą oni jednak musieli spełnić jeden warunek konieczny.

Producenci, którzy chcą płacić 15 a nie 30% odstępnego dla Apple, będą musieli połączyć swoje programy dla iOS oraz tvOS z nową aplikacją Telewizja (TV), która została zaprezentowana podczas październikowej konferencji firmy z Cupertino. Już teraz mogą z niej korzystać osoby testujące najnowsze wersje beta wspomnianego wyżej oprogramowania, o ile znajdują się na terytorium Stanów Zjednoczonych. Polscy deweloperzy oraz testerzy nadal widzą na swoich urządzeniach aplikację Wideo.

Warto zaznaczyć, że pierwsze zmiany dotyczące modelu subskrypcyjnego w App Store zostały zaprezentowane już podczas tegorocznej konferencji WWDC. Z tego typu formy płatności mogą korzystać wszyscy deweloperzy, a nie tylko twórcy magazynów i serwisów streamingowych, jak to miało miejsce wcześniej. W przypadku modelu subskrypcyjnego deweloper otrzyma 85% wydawanych przez użytkowników pieniędzy, o ile będą oni korzystali z tego typu płatności przez czas dłuższy niż rok. Jeżeli zrezygnują oni z subskrypcji, ale przywrócą abonament w ciągu 60 dni, bardziej korzystny dla twórców aplikacji podział zostanie utrzymany.

Ze względu na 30-proncetową marżę, jaką pobiera Apple, niektórzy deweloperzy decydują się na podwyższenie cen abonamentów opłacanych z poziomu aplikacji (Spotify), odsyłanie użytkowników na swoją stronę internetową (Google Music) lub pozostawienie domyślnych cen ze świadomością tego, iż będzie się to wiązało z mniejszym zyskiem (Netflix).

Nowe zasady przygotowane dla Apple dla takich producentów jak HBO, Amazon czy właśnie wspomniany wyżej Netflix, mogą zachęcić ich do współpracy z firmą z Cupertino oraz połączenia swoich aplikacji z programem Telewizja. Początkowo to właśnie Netflix był względem niego sceptycznie nastawiony, ale niewykluczone, że wraz z nowymi stawkami ulegnie to zmianie. Skorzystają na tym również użytkownicy Apple TV, iPhone'ów i iPadów, którzy otrzymają ciekawe oprogramowanie. Więcej na jej temat można przeczytać w naszym artykule.

Nowe stawki dotyczące subskrypcji zostaną prawdopodobnie wdrożone wraz z oficjalną premierą iOS 10.2, a tym samym aplikacji Telewizja. Pozostaje mieć nadzieję, że nie zostanie ona udostępniona wyłącznie użytkownikom ze Stanów Zjednoczonych, tak jak ma to miejsce w przypadku wersji beta wspomnianego wyżej oprogramowania.

Źródło: The Verge