Apple wprowadza promo-kody na zakupy wewnątrz aplikacji
Deweloperzy programów dla systemów iOS oraz macOS mogli już od dłuższego czasu udostępniać dziennikarzom kody pozwalające na darmowe pobranie ich aplikacji z App Store, a także zapraszać ochotników do testów swoich produktów za pośrednictwem platformy TestFlight. Opcje te zostały dzisiaj rozszerzone.
Twórcy oprogramowania mogą od dziś udostępnić wybranym przez siebie osobom kody na płatne DLC (wszelkie dodatki kupowane za pośrednictwem mikropłatności), jakie zostały zaimplementowane do ich aplikacji. Zależnie od programu może być to wirtualna waluta wszechobecna w wielu grach, usunięcie reklam czy też dodatkowe funkcje.
Dla każdego dodatku, jaki użytkownicy nabywają dzięki mikropłatnościom, deweloper może wygenerować 100 kodów, które pozwolą na ich darmowe pobranie lub aktywację. Kodów nie może być jednak więcej niż 1000 dla pojedynczej aplikacji.
Nowa opcja, jaką Apple udostępniło twórcom oprogramowania, będzie mogła być wykorzystana przy współpracy z dziennikarzami oraz testerami (niektóre DLC mogą być przez pewien czas dostępne do pobrania wyłącznie dzięki aktywacji kodu). Niewykluczone, że znajdą się również deweloperzy, którzy wykorzystają nową funkcję iTunes Connect przy konkursach dla użytkowników swoich aplikacji.
Źródło: Apple