Czyszczenie pamięci podręcznej Mac App Store w celu rozwiązania problemów z aktualizacjami
Pobieraniu programów z Mac App Store mogą sporadycznie towarzyszyć rozmaite błędy. Aktualizacja nie jest realizowana w prawidłowy sposób, na liście uaktualnień znajduje się nieprawidłowa pozycja albo program po prostu nie chce się zainstalować do końca. Najczęściej tego typu błędy mają swoją przyczynę w słabym połączeniu internetowym, ale nie jest to regułą.
Warto na wstępie zaznaczyć, że pierwszym krokiem, jaki powinniśmy uczynić w przypadku nieprawidłowości, jest zamknięcie i ponowne otwarcie Mac App Store lub próba ponownego zaktualizowania albo pobrania aplikacji. Jeżeli nie przynosi do rezultatu, konieczne może okazać się wyczyszczenie pamięci podręcznej Mac App Store.
W celu wykonania tego zadania należy zamknąć Mac App Store, otworzyć Terminal i wpisać komendę open $TMPDIR../C/com.apple.appstore/
i ją zatwierdzić. Zobaczymy katalog, w którym znajdują się rozmaite pliki. Przenieśmy je na Biurko lub do innego folderu, a następnie zamknijmy okno Findera i włączmy ponownie Mac App Store. Jeżeli wszystko działa prawidłowo, to przeniesione pliki możemy usunąć.
Po wykonaniu opisanych wyżej czynności Mac App Store powinno znowu działać prawidłowo. Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże Wam z problemami dotyczącymi instalacji i aktualizowania aplikacji.
Źródło: OS X Daily