Apple Music na szczycie rankingu satysfakcji użytkowników usług muzycznych wg J.D.Power
Firma J.D. Power opublikowała tegoroczny ranking serwisów oferujących muzykę na żądanie pod względem satysfakcji użytkowników. Najwyższym cieszy się według niej Apple Music.
Firma zmierzyła zadowolenie użytkowników prosząc ich o ocenę wydajności danego serwisu, jego niezawodność, łatwość użycia, cenę , zbiory muzyczne, komunikację z użytkownikami i wsparcie techniczne. Największa satysfakcja użytkowników notowana jest wsród tych, którzy płacą za subskrypcję oraz słuchają składanek przygotowanych przez innych i sami czasem dzielą się własnymi. Z kolei najmniej zadowoleni są ci, którzy określani są mianem "pasywnych słuchaczy".
Co ciekawe, według J.D. Power, dostępność pewnych treści na wyłączność wyraźnie zwiększyła poziom satysfakcji tych usług, które je oferują. O to pytany był ostatnio Jimmy Iovine.
Apple Music znalazło się na pierwszym miejscu listy z 834 punktami i najwyższymi notami w trzech z sześciu kategorii: wydajność, niezawodność i łatwość użycia. To w pewnym stopniu zaskoczenie, biorąc pod uwagę narzekanie na działanie tego serwisu w pierwszych miesiącach po jego otwarciu. Odpowiedzią na to może być fakt, że badania przeprowadzono w ostatnich sześciu miesiącach, a wiele z błędów i niedoróbek serwisu zostało usuniętych i naprawionych jeszcze w ubiegłym roku.
Apple Music pokonało m.in. popularne w USA serwisy Rhapsody i Pandora, a także najsilniejszego chyba gracza na rynku, czyli Spotify. Najgorzej wypadły usługi Amazon Prime Music i Google Play Music. W zestawieniu zabrakło Tidala, usługi oferującej m.in. muzykę w wysokiej jakości.
Źródło: J.D. Power