Firma J.D. Power opublikowała tegoroczny ranking serwisów oferujących muzykę na żądanie pod względem satysfakcji użytkowników. Najwyższym cieszy się według niej Apple Music.

Firma zmierzyła zadowolenie użytkowników prosząc ich o ocenę wydajności danego serwisu, jego niezawodność, łatwość użycia, cenę , zbiory muzyczne, komunikację z użytkownikami i wsparcie techniczne. Największa satysfakcja użytkowników notowana jest wsród tych, którzy płacą za subskrypcję oraz słuchają składanek przygotowanych przez innych i sami czasem dzielą się własnymi. Z kolei najmniej zadowoleni są ci, którzy określani są mianem "pasywnych słuchaczy".

Co ciekawe, według J.D. Power, dostępność pewnych treści na wyłączność wyraźnie zwiększyła poziom satysfakcji tych usług, które je oferują. O to pytany był ostatnio Jimmy Iovine.

Apple Music znalazło się na pierwszym miejscu listy z 834 punktami i najwyższymi notami w trzech z sześciu kategorii: wydajność, niezawodność i łatwość użycia. To w pewnym stopniu zaskoczenie, biorąc pod uwagę narzekanie na działanie tego serwisu w pierwszych miesiącach po jego otwarciu. Odpowiedzią na to może być fakt, że badania przeprowadzono w ostatnich sześciu miesiącach, a wiele z błędów i niedoróbek serwisu zostało usuniętych i naprawionych jeszcze w ubiegłym roku.

Apple Music pokonało m.in. popularne w USA serwisy Rhapsody i Pandora, a także najsilniejszego chyba gracza na rynku, czyli Spotify. Najgorzej wypadły usługi Amazon Prime Music i Google Play Music. W zestawieniu zabrakło Tidala, usługi oferującej m.in. muzykę w wysokiej jakości.

J.D.Power Apple Music

Źródło: J.D. Power