Niekończąca się weryfikacja uaktualnienia - rozwiązanie problemu
W czasie przeprowadzania aktualizacji systemu iOS użytkownicy mogą napotkać błąd związany z niekończącą się weryfikacją uaktualnienia. Sam doświadczyłem tego problemu w czasie instalacji czwartej bety iOS 10, ale na szczęście udało mi się go rozwiązać.
Warto już na wstępie zaznaczyć, że przyczyną tego stanu rzeczy może być słabe połączenie z internetem (Wi-Fi). Jeśli jednak istota problemu nie jest z tym związana, a ponadto w pamięci Waszych urządzeń znajduje się odpowiednia ilość przestrzeni na pobranie uaktualnienia, to rozwiązania trzeba szukać gdzie indziej.
Pierwszym krokiem powinno być zamknięcie Ustawień z poziomu multitaskingu (dwa razy przycisk Home i przeciągnąć okno w górę), a następnie wyłącznie i włączenie ekranu. Jeżeli to nie pomoże, to konieczne będzie przeprowadzenie twardego resetu urządzenia tj. przytrzymanie przez kilka sekund przycisku Home i przycisku On/Off do momentu pojawienia się loga Apple na ekranie. Ostatnie rozwiązanie to próba przeprowadzenia aktualizacji za pośrednictwem programu iTunes (o ile jest taka możliwość).