Sprzedaż słuchawek Bluetooth w Stanach Zjednoczonych przyniosła w czerwcu producentom tych urządzeń większe dochody niż pozostałe modele. Produkty tego typu stanowiły 17% sprzedanych egzemplarzy, ale wygenerowały 54% przychodu z całego rynku.

Przychód ze sprzedaży słuchawek w Stanach Zjednoczonych wzrósł w pierwszym półroczu o 7% względem tego samego okresu 2015 r., ale w przypadku urządzeń wyposażonych w technologię Bluetooth producenci odnotowali dwukrotny wzrost.

Średnia cena słuchawek Bluetooth zmalała w tym samym okresie o 5%, a co więcej, prawie 30% egzemplarzy zostało sprzedanych za mniej niż 51 dolarów. Niemniej jednak na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o przychody, znalazł się producent, którego urządzenia są zdecydowanie droższe. Mowa o należącym do Apple Beats. Na drugim miejscu uplasowało się LG, a za nim Bose, Jaybord i Skullcandy.

Jeżeli ostatnie plotki się potwierdzą i Apple wyeliminuje z tegorocznych iPhone'ów złącze minijack, to można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że słuchawki Bluetooth wygenerują za rok jeszcze większy przychód, niż podany wyżej. Popularyzacja tego typu urządzeń może jednak obniżyć ich ceny na rynku, co byłoby korzystne dla potencjalnych konsumentów.

Źródło: MacRumors