Spotify ujawniło, że z ich serwisu do streamingu muzyki korzysta już ponad 100 milionów użytkowników. Jedynie 30% z nich opłaca comiesięczną subskrypcję, ale liczba 30 milionów osób uiszczających abonament i tak jest wyższa, niż w przypadku Apple Music.

Baza użytkowników Spotify Premium rośnie wyraźnie wolniej od tej, do której należą osoby korzystające z wersji serwisu z reklamami. Szwedzi już w marcu informowali bowiem o 30 milionach subskrybentów. Sytuacji nie zmieniło nawet wprowadzenie korzystnej cenowo oferty dla rodzin.

W zeszłym roku ze Spotify korzystało 75 milionów użytkowników, z czego 20 milionów płaciło comiesięczny abonament. Obecnie grono użytkowników szwedzkiego serwisu zasila miesięcznie około 1,8 milionów osób. Dla porównania, z Apple Music po ponad roku od premiery tego serwisu, korzysta już 15 milionów użytkowników, a jeszcze dwa miesiące temu liczba ta wynosiła 13 milionów. Warto jednak zauważyć, że usługa firmy z Cupertino jest dostępna wyłącznie w płatnym modelu subskrypcyjnym.

Źródło: The Telegraph za tablety.pl