Steve Jobs na puszce herbaty - kampania Think Different w branży spożywczej
Pod koniec lat 90 powstała jedna z bardziej znanych kampanii reklamowych, Think Different, w której nie promowano produktów, a jedynie budowano pewien obraz firmy Apple, wykorzystując wizerunek znanych poetów, muzyków, naukowców czy działaczy społecznych. Po niemal 20 latach pomysł ten wykorzystał polski producent herbaty i kawy
W zależności od rodzaju herbaty czy kawy na puszkach, obok Marylin Monroe, Mahatmy Gandhiego, Johna Lennona, Matki Teresy czy Alberta Einsteina pojawia się także wizerunek Steve'a Jobsa - wykorzystano słynne zdjęcie CEO Apple autorstwa Roberta Watsona (znane m.in. z okładki jego oficjalnej biografii).
Wizerunek Jobsa znalazł się na pudełku z herbatą wiśniowo - rumową.
Przyznaję, że budzi to we mnie mieszane uczucia. Z jednej strony nie wiem czy to dobry pomysł by wykorzystywać wizerunek tych osób (z naciskiem na takie postacie, jak Gandhi czy Matka Teresa) do sprzedaży produktów spożywczych. Z drugiej jednak, czy wykorzystanie ich wizerunku do promocji firmy produkującej komputery było czymś lepszym? Moim zdaniem tak.
Puszki z kawą i herbatą to dalej tylko opakowania, Jobs, Lennon czy Matka Teresa, mają skłonić klienta do wzięcia ich ze sklepowej półki i włożenie do koszyka. To wszystko.
Przygotowana na zamówienie Apple kampania Think Different niosła uniwersalne przesłanie, że tylko ci, co myślą inaczej, są na tyle szaleni, by wierzyć, że mogą zmienić świat, naprawdę go zmieniają. Powstałe wtedy plakaty i spoty reklamowe miałyby taką samą siłę przekazu nawet gdyby usunąć z nich logo Apple.
Niezależnie od oceny, to pierwszy moim zdaniem przykład tak wyraźnej inspiracji kampanią Think Different i to w branży spożywczej. Seria kaw i herbat nazywa się bowiem Tea Rebels.
Informację podrzuciła na Twitterze Magdalena - @superhero_me. Dzięki!