Instagram testuje narzędzia do analityki dla użytkowników
W zeszłym tygodniu Instagram wprowadził gruntowne zmiany do interfejsu oraz ikony swojej aplikacji. Wszystko wskazuje jednak na to, że już wkrótce użytkownicy tego programu otrzymają kolejny zestaw nowości. Będzie on związany przede wszystkim z narzędziami do analityki.
Instagram już dawno przestał być programem wyłącznie dla miłośników fotografii mobilnej, a stał się ważną platformą mającą znaczenie w świecie marketingu. Za pośrednictwem profili biznesowych użytkownicy będą mieli możliwość skontaktowania się z wybraną firmą albo sprawdzenia lokalizacji jej siedziby. Najważniejsze zmiany będą jednak związane z narzędziami analitycznymi, o których informacje udostępnił jeden z beta-testerów Instagrama.
Nowe rozwiązania pozwolą użytkownikom biznesowym na sprawdzenie rozmaitych informacji na temat swoich zdjęć i osób, które śledzą profil ich firmy. Instagram pozwoli na podgląd zasięgów udostępnianych fotografii, lokalizacji obserwujących, ich wieku i płci. W aplikacji znajdzie się również możliwość sprawdzenia najpopularniejszych zdjęć i filmów w wybranych przedziałach czasowych.
Źródło: TechCrunch
Instagram ma aspekt wizerunkowy, ale stricte marketing w kwestii kierowania ruchu do stron jest znacznie słabszy od Facebooku, mimo że ten sukcesywnie traci na popularności względem instagram, to i tak jest lepszy, a to tylko dlatego, że na FB są klikalne obrazki w reklamach, a na Insta tylko pasek pod obrazkiem. Ludzie je znacznie mniej klikają niż obrazek.