Flurry, ulubiona firma analityczna Steve'a Jobsa, przeprowadziła badania nad konsumowaniem treści internetowych bezpośrednio z poziomu komputerów (włączając w to laptopy) oraz urządzeń mobilnych. Wyniki są zaskakujące, po raz pierwszy czas korzystania z aplikacji mobilnych był dłuższy, pokazując jak zmienia się przeciętny użytkownik i z jakich urządzeń korzysta najczęściej, konsumując treści zawarte w internecie.

Badanie Flurry, w przypadku aplikacji mobilnych, zostało przeprowadzone na urządzeniach z iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone oraz J2ME na pokładzie. Jak widać na wykresie powyżej, po raz pierwszy aplikacje mobilne wyszły na prowadzenie, po bardzo drastycznych skokach, podwajając niemalże wynik czasowy względem tego sprzed roku. Świadczy to przede wszystkim o potędze urządzeń mobilnych, które powoli zaczynają dominować w pewnych kwestiach. Co prawda nie są jeszcze w stanie zastąpić komputerów w profesjonalnych zastosowaniach, niemniej jednak drzemie w nich ogromny potencjał.

Prawie połowę czasu korzystania z aplikacji mobilnych, użytkownicy spędzają na graniu. 1/3 wyniku stanowią narzędzia społecznościowe (przede wszystkim Facebook, z którego użytkownicy komputerów korzystają statystycznie aż 14 z 74 minut dziennie). Resztę stanowi przeglądanie wiadomości, mobilna rozrywka (oprócz gier) oraz inne zastosowania.

Czy w związku z dominacją aplikacji mobilnych nad przeglądarkami komputerowymi, te drugie zaczynają umierać? Na pewno nie, niemniej urządzenia mobilne są dziś wystarczająco zaawansowane, by przez większą część dnia mogą z powodzeniem zastępować komputery i służyć za najszybsze, najprostsze i najłatwiej dostępne źródło konsumpcji treści. A Wy z jakich urządzeń korzystacie częściej w ciągu dnia?

Źródło: Flurry / 9to5mac