Apple Music kontra Tidal - 11:3
Serwis streamingowy Tidal obchodzi swoje pierwsze urodziny i przy okazji chwali się wynikami. W komunikacie prasowym poinformowano, iż w ostatnich 12 miesiącach na skorzystanie z jego oferty zdecydowały się trzy miliony subskrybentów.
W czerwcu ubiegłego roku liczba ta wynosiła 900 tysięcy, dlatego wynik Tidala można byłoby nazwać sukcesem, gdyby nie fakt, iż w tym samym okresie, konkurencyjna usługa Apple Music zyskała 11 milionów użytkowników.
Firma Apple w październiku 2015 roku poinformowała, iż Apple Music ma 6,5 miliona płatnych subskrybentów, a Według „Financial Times” w styczniu bieżącego roku liczba ta wynosiła już 10 milionów. Wystarczyło kilka kolejnych tygodni, by serwis streamingowy firmy z Cupertino zyskał kolejny milion użytkowników, o czym w wywiadzie dla „USA Today" powiadomił wiceprezes Apple d/s oprogramowania i usług internetowych Eddy Cue.
Kilka dni temu, największy konkurent muzycznej usługi Apple, serwis Spotify, poinformował, że ma już 30 milionów płatnych subskrybentów. W czerwcu ubiegłego roku liczba ta wynosiła 20 milionów, dlatego choć Apple Music pierwsze 10 milionów osiągnęło zaledwie w sześć miesięcy, a Spotify w sześć lat, to aktualnie oba serwisy notują podobne wyniki.
Jak widać, Tidal ze swoimi trzema milionami użytkowników na tle konkurencji wypada bardzo blado. Mimo wszystko od pewnego czasu w internecie pojawiają się plotki, jakoby przejęciem usługi były zainteresowane firmy Samsung, Google, a nawet samo Spotify. Co prawda przedstawiciel Samsunga w wypowiedzi dla magazynu „Variety" powiedział, że pomimo zalet strumieniowania muzyki w jakości HiFi, plotki te są nieprawdziwe, to dalsze losy Tidala pozostają kwestią otwartą.
Źródło: AppleInsider