Apple publikuje wytyczne dotyczące reklam w aplikacji News
Apple opublikowało wytyczne dotyczące zasad przygotowywania reklam, które pojawią się w aplikacji News. Na ten moment firma z Cupertino przygotowała zasady związane z kilkoma rodzajami banerów oraz materiałami wideo.
Wytyczne zostały opublikowane w dokumencie „Ad Specifications for iAd”, który znalazł się wczoraj wieczorem na stronie internetowej Apple. Reklamodawcy będą mogli przygotować siedem rodzajów banerów, w tym jeden zawierający materiał wideo. Na ten moment nie wiadomo, kiedy tego typu materiały pojawią się w aplikacji News, a także kiedy aplikacja zostanie oficjalnie udostępniona polskim użytkownikom. Niemniej jednak warto przypomnieć, że można ją w prosty sposób włączyć bez posiadania amerykańskiego Apple ID. Odpowiedni poradnik publikowaliśmy kilka miesięcy temu.
Jak pokazuje czas, umożliwienie przez Apple instalacji dodatków blokujących reklamy w Safari miało jedynie zachęcić wydawców do udostępnienia swoich treści w aplikacji News. Pozwoli to firmie z Cupertino zwiększyć z czasem zarobki ze współpracy z reklamodawcami, którzy ze względu na rozwiązania pokroju wtyczek AdBlock nie będą chcieli inwestować w klasyczne banery. Zniechęceni mniejszymi zarobkami twórcy artykułów przeniosą zaś swoje treści do serwisów typu News, z których z kolei zaczną korzystać czytelnicy.
Źródło: AppleInsider