Fenomen e-sportu, czyli podsumowanie IEM (Intel Extreme Masters)
Od piątku do niedzieli uczestniczyłem (jako widz) w zawodach Intel Extreme Masters oraz towarzyszących im targach. Impreza odbywała się w stolicy Górnego Śląska – Katowicach – a ja po raz trzeci miałem okazję nie tylko oglądać emocjonujące mecze, ale i przyjrzeć się fenomenowi e-sportu, cosplayów oraz ogromnemu biznesowi, który stoi obecnie za światem gier i technologii im towarzyszącej.
W Katowicach odbyły się finały takich gier jak Counter Strike: Global Offensive, League of Legends oraz StarCraft II. W Spodku oraz Międzynarodowym Centrum Kongresowym zgromadziło się 1100 dziennikarzy z całego świata oraz 100 tysięcy widzów, a internetową transmisję oglądało łącznie 2,5 miliona osób. Tego typu liczby, a także wygrane rzędu stu tysięcy dolarów, pokazują, że e-sport przestał już być amatorskim hobby, a stał się poważnym biznesem i sposobem na życie dla wielu osób.
Poza samymi zawodami ważne dla całych finałów IEM były targi, na których prezentowali się przede wszystkim producenci sprzętu dla gier, ale też główny sponsor imprezy – firma Intel – która prezentowała technologię Real Sense oraz headset VR od HTC - Vive. Nie zabrakło również cosplayerów, muzeum techniki komputerowej oraz sprzedawców wszelkiej maści gadżetów.
O fenomenie e-sportu oraz wydarzeniach z Katowic rozmawiam w dzisiejszym odcinku z Andrzejem Kaszkowiakiem - byłym półprofesjonalnym graczem Counter Strike'a, pracownikiem firmy Intel oraz współprowadzącym podcast Tekstura.