U osób korzystających z zewnętrznych urządzeń, które są połączone z komputerem firmy Apple za pomocą Bluetooth, może pojawić się komunikat „Bluetooth niedostępny”. Wystarczy wykonać kilka czynności, które przywrócą jego dostępność, o ile przyczyna problemu nie ma źródła w uszkodzeniu sprzętu.

W poniższym poradniku przedstawione zostały kroki, jakie należy podjąć, aby pozbyć się wyżej wymienionego błędu. Polega on na usunięciu pliku systemowego, który odpowiada za obsługę modułu Bluetooth.

Krok 1: Zamknij okno preferencji systemowych lub aplikacje korzystające z połączenia Bluetooth;

panelpreferencji

Krok 2: Otwórz okno Finder'a, a następnie wciśnij kombinację klawiszy Command+Shift+G;

Krok 3: Gdy pojawi się okno „Idź do katalogu”, wpisz ścieżkę dostępu "/Library/Preferences/";

library

Krok 4: Wyszukaj plik "com.apple.Bluetooth.plist", a następnie go usuń;

Bluetooth.plist

Krok 5: Zamknij okno Findera'a, uruchom ponownie komputer;

Krok 6: Spróbuj ponownie sparować urządzenie Bluetooth z komputerem.