W ciągu ostatnich kilku tygodni wielu użytkowników systemu OS X skarżyło się na błąd 173, za sprawą którego programy pobrane z Mac App Store nie chciały się otworzyć. Próba ich uruchomienia skutkowała jedynie krótkotrwałym pojawieniem się ikony w Docku, która po chwili znikała. Na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu.

Pierwszym krokiem, jaki należy poczynić, jest zamknięcie (cmd+Q) wszystkich otwartych aplikacji, które zostały pobrane z Mac App Store. Następnie warto sprawdzić w zakładce Uaktualnienia, czy wszystkie programy zostały zaktualizowane i pobrać ich najnowsze wersje, jeżeli są one dostępne. W większości przypadków powinno to rozwiązać problem - sam spotkałem się z nim w przypadku programu PopClip. Jeżeli to jednak nie pomoże, konieczne będzie usunięcie aplikacji i jej ponowne pobranie z Mac App Store.

Błąd 173 uprzykrzał życie użytkownikom także w 2011 r. Jak można przeczytać na forum Apple, rozwiązaniem problemu było wpisanie w Terminalu następującej komendy cd /Applications sudo chmod -R 775 NazwaAplikacji.app, co pozwalało ominąć konieczność ponownego pobierania programu. Polecałbym jednak korzystać z tego rozwiązania w ostateczności.

Źródła: OS X Daily, Apple