Dwa tygodnie temu Apple uruchomiło program wymiany wadliwych wtyczek ładowarek, natomiast wczoraj wieczorem firma z Cupertino poinformowała o nowym programie wymiany wadliwych kabli typu USB-C, które były dostępne w ich ofercie.

Kable objęte programem wymiany mogą nie ładować urządzeń lub ładować je z przerwami. Tego typu akcesorium było dostarczane wraz z nowymi MacBookami Retina, choć można było dokonać jego zakupu także oddzielnie. Wadliwy kabel został przedstawiony na poniższym zdjęciu. Znajduje się na nim napis „Designed by Apple in California Assembled in China”.

Wadliwy kabel

Na nowym, prawidłowo działającym modelu kabla, znajduje się z kolei napis wraz z numerem seryjnym„Designed by Apple in California Assembled in China DDDXEERRRRRA”.

Przeprojektowany

W celu bezpłatnego wymienienia wadliwego kabla należy udać się do autoryzowanego serwisu Apple (Cortland, iSpot, iMad, iDream) wraz z numerem seryjnym MacBooka, do którego został on dołączony. Z programu można skorzystać do 8 czerwca 2018 roku.


Aktualizacja 19:46, 15 lutego, 2016 r.

Jak poinformowała mnie firma Cortland, proces wymiany wadliwych kabli nie będzie realizowany na miejscu, tak jak miało to miejsce w przypadku wymiany wtyczek ładowarek. Czas takiej operacji wyniesie około 2-3 dni roboczych. Natomiast w firmie iMad proces ten może zająć nawet 6 dni roboczych.