Apple szykuje zmiany w aplikacji News, a Microsoft prezentuje dla niej alternatywę
Według informacji podanych przez agencję Reuters, Apple planuje wdrożyć do swojej usługi News możliwość wykupienia płatnej subskrybcji. Pozwoliłoby to wydawcom serwisów na dostarczanie ograniczonej liczbie użytkowników wyselekcjonowanych artykułów i monetyzację treści. To jednak nie jedyne nowości ze świata agregatorów treści pokroju aplikacji News. W App Store pojawiło się bowem konkurencyjne rozwiązanie w postaci programu News Pro autorstwa Microsoftu.
Obecnie użytkownicy Apple News mogę za darmo uzyskać dostęp do wszystkich treści partnerów firmy z Cupertino. W przypadku The New York Times oraz The Wall Street Journal ilość artykułów możliwych do przeczytania w danym czasie jest jednak ograniczona. Niektórzy twórcy udostępniają w Apple News tylko wybrane treści, a inni oferują użytkownikom wyłącznie wstęp do artykułu oraz link przekierowujący ich do strony danego serwisu. Wprowadzenie modelu subsrkypcyjnego pozwoli wydawcom zarabiać, co jest szczególnie ważne z uwagi na fakt, iż w Apple News nie ma reklam. Warto dodać, że z usługi korzysta obecnie 40 milionów użytkowników. Niestety nie jest ona dostępna w Polsce bez zmiany w ustawieniach systemu iOS regionu na Stany Zjednoczone.
W App Store pojawiła się kolejna alternatywa dla aplikacji News w postaci News Pro od Microsoftu. Niestety program nie jest dostępny w polskim App Store i korzystanie z niego w naszym kraju jest możliwe tylko za pośrednictwem strony internetowej. Usługa ma koncentrować się na dostarczaniu użytkownikom treści branżowych o bardziej profesjonalnym charakterze.
Źródła: MacRumors, Cult of Mac