Zegarek Apple Watch trafił na rynek 24 kwietnia ubiegłego roku. Mimo iż był on dostępny w sprzedaży tylko nieco ponad pół roku, to trafił rzekomo do 8,8 milionów nabywców. Biorąc pod uwagę, że w całym 2015 r. sprzedano 17,1 milionów smart zegarków, to urządzenie naręczne Apple „zagarnęło” 52% całego rynku.

Oficjalne wyniki sprzedaży zegarka Apple Watch zostaną prawdopodobnie ujawnione przez firmę z Cupertino już 26 stycznia. Przedstawione wyżej statystyki zostały z kolei opublikowane przez analityków z Jupiter Research. Warto dodać, że co dziesiąty sprzedany w 2015 r. smartwatch działał pod obsługą systemu Android Wear. Sprzedaż Samsunga Gear S2 z systemem Tizen nie jest obecnie zbyt wysoka, ale warto mieć na uwadze, że urządzenie trafiło na rynek dopiero w listopadzie. Duży udział w rynku przypadł zaś mniejszym producentom, takim jak Martian, X czy też Razer.

Jak podkreślili analitycy z Jupiter Research, duże znaczenie dla popularności zegarka Apple Watch ma liczba dostępnych na system watchOS aplikacji. W maju było ich około dziesięć tysięcy, podczas gdy w tym samym czasie obecny niemal rok na rynku Android Wear mógł zaoferować swoim użytkownikom dostęp do zaledwie czterech tysięcy programów. Warto również nadmienić, że według ankiety przeprowadzonej przez Brytyjczyków, 30% respondentów twierdzi, że nie kupi smartwatcha, bo go nie wykorzysta. Czas pokaże, czy premiera Apple Watcha 2, której spodziewamy się już w ciągu najbliższych miesięcy, zmieni to nastawienie.

Źródło: Apple Insider, Razorian Fly, Telepolis