Firma Nielsen jak co roku opublikowała ranking dziesięciu aplikacji na urządzenia mobilne cieszących się największą popularnością wśród użytkowników z USA. Zestawienie ponownie zdominowała firma Google, odpowiedzialna za połowę programów z listy. W rankingu znalazły się również trzy aplikacje firmy Facebook i dwie stworzone przez Apple.

Najpopularniejszą aplikacją mobilną 2015 roku okazała się oficjalna aplikacja portalu społecznościowego Facebook, której udało się utrzymać pozycję lidera już trzeci rok z rzędu. Drugie miejsce w rankingu zajął Youtube, awansując o jedną pozycję w stosunku do 2014 roku. Trzecie miejsce zdobył Facebook Messenger, który zaliczył największy wzrost liczby użytkowników spośród wszystkich programów znajdujących się na liście. Miejsca od czwartego do siódmego przypadły aplikacjom firmy Google: Google Search, Google Play, Google Maps i Gmail (warto zauważyć, że z rankingu zniknęło Google+, które w ubiegłym roku zajmowało ósme miejsce). Zestawienie zamyka Instagram oraz dwie aplikacje od firmy z Cupertino: Apple Music i Maps. Ta ostatnia jest zresztą jedyną nową pozycją w tegorocznej edycji rankingu (Apple Music i Music ze starszych wersji systemu iOS najwyraźniej traktowane są przez firmę Nielsen jako jedna aplikacja).

Oprócz rankingu najpopularniejszych aplikacji mobilnych firma Nielsen opublikowała również dane dotyczące popularności poszczególnych systemów operacyjnych. Tu również zabrakło większych niespodzianek. Pierwsze miejsce zajął system Android, z którego w Stanach Zjednoczonych korzysta 52,6% użytkowników. iOS uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 42,7% (o 0,2% mniej niż w roku 2014). W zestawieniu znalazły się również systemy firm Microsoft (2,8%) i Blackberry (0,7%).

Źródło: Nielsen