
Zmiana kraju w iTunes - pytania i problemy & zmiana kraju App Store
#1
Napisano 22 stycznia 2010 - 06:04
Natomiast jeśli zmienię kraj np. na UK to później mogę mieć problem z kolejną zmianą? Czy to się tylko dzieje jeśli ktoś kupuje te karty Apple'a o ustalonej wartości i jakieś grosze pozostają na koncie (ponoć wtedy nie chce zezwolić na zmianę kraju bo konto nie jest puste)?
Druga sprawa to obecnie posiadane gry/aplikacje na iPhone, czy po zmianie kraju w koncie nadal będą dostępne na telefonie, nawet jeśli nie można ich kupić z "nowego kraju"?
EDIT: Tematy pokrewne:
http://myapple.pl/ip...tore-pl-11.html
http://myapple.pl/ip...-uk-na-pl_.html
http://myapple.pl/ip...na-dolary_.html
eualex
#2
Napisano 22 stycznia 2010 - 08:51
#3
Napisano 22 stycznia 2010 - 09:44
sądzę że możesz mieć 2 konta każde obsługujące inny kraj i wtedy problemy znikają.
prawda - możesz mieć dwa konta w dwóch różnych krajach (ale oczywiście nie możesz z nich korzystać równocześnie). Powoduje to sytuacje, kiedy np. wiesz, że program X ma aktualizację, ale nie możesz jej pobrać , bo akurat nie jest dostępna w danym kraju. Przełączasz się na drugi ekonto i aktualizacja pięknie się ściaga i instaluje.
Oczywiście, żeby w ogóle myśleć o dwóch kontach musisz każde z nich autoryzować kartą pochodząca z odpowiedniego kraju.
Na marginesie - sam mam dwa konta (Polska z polskim adresem i US z adresem w USA), chociaż do obu podpięta jest karta polska. Co więcej, oba działają bez zarzutów (na koncie US mogę naturalnie korzystać ze wszystkich "dobrodziejstw" konta, jak wypożyczanie filmów, kupowanie muzyki etc). Nie do końca sam potrafię wyjaśnić skąd ten "przywilej" - podejrzewam jednak, że Apple automatycznie zezwala na takie wyjątki (świadomie lub nieswiadomie), kiedy tą samą kartą płacisz w Stanach w ich sklepie (ostatnio kupowałem TC w Apple Store i płacąc właśnie tą kartą, która mam podpiętą do kont w iTunes Store na rachunku pojawiły się moje dane, tj nazwa mojego konta).
Ciekaw jestem, czy ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację?
pozdro
#4
Napisano 22 stycznia 2010 - 10:18

#5
Napisano 22 stycznia 2010 - 18:49

1. Jak wygląda wtedy sprawa synchronizacji kont? Czy podłączając telefon do Mac'a on sam automatycznie uruchomi iTunes z właściwym kontem czy muszę najpierw pamiętać by na kompie ustawić prawidłowe konto?

1. Jeśli usunę z telefonu (lub/i iTunes) jakiś app, za który zapłaciłem, to mogę go później za darmo ponownie ściągnąć (naturalnie z tego samego konta iTunes)?
1. Tak z ciekawości jak są kształtują ceny pomiędzy $ a Euro przy aplikacjach za 0.99 czy 9.99 (np. mboxmail)? I tak z ciekawości czy Apple w ogóle aktualizuje ceny ze względu na przelicznik kursowy, czy kurs Euro nie odgrywa roli?
----------
Od siebie natomiast dodam - i mam nadzieję że jeśli to działa to pomoże to innym - że jest pewien produkt w Polsce dostępny w BZWBK, który nazwa się "Karta przedpłacona z doładowaniem Premium":
Karta przedpłacona z doładowaniem Premium: Szczegóły | Bank Zachodni WBK
Jest to karta na okaziciela, można ją dać komuś, ta osoba może podać dalej jak jej się znudzi, itd. Jest to karta VISA działająca w necie, ale bez imienia i nazwiska. Czyli nie ważne jakie dane podasz, włącznie z adresowymi, autoryzacja zawsze przejdzie.

#6
Napisano 23 stycznia 2010 - 17:36
Panowie, dzięki za pomoc.
Ponumeruję jeszcze kilka pytań aby łatwiej było to ogarnąć:
1. Jak wygląda wtedy sprawa synchronizacji kont? Czy podłączając telefon do Mac'a on sam automatycznie uruchomi iTunes z właściwym kontem czy muszę najpierw pamiętać by na kompie ustawić prawidłowe konto?Czy w ogóle synchronizacja odpada bo wtedy zacznie mi wywalać aplikacje, które ściągnąłem tylko przez jedno z kont iTunes (gry synchronizuje drugie konto i tam tego app'a nie ma)?
1. Jeśli usunę z telefonu (lub/i iTunes) jakiś app, za który zapłaciłem, to mogę go później za darmo ponownie ściągnąć (naturalnie z tego samego konta iTunes)?
1. Tak z ciekawości jak są kształtują ceny pomiędzy $ a Euro przy aplikacjach za 0.99 czy 9.99 (np. mboxmail)? I tak z ciekawości czy Apple w ogóle aktualizuje ceny ze względu na przelicznik kursowy, czy kurs Euro nie odgrywa roli?
1. iTunes loguje się na konto na którym byłeś zalogowany podczas ostatniej wizyty. Jeśli chcesz "przełączyć" się na inne konto robisz to w ustawieniach konta. Za każdym razem polega to jednak na utworzeniu nowego konta. Wszystkie aplikacje są widoczne na każdym koncie, nawet jeśli jakieś nie są dostępne do pobrania na jednym z tych kont.
2. tak
3. ja wolę konto US ze względu na przelicznik (np 0.99$ vs 0.79E). co do aktualizacji raczej jest to mało prawdopodobne przy kilkuprocentowych wahaniach kursów
pozdro
#7
Napisano 25 stycznia 2010 - 05:15

#8
Napisano 25 stycznia 2010 - 12:57
Wielkie dzięki!
1. Czyli wszystkie aplikacje będą widoczne na kompie niezależnie na jakim koncie będę zalogowany, a jedyny problem będzie z aktualizacjami - te niedostępne w danym kraju nie będę mógł aktualizować będąc zalogowany na iTunes w tymże kraju?
Czy wszystkie inne aplikacje (te dostępne w każdym kraju) będą aktualizowane jednocześnie, nawet jeśli 1/2 z nich kupiłem przez jedno konto iTunes a resztę przez drugie?
2. To super, bo jak usunę z iPhone'a to jeszcze w iTunes na kompie widzę aplikację, ale dobrze wiedzieć że usunięcie jej także tam nie oznacza płacenie za nią ponownie jeśli z jakiegoś powodu będą ją chciał znów ściągnąć.
3. Dzięki, w € się rzeczywiście nie opłaca, natomiast Funt teraz dobrze wygląda a cenami £0.59. Jak byś porównał iTunes w USA oraz w UK? Pewnie pod względem filmów/seriali szybciej można je*ściągnąć, oraz jest większy wybór?
Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam.
1.tak, ale dla precyzji- może się zdarzyć sytuacja, że aplikacja X jest dostępnaw obu krajach, ale niekoniecznie aktualizacja może być w obu dostępna (zapewne to tylko kwestia czasu/ odstępu pomiędzy jednym a drugim karjem w dostępności)
tak- jeśli w obu krajach są aktyalizacje dostępne - robisz to tylko raz
2.tak
3.chyba z opóżnieniami pomiędzy UK a US nie ma problemów - z ciekawości zajrzałem do UK store i trochę wystraszyłem się cen, więc długo tam nie posiedziałem

przy okazji - na dole strony iTunes store jest flaga, po kliknięciu której szybciej przełączasz się pomiędzy sklepami - państwami
pozdro
#9
Napisano 23 marca 2010 - 17:13

#10
Napisano 24 marca 2010 - 16:10
Czy dane osobowe (imię i nazwisko, itp) masz takie samo w obu kontach (PL i USA) ? Różnią się jedynie adresami? Bo mnie niestety na kocia USA nie chciało przyjąć kredytówki, którą spokojnie płace w sklepie P.prawda - możesz mieć dwa konta w dwóch różnych krajach (ale oczywiście nie możesz z nich korzystać równocześnie). Powoduje to sytuacje, kiedy np. wiesz, że program X ma aktualizację, ale nie możesz jej pobrać , bo akurat nie jest dostępna w danym kraju. Przełączasz się na drugi ekonto i aktualizacja pięknie się ściaga i instaluje.
Oczywiście, żeby w ogóle myśleć o dwóch kontach musisz każde z nich autoryzować kartą pochodząca z odpowiedniego kraju.
Na marginesie - sam mam dwa konta (Polska z polskim adresem i US z adresem w USA), chociaż do obu podpięta jest karta polska. Co więcej, oba działają bez zarzutów (na koncie US mogę naturalnie korzystać ze wszystkich "dobrodziejstw" konta, jak wypożyczanie filmów, kupowanie muzyki etc). Nie do końca sam potrafię wyjaśnić skąd ten "przywilej" - podejrzewam jednak, że Apple automatycznie zezwala na takie wyjątki (świadomie lub nieswiadomie), kiedy tą samą kartą płacisz w Stanach w ich sklepie (ostatnio kupowałem TC w Apple Store i płacąc właśnie tą kartą, która mam podpiętą do kont w iTunes Store na rachunku pojawiły się moje dane, tj nazwa mojego konta).
Ciekaw jestem, czy ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację?
pozdro
#11
Napisano 26 marca 2010 - 17:07
Od siebie natomiast dodam - i mam nadzieję że jeśli to działa to pomoże to innym - że jest pewien produkt w Polsce dostępny w BZWBK, który nazwa się "Karta przedpłacona z doładowaniem Premium":
Karta przedpłacona z doładowaniem Premium: Szczegóły | Bank Zachodni WBK
Jest to karta na okaziciela, można ją dać komuś, ta osoba może podać dalej jak jej się znudzi, itd. Jest to karta VISA działająca w necie, ale bez imienia i nazwiska. Czyli nie ważne jakie dane podasz, włącznie z adresowymi, autoryzacja zawsze przejdzie.
A spróbowaliście może użyć tej karty "na okaziciela" (którą nawet można według banku "podarować dalej"), która ma działać bez względu na podane dane osobowe (imię/nazwisko/adres)?
#12
Napisano 14 marca 2011 - 16:48
Cześć.
Wczoraj zmieniłem na Apple Store narodowość z Polskiej na Brytyjską - tylko po to, by pobrać aplikację, którą "zgofotwała" mi ciocia z Anglii. Wszystko ładnie przebiegło, bo wybrałem opcję (przy pierwszej zmianie), by nie brało informacji karty, czyli wybrałem opcję "
- None

I wszystko jest dobrze, a gdy właśnie klikam na Done, to nie chce mi zaakceptować i nie mogę zmienić narodowości...
Czy to możliwe, że dzieje się przez to, iż nie posiadam żadnych środków na ów karcie? Jest ona zarejestrowana, wszystko jest z nią dobrze.
Pozdrawiam.
#13
Napisano 14 marca 2011 - 16:53
#14
Napisano 14 marca 2011 - 17:03

#15
Napisano 14 marca 2011 - 17:04
#16
Napisano 14 marca 2011 - 21:16

#17
Napisano 04 października 2012 - 17:10
Witam, jestem nowy więc jeżeli napiasałem post w złym tamecie proszę o przesunięcie. Mam pytanie mam obecnie w itunes 20$ z gift card(konto na usa) jezeli w chwili obecnej zmienie miejsce zamiekszania na Polskę i itunes również na polskie 20$ przepadnie czy zostanie dalej na koncie?
Post z nowego tematu "Pytanie zmiana kraju dla iTunes" został przeniesiony do istniejącego. plmax.
#18
Napisano 04 października 2012 - 19:39
iTunes nie pozwoli na zmianę kraju, jeśli posiadasz niewykorzystane środki z gift card na koncie.Witam, jestem nowy więc jeżeli napiasałem post w złym tamecie proszę o przesunięcie. Mam pytanie mam obecnie w itunes 20$ z gift card(konto na usa) jezeli w chwili obecnej zmienie miejsce zamiekszania na Polskę i itunes również na polskie 20$ przepadnie czy zostanie dalej na koncie?
Post z nowego tematu "Pytanie zmiana kraju dla iTunes" został przeniesiony do istniejącego. plmax.
#19
Napisano 04 października 2012 - 23:02
#20
Napisano 04 października 2012 - 23:16
#21
Napisano 05 października 2012 - 07:38
#22
Napisano 06 października 2012 - 06:49
#23
Napisano 06 października 2012 - 08:41
Temat był poruszany na forum. Gdy dokonasz zmiany konta irlandzkiego na polskie - aplikacje z "App Store" (ta sama nazwa, ten sam wydawca) nadal będą przypisane do Twojego konta - jednak nie będą widoczne w historii (pucharsed) - przy kliknięciu "BUY" pojawi się informacja, że aktualizacja jest darmowa, ponieważ zakupiłeś już wybraną aplikację.Nie będę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj
Posiadam 2 konta na app store: irlandzkie i amerykańskie,
Na obydwoje miałem giftcoda, jednak jak dostałem kartę prepaid
To chciałbym przenieść konto irlandzkie na polskie.
I moje pytanie jest takie: czy jak zmienię konto to te aplikacje, które kupiłem bedą dostępne nadal po zmianie kraju?
Z góry dziękuje
PS "Wish list" powinno zostać. Jednak niektórzy zwracali uwagę na problem z pobieraniem aktualizacji (cyferka z dostępną aktualizacją - lecz brak jakichkolwiek do pobrania).
Dorzuce do wątku.
Taka jest odpowiedź via Express Lane od Apple na moje pytanie o przenosiny:
"Before you change the country in your account, please note the following:
1) If you have any store credit, you will need to use the credit before you can change countries in your account. ( as I see your account you have xxx,xx € left with your account and you need to clear it before changing the country, or permit us to remove it from your account and it will not be returned to your account)
2) You will need to download all purchased content before changing countries. In addition, rented items must be past their 30 day expiration in order to change countries. For more information on rentals, please visit:
iTunes Store: Movie rental frequently asked questions (FAQ)
iTunes Store: Movie rental frequently asked questions (FAQ)
3) You will be asked to provide a payment method, such as a credit card or debit card associated with a valid billing address in the new country. An iTunes Store Gift Card issued in the new country is also an acceptable payment method. You will not be able to change your account's country without providing one of these methods of payment.
4) Content purchased from the iTunes Store is country-specific. If you wish to upgrade any of your iTunes Store content to iTunes Plus, you'll need to do so before you change the country associated with your account. The content you purchased while your account was set to the previous country will not be eligible for upgrade once you have changed countries.
5) When you change countries, you will no longer receive application update notifications in iTunes for the apps you purchased in your original country. However, you will still receive update notifications on your iOS device for any applications installed on that device. In addition, you will be able to download previously purchased applications again for free if they are present on your new country's store. You will not be charged and the download will not appear on your Purchased page. If a previously purchased application is not available in your new country, you will not be able to download it again for free."
Szkoda
#24
Napisano 06 października 2012 - 10:58
#25
Napisano 06 października 2012 - 12:49
Konsekwencje o których wspomniałem oraz są opisywane w wątku: http://myapple.pl/ip...tore-pl-11.html. /Także ważna funkcjonalność to Dostępność usługi iTunes w chmurze i funkcji iTunes Match (bezpłatne pobieranie wcześniej zakupionych treści cyfrowych):Sprawdziłem i aplikacje na których mi zależy mają takie same nazwy i tych samych twórców Polsce i w Irlandii.
Czyli mogę zmienić kraj bez żadnych konsekwencji?
Irlandia: Muzyka, Teledyski, Filmy (z zastrzeżeniem, że niektóre mogą nie być dostępne), Aplikacje, Książki.
Polska: Muzyka, Aplikacje, Książki.
Jeśli aplikacje są - będziesz mógł je pobrać ponownie bezpłatnie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych