Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ravensword - trójwymiarowy RPG w stylu Gothica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#26 Carlst

Carlst
  • 656 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 05 listopada 2009 - 19:38

No więc czekamy... Trochę cierpliwości :)

#27 Dawid Szypulski

Dawid Szypulski

  • 5 535 postów
  • Płeć:
  • SkądBiałystok

Napisano 13 listopada 2009 - 09:13

Ravensword, tak jak i kilka innych gier, został odrzucony za wykorzystywanie silnika Unity (wszystko przez aferę z Vampire Live, które pobierało numery telefonów graczy bez ich wiedzy). Wersja z uaktualnionym Unity została właśnie wysłana do Apple - teraz musimy czekać kolejne 2 tygodnie...

#28 adamhood

adamhood
  • 16 postów

Napisano 13 listopada 2009 - 23:22

ty dawxxx podrzuciłbyś tą wersje co miałeś do testów na jakiegoś rapida przypadkowo :D hehe

#29 Dawid Szypulski

Dawid Szypulski

  • 5 535 postów
  • Płeć:
  • SkądBiałystok

Napisano 14 listopada 2009 - 11:55

Taka wersja działa jedynie za telefonach z zarejestrowanym nr UDID. Czyli w tym przypadku tylko u kilkunastu redaktorów z serwisów o tematyce iPhone (mam takie szczęście również być na liście).

#30 adamhood

adamhood
  • 16 postów

Napisano 14 listopada 2009 - 22:40

to wpisałbyś nas na ta liste :D

#31 Carlst

Carlst
  • 656 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 15 listopada 2009 - 13:17

Taki nagły wysyp redaktorów nie? :D

#32 Bekas

Bekas
  • 548 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 listopada 2009 - 13:45

Ravensword juz wyszedl i wazy 60mb

#33 qtylovsky

qtylovsky
  • 823 postów
  • Skądwołomin

Napisano 17 listopada 2009 - 13:54

a w jakim appstore? bo w belgijskim jeszcze nie ma... :/ EDIT: ok juz jest :)

#34 okonez13

okonez13
  • 179 postów

Napisano 17 listopada 2009 - 15:44

Gra jest naprawdę genialna...uruchomilem Ja na zawalonym programami i grami iPodzie Touch 2g bez czyszczenia RAMu i zero scinania, grafika robi wrazenie...wiadomo postacie troche kanciaste...ale krajobraz i reszta... nie wiem co to za magiczny silnik graficzny ze gra zajmuje ~60mb przy takiej bogatej grafice...oby wiecej takich gier...nie moge jeszcze duzo powiedziec o fabule bo przed chwilka wlaczylem ale grafika jest bardzo ladna....ale nie zgodze sie ze lepsza niz w Gothic I, nie przesadzajmy...po samym poruszaniu sie postaci widac ze gra jest bardziej uproszczona (np. jak biegnac chcemy skrecic postac biegnie pod troche dziwnym katem) moim zdaniem apropo grafiki mozna bylo jedynie troche lepiej zrobic postacie i poprawic plynnosc ich ruchow...wtedy gra moglaby spokojnie konkurowac z Gothic

#35 nielololek

nielololek
  • 706 postów
  • SkądPolska

Napisano 17 listopada 2009 - 17:17

Mi gra się również podoba. Grafika świetna, choć jak napisał kolega wyżej, postacie trochę kanciate.

#36 jethro1

jethro1
  • 290 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopada 2009 - 20:36

Jak na gre na iPhone'a/iPod'a jest bardzo dobrze:) tak jak moi przedmowcy pisali, grafika nie jest bomba ale prawdziwy rpg, polecam, gra warta zakupu:)

#37 ssebal

ssebal
  • 990 postów

Napisano 19 listopada 2009 - 17:40

Jak wyjść z tego budynku co jest się w nim gdy rozpoczynamy grę?

---- Dodano 19-11-2009 o godzinie 20:20 ----
już mam :)

---- Dodano 19-11-2009 o godzinie 20:20 ----
a czy jakieś spolszczenie może ktoś ma żeby wrzucić przez winCSP?

#38 Dawid Szypulski

Dawid Szypulski

  • 5 535 postów
  • Płeć:
  • SkądBiałystok

Napisano 20 listopada 2009 - 09:10

a czy jakieś spolszczenie może ktoś ma żeby wrzucić przez winCSP?

Niestety, spolszczenia nie ma.

#39 okonez13

okonez13
  • 179 postów

Napisano 21 listopada 2009 - 01:02

Od siebie dodam parę słów po kilku dniach grania. Znalazłem jednego istotnego dosyć buga: kiedy wchodzę czasem na inna mapę (np. przechodzę z miasta do lasu) bohater pomimo tego, że w jego ręce jest broń po wciśnięciu attack kompletnie nie reaguje na polecenie, co więcej gdy podbiegniemy w tym czasie do jakiegoś "potworka" atakuje nas, ale nie ubywa nam HP...bug występuje bardzo sporadycznie i aby go naprawić wystarczy wrócić do miasta, ale jednak jest (da się wybaczyć w końcu to wersja 1.0 i pewnie niedługo doczekamy się uaktualnienia). Następny bug jaki znalazłem polegał na braku muzyki w grze (nie było jej od wczytania save z lasu), muzyka włączyła się po powrocie do miasta i potem była już wszędzie. Dosyć dużym minusem (dla mnie) jest brak dźwięków otoczenia - nie słyszymy czy ktoś nas atakuje, wszystkie ciosy przyjmujemy bezgłośnie...nawet umierając zasztyletowani przez goblina nie wydajemy choćby jęku (taki twardziel?;D)...być może to kolejny bug, który u mnie występuje. Jedną z ostatnich rzeczy, na którą chciałbym ponarzekać, a co chyba najbardziej przeszkadza w rozgrywce - jak "u licha" można sprawdzić parametry itemków?! Opis przedmiotu jest, ale np. w przypadku maczugi "najlepsza do zabijania zwierząt" (cytat niedosłowny) nie mówi mi nic czy jest lepsza od najdroższego miecza... w RPG taka rzecz to podstawa...przecież nie można się sugerować wyłącznie ceną przedmiotu bo akurat mam mało "golda" i chciałbym zobaczyć co się bardziej opłaca mi kupić... Inną dosyć śmieszną rzeczą jest brak opcji save, owszem gra się zapisuje w miejscu, gdzie zakończyliśmy rozgrywkę, ale tylko po wyjściu z programu, w dodatku gdy umrzemy po prostu odradzamy się w mieście bez żadnych strat (z tego co zauważyłem)... Ciekawą rzeczą jest też nadprzyrodzona zdolność bohatera do spadania z dużych wysokości bez utraty HP...
Jeszcze jedno: czy kontrolery, z których korzystamy w grze do poruszania postacią oraz walki i skoku nie wydają Wam się po prostu brzydkie? Może to kwestia gustu, ale uważam, że taka zmiana kosmetyczna też by się przydała (na szczęście da się zrobić je przezroczyste lub wyłączyć całkowicie).

Gra i tak jak na pierwszą wersję jest dobrze przygotowana. Podczas grania naprawdę można zauważyć wiele podobieństw do Gothica i Morrowinda i nieźle się wciągnąć odrywając się dopiero, aby doczołgać się do ładowarki;D. Zadziwia mnie dbałość o szczegóły przy równoczesnym niedopracowaniu bardziej znaczących elementów... Jeden z tych szczegółów możemy zauważyć spacerując po miasteczku - kiedy przebiegniemy pod tabliczką obok kowala tabliczka zachwieje się. Między innymi poprzez dbałość o takie szczegóły gra pomimo stosunkowo małego wyświetlacza naszego urządzenia umożliwia nam poczucie klimatu prawdziwego RPG. Jak już pisałem zdecydowanie psuje to brak dźwięków otoczenia... co to za radość z walki kiedy słyszymy w tle tylko spokojną muzyczkę, która psuje cały nastrój.

Pomijając te niedociągnięcia, które w następnych wersjach z pewnością będą poprawione gra jest moim ulubionym RPG na urządzenia Apple zaraz obok Dungeon Hunter. Niestety ta druga gra jest bardzo liniowa...właściwie nasz wybór ogranicza się tylko do wyboru czy skręcić jeszcze w ten jeden korytarzyk, w którym może czaić się jeden potworek więcej...praktycznie nie mamy wpływu na sposób rozgrywki. W Ravensword jest inaczej - już na samym początku rozgrywki możemy pójść gdzie tylko chcemy i walczyć z kim chcemy (oczywiście jeśli będzie to coś innego niż dzik, szczur lub goblin na pewno przegramy;D). Podoba mi się też to, że mapa nie jest ograniczona jakimiś niewidzialnymi barierami - jak chcesz możesz wpaść do strumienia, możesz zboczyć ze ścieżki w las, wejść na jakąś górkę itp. Nie ma też ograniczeń co do zadań, możesz przyjąć danego Questa lub nie, nie musisz nawet go ukończyć, aby rozgrywka posuwała się dalej. Genialnie, że autorzy postawili na wolny wybór gracza...w końcu jakiś prawdziwy RPG!!! Polecam wszystkim!

---- Dodano 21-11-2009 o godzinie 11:24 ----
Przepraszam, teraz gram na słuchawkach i już słychać każdy dźwięk...może miałem za głośno muzykę włączoną... na słuchawkach w ogóle jest lepszy klimat (nic więcej nie słyszysz:D)...

#40 ssebal

ssebal
  • 990 postów

Napisano 22 listopada 2009 - 18:53

A ja dodam od siebie że ta gra zmieni pogląd patrzenia na ip... Grafika szczerze jest porównywalna do gothic1 jak na ich pierwszą grę świat jest bardzo rozbudowany i ma moim 2G jeszcze nigdy nie było zwieszania się szczerze ta wytwórnia ma przed sobą przyszłość i czekam na ich kolejne tytuły

#41 nielololek

nielololek
  • 706 postów
  • SkądPolska

Napisano 30 listopada 2009 - 17:07

Jeśli ktoś chce, recenzja gry Ravensword od evomac na moim blogu: [RECENZJA] Ravensword |W AppStore iPhone Games & Apps [PL]




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych