Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Software Developer Kit dla iPhone - ogólnie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 07 marca 2008 - 22:34

Dołączona grafika


SDK pozwala wszystkim pisac aplikacje dla iPhone. W tym dziale zbieramy wszelkie informacje na ten temat.

Wiecej na temat samego SDK tutaj, na stronach Apple:

Apple Developer Connection - iPhone Dev Center - iPhone Developer Program



Aplikacje można tworzyc jedynie na Macu z Xcode. By zaczac pisac oprogramowanie, nalezy sciagnac darmowy program SDK ze strony Apple.

UWAGA: SDK wymaga komputera Mac na procesorze Intela (coprawda dziala z procesorami PPC, ale nie wiadomo jak sytuacja bedzie wygladala przy probie publikacji oprogramowania) i systemu MacOSX Leopard 10.5.2 lub nowszego.

Ciekawostka jest to, ze developerem moze byc kazdy -nawet uczen liceum, ktory zna podstawy oprogramowania. Wystarczy sciagnac program i zaczac pisac. Apple w SDK udostepnia tzw. konsole na ktorej bedzie mozna, jak na ekranie iPhone, obserwowac wyniki pracy.


Publikacja aplikacji przez developerów będzie płatna - 99 dolarów/rok. Aplikacje dostępne będą przez bezprzewodowy transfer ze specjalnego sklepu "App Store".




Obok płatnych aplikacji będzie można także udostępnić całkowicie darmowe programy dostępne z App Store.

Na dzien dzisiejszy SDK jest programem typu beta. Pelna wersja wraz z firmware 2.0 dla iPhone'a przewidywana jest na czerwiec tego roku.



SDK iPhona składa się z następujących części:

Cocoa Touch - Multi-touch events, Multi-touch controls, Acceleromter, View Hierarchy, Localization, Alerts, Web View, People Picker, Image Picker, Camera
Media - Core Audio, OpenAL, Audio Mixing, Audio Recording, Video Playback, JPG, PNG, TIFF, PDS Quartz, Core Animation, Embedded OpenGL
Core Services - Collections, Address Book, Networking, File access, SQLite, Core Location, Net Services Threading, Preferences, URL utilities
Core OS - OS X Kernel, BSD TCP/IP, Sockets, Power Management, Keychain, Certificates, File System, Lib System, Security, Bonjour


PYTANIA I ODPOWIEDZI:

1. Skad sciagnac SDK?

Nalezy zarejestrowac sie na stronach Apple jako Developer (zajmuje to okolo 3 minut i jest bezplatne). Pozniej mozna juz sciagnac SDK -- > Become a Registered iPhone Developer - Step 1


2. Mam komputer PC. Czy moge zainstalowac na nim SDK?

Nie, SDK dziala tylko na komputerach typu Mac z procesorami Intela. Wymagany system: MacOSX Leopard 10.5.2 lub nowszy.


3. Napisalem program w SDK, dziala na symulatorze, ale chcialbym sprawdzic, jak bedzie sprawowal sie na iPhone/iPodzie touch. Jak to zrobic?

Musisz zostac dystrybutorem. Majac juz login Developera wystarczy o to zaaplikowac tutaj --> Apply to the iPhone Developer Program

Gdy aplikacja zostanie przyjeta, musisz zaplacic 99$ za prawo do dystybucji Twojego wlasnego oprogramowania (oplata roczna, platna z gory). Apple ze swej strony zobowiazuje sie pokryc wszelkie koszty hostingu dla Twej aplikacji. Udziela tez pomocy technicznej. UWAGA! Na razie z programu moga korzystac wylacznie Amerykanie. Apple chce go rozszerzyc na inne kraje w nadchodzacych miesiacach, choc raczej nie bedzie to wczesniej niz w lipcu.

4. Za co tak naprawde place, wydajac te 99$ ?

- za mozliwosc testowania kodu na iPhone/iPod Touch (nie musisz korzystac z konsoli)
- za support techniczny ze strony Apple
- za dystrybucje Twej aplikacji. Apple umiesci ja w iTunes Store a takze App Store, skad kazdy uzytkownik iPhone/iPod Touch na swiecie bedzie mogl ja pobrac na swoje urzadzenie.

5. Stworzylem z przyjaciolmi skompikowana aplikacje. Nie chce jej udostepnic za darmo. Jest taka mozliwosc?

Tak. Aplikacje mozna udostepnic za darmo (nic za to nie placac oporcz wspomnianego abonamentu w wysokosci 99$ za rok) lub za okreslona cene.

Przyklad:

Ty ustalasz cene za swoja aplikacje. Przykladowo niech bedzie to 10$

Z kazdorazowo zakupionej Twojej aplikacji przez iTS lub AppStore otrzymasz 7$ - reszte pobiera Apple (zasada 70% dla Ciebie - 30% dla Apple)

6. Stworzylem aplikacje. Ale nigdzie nie moge znalezc App Store a w iTunes Store tez nic. O co chodzi?

Zarowno SDK jak i wersja 2.0 firmware dla iPhone/iPod Touch nie sa jeszcze dopracowane. Premiera App Store, nowego firmware i w pelni przetestowanego SDK ma miec miejsce pod koniec czerwca 2008 roku. Wtedy tez zacznie sie oficjalna dystrybucja aplikacji.

Na dzien dzisiejszy mozna z powodzeniem pisac aplikacje na wersji beta SDK i testowac ja na konsoli. Update informacji bedziemy umieszczac w tym poscie na biezaco.

#2 MarcinWitek

MarcinWitek
  • 1 574 postów
  • SkądMars

Napisano 07 marca 2008 - 23:16

Zbyt wielkie zainteresowanie. Cały czas wisi mi: We are processing your request. Please wait a few moments then refresh this page.

#3 kamilps3

kamilps3
  • 768 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 marca 2008 - 00:11

A ja jak juz sciagnolem to mi sie to nie pojawia

#4 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 08 marca 2008 - 00:27

Panowie to przyklejony watek. Umieszczamy tu tylko info nt. SDK (taki niby tutorial). Prosze pisac w osobnych tematach.

---- Dodano 08-03-2008 o godzinie 14:00 ----
Prosze wszystkich, jesli posiadacie jakies info o SDK - wrzucac to tego watku. Bede je wklejal do przyklejonego postu - wraz z adnotacja kto oczywiscie dodal dodatkowa tresc.
Modzi moga dodawac info niezaleznie, poprzez edycje powyzszego posta.

#5 bejo

bejo
  • 176 postów
  • SkądBrzozów / Kraków

Napisano 11 marca 2008 - 00:38

3. Napisalem program w SDK, dziala na symulatorze, ale chcialbym sprawdzic, jak bedzie sprawowal sie na iPhone/iPodzie touch. Jak to zrobic?

Musisz zostac dystrybutorem. Majac juz login Developera wystarczy o to zaaplikowac tutaj --> Apply to the iPhone Developer Program

Gdy aplikacja zostanie przyjeta, musisz zaplacic 99$ za prawo do dystybucji Twojego wlasnego oprogramowania (oplata roczna, platna z gory). Apple ze swej strony zobowiazuje sie pokryc wszelkie koszty hostingu dla Twej aplikacji. Udziela tez pomocy technicznej.

No dobra, ale co jesli mam iPhone-a np. w erze a nie w ATT? :D Wtedy wydam $99, sciagne nowy firmware (2.0?1.2?), wrzuce na iPhone-a i mam cegielke, tak?

#6 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 11 marca 2008 - 01:06

Na dzien dzisejszy tak. Odsylam do ostatniego wersu czyli:

Na dzien dzisiejszy mozna z powodzeniem pisac aplikacje na wersji beta SDK i testowac ja na konsoli. Update informacji bedziemy umieszczac w tym poscie na biezaco.


Jesli juz teraz chcesz korzystac z full wersji pozostaje Ci na dzien dzisiejszy zakupic jakiegos uzywanego ipoda touch.

#7 bejo

bejo
  • 176 postów
  • SkądBrzozów / Kraków

Napisano 11 marca 2008 - 13:21

Az tak mi sie nie spieszy, poczekam az ktos zlamie firmware 1.2, a do programu developerskiego i tak pewnie aplikuje.

BTW: chyba znalazlem pewna niescislosc w tekscie w glownym poscie:

By wysylac swoje aplikacje do App Store, musisz sie zarejestorwac. Szczegoly tutaj:

Apple - iPhone - Enterprise

Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem intencje Apple, ale... wydaje mi sie, ze program dla developerow i program dla przedsiebiorstw to 2 rozne program i 2 rozne firmware-y. Krotko mowiac, aby wysylac aplikacje do App Store to chyba trzeba sie zarejestrowac w programie developerskiem (placimy $99 i dostajemy firmware 1.2), a nie w programie dla przedsiebiorstw w ktorym testujemy firmware 2.0 wzbogacony o technologie push itp.

#8 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 11 marca 2008 - 13:25

Fakt, Enterpreise to inna bajka i inna cena. Poprawiam.

#9 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 11 marca 2008 - 19:39

sdk dziala na ppc
blog.fotogenia.info Ponoć i prawie czyli SDK na starszych makach

#10 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 11 marca 2008 - 23:51

Ciekawe informacje pojawily sie na appleblogu podane przez niejakiego Bazylego http://appleblog.pl/...arcie#more-2939
warto rzucic okiem - mimo ze "konkurencyjny" portal ;-)

swoja droga... przeciez wiekszosc aplikacji tworzona byla juz na poprzednim SDK (chlopaki go poprzerabiali, rozkodowali i dzialali :) ... zrobili nawet templata pod iphonea
http://iphone.fivefo.../wiki/index.php (nie dziala - co sie z dev wiki stalo - wie ktos ?)
slerp

no i tu moje pytanie, bo szukalem (chociaz nie za gleboko :) ) ... czy jest juz mozliwosc skompilowania dzialajacego softu pod iphonea z nowego sdk ? i/lub informacje ktore klasy nie dzilaja itp ? jezlei ktos ma linka to chetnie sobie poszczytam

p.s. dla wszystkich pytajacych o programowanie dla iphone-a, polecam (zreszta znalezione tu, na forum :) - wiec dla leniwych) CocoaLab i sciaganac becomeXcoder.pdf - jeden z lepszych tutoriali jakie widzialem. naprawde latwo sie czyta i prosto podane wiadomosci. moze nie bezposrednio dla iphone-a ale podstawy xcode/objectivee-c sa te same

#11 iPod Touch Maniak

iPod Touch Maniak
  • 640 postów

Napisano 14 marca 2008 - 18:27

Słyszałem że Slyv chce mieć SDK i instaluje Leoparda na PC.

#12 TuaX

TuaX
  • 37 postów
  • SkądEłk

Napisano 27 marca 2008 - 12:33

Witam, Czy moze mi ktos wyjasnic krok po kroku jak odinstaowac SDK, zainstaowalem tylko po to zeby zobaczyc symulator iphona. Wpisuje tekst podany w dolaczonym do sdk pdfie ale nie dziala. nie znam sie na terminalu i prawdopodobnie zle cos wpisuje. tekst z pdfa Uninstalling iPhone SDK and Xcode Developer Tools To uninstall iPhone SDK and Xcode developer tools on the boot volume along with the directory, from a Terminal window type: $ sudo /Library/uninstall-devtools --mode=all If you just want to remove the underlying developer content on the boot volume, but leave the directory and supporting files untouched, from a Terminal window type: $ sudo /Library/uninstall-devtools --mode=systemsupport If you just want to just remove the UNIX development support on the boot volume, but leave the directory and supporting files untouched, from a Terminal window type: $ sudo /Library/uninstall-devtools --mode=unixdev Finally, to just uninstall the directory you can simply drag it to the trash, or from a Terminal window type: $ sudo /Library/uninstall-devtools --mode=xcodedir wpisuje pierwsza opcje i mam taka odpowiedz -bash: Xcode: No such file or directory jak mam znalezc prawidlowe directory? Czy jak po prostu przeciagne do kosza caly folder developer to tez odinstaluje i usune wszystko czego juz nie potrzebuje czy moge namieszac? Dziekuje za pomoc

#13 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 27 marca 2008 - 17:00

w miejsce wpisujesz katalog w ktorym sie znjduje jezzeli nic nie zmieniales to najprawdopodobnej bedzie to /Developer/Library/........ czyli w terminalu powinienes wpisac: sudo /Developer/Library/uninstall-devtools --mode=all

#14 bejo

bejo
  • 176 postów
  • SkądBrzozów / Kraków

Napisano 31 marca 2008 - 00:22

Publikacja aplikacji przez developerów będzie płatna - 99 dolarów/rok. Aplikacje dostępne będą przez bezprzewodowy transfer ze specjalnego sklepu "App Store".

Jestes pewien ze placi sie $99 na rok? Na stronie Apple nigdzie nie znalazlem informacji zeby to byla jakas oplata okresowa, raczej wyglada na to ze placi sie tylko raz...

BTW: Dobrze pamietam, ze od czerwca podobno _darmowe_ aplikacje bedzie mozna wydawac juz bez placenia Apple $99?

#15 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 31 marca 2008 - 06:22

niestety ani jedno ani drugie nie jest prawda :(

#16 TuaX

TuaX
  • 37 postów
  • SkądEłk

Napisano 31 marca 2008 - 10:06

Dzieki za pomoc wezuwiusz, zadzialalo.

#17 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 31 marca 2008 - 11:54

99 USD na rok

#18 selekta

selekta
  • 169 postów

Napisano 01 kwietnia 2008 - 16:56

Komuś się udało aktualizować SDK na Power PC?

#19 bejo

bejo
  • 176 postów
  • SkądBrzozów / Kraków

Napisano 01 kwietnia 2008 - 19:03

99 USD na rok

No dobra, ale skad to wiesz? :D Ja probowalem sie zapisac, ale na razie nie przyjmuja juz chyba wiecej developerow albo bardzo starannie ich filtruja i nie dostalem jeszcze odpowiedzi. Tak czy inaczej nigdzie nie widzialem informacji jakoby to byla roczna oplata :| BTW: wersja komercyjna $299 tez jest roczna jak sie domyslam?

#20 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 01 kwietnia 2008 - 19:20

No dobra, ale skad to wiesz? :D


The Standard Program costs $99 (US) per year and gives members an iPhone SDK and development tools; access to pre-release iPhone software; technical support; the ability to get code onto iPhones for testing; and distribution of applications via the new App Store. The Enterprise Program costs $299 (US) per year.
K. Harding
Apple Developer Connection
Worldwide Developer Relations



#21 bejo

bejo
  • 176 postów
  • SkądBrzozów / Kraków

Napisano 02 kwietnia 2008 - 21:27

Dzieki za cytat Tony, teraz juz sobie odnalazlem notke prasowa Apple. Odpisali do mnie dzisiaj z Apple, ze bede mogl dostapic do zaszczytu bycia beta testerem firmware-u 2.0, tylko teraz sie tak zastanawiam... Podanie zlozylem na program Standard i nie wiem czy bede pozniej mogl za $200 zrobic upgrade do Enterprise czy tez bede musial calosc $299 zaplacic? Moze juz ktos nalezy do programu i moglby napisac jak to "od srodka" wyglada?

#22 CodeAgent

CodeAgent
  • 2 postów

Napisano 28 czerwca 2008 - 09:40

"the ability to get code onto iPhones for testing" To oznacza ze bez wykupienia tego abonamentu nie można sobie wrzucać swoich aplikacji ja swój jeden iPhone?

#23 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 czerwca 2008 - 13:03

"the ability to get code onto iPhones for testing"

To oznacza ze bez wykupienia tego abonamentu nie można sobie wrzucać swoich aplikacji ja swój jeden iPhone?


Tak... i to nie abonament ;p

#24 CodeAgent

CodeAgent
  • 2 postów

Napisano 28 czerwca 2008 - 13:21

Jak dla mnie to duże wada. Jedyne pocieszenie to ze dolar jest tani. A ta oplata jest jednorazowa?

#25 Shadowriver

Shadowriver
  • 1 019 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 czerwca 2008 - 16:30

Nie wiem.. chyba 99$ na rok :P ale prawdziwi developerzy czasami płacą więcej w czasie roku ;> ale zauważ że np. Unity engine kosztuje 2 razy tyle i mimo to ludzie robią gry freeware a niego :P więc nie jest tak źle. SDK jest za darmo po to by developerzy mogli się sprawdzić jak będą pewni że im się uda kupią program i heja :P są programy które nie wymagają przyspieszeniomierza więc można napisać program za darmo jak się zrobi wtedy kupić program by dać tą alikacje na appstore.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych