Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

mackie onyx 1640 studio i live + macbook pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 13:29

witam
pytanie do użytkowników mackie onyx .
oczywiście przekopałem net w poszukiwaniu informacji .
im wiecej czytam tym mniej wiem ,miedzy innymi ze względu na sprzeczne opinie.
potrzebuje mixera do studia i na live .
postanowiłem stworzyć kilka dobrze brzmiących torów analogowych w studiu ,ale też nagłasniać i nagrywać nieduże koncerty które zdaża mi się realizować.
pytanie.~~~~~~
1. jak jest z tymi onyxami czy są rzeczywiście dobre jak sprawuje się eq?
2. czy dokupic do niego kartę dedykowaną czy kombinować z alesis io 26 ?( w podobnym poście sugerowano aby zaopatrzyć się w digidesign).?
3. czy jest jakis mixer w podobnej cenie brzmiący podobnie lub lepiej?
4 . jak jest z jakością,bo wiadomo że fabryka aktualmie znajduje sie w chinach?

---- Dodano 31-08-2009 o godzinie 14:31 ----
no i podstawowe pytanie jak ten mixer + karta współpracuje z macem?

#2 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 31 sierpnia 2009 - 14:12

Używam Mackie Onyx 1620 z kartą FW w studiu od 2 lat. Ad.1 Preampy mikrofonowe są dobre - duży odstęp sygnału od szumu, b. małe zniekształcenia i duża tolerancja dynamicznych źródel ( bębny, gitary, wokal). Jedna uwaga: ten sam preamp obsługuje RÓWNOCZEŚNIE wejście mikrofonowe i liniowe (do jednego toru możesz podpiąć RAZEM mikrofon i linię z pieca) Ad.2 Można dokupić dedykowaną kartę FW. Ale uwaga: karta dostarcza 16 torów audio do komputera i tylko dwa tory powrotu. Karta służy TYLKO do nagrań - bez dedykowanych odsłuchów dla muzyków. Strumienie audio dostarczane są do karty FW PRZED EQ. A więc EQ jest bezużyteczne w nagraniach. DUŻYM PLUSEM jest ilość torów do kompa = 16. Można kupić kartę Digidesigna, ale za 16 torów do kompa zapłacisz sporo. Ad. 3 Może Soundcraft w serii M jest porównywalny. Ale nie ma karty FW tylko SPDIF stereo out. Ad. 4 Skoro rabarbar i płyty nagrobkowe są produkowane w Chinach, to co chcesz?. :wink:. Ad. 5 Onyx + FW dobrze współpracują z Makiem. Mackie dostarcza swój soft - Traktion plus pluginy

#3 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 17:13

jeżeli eq jest pomijane w nagraniu to karta dedykowana odpada. zalezy mi na wstepnej eqalizacji przed zapisaniem go na trakach.warto ukształtować sound juz na wejsciu do softu. Kokos a czy stwierdził byś że te preampy faktycznie nadaja charakter brzmieniu,czy to tylko reklamowa gadka?

#4 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 31 sierpnia 2009 - 17:23

Preampy Mackie są przyzwoicie neutralne. Dla mnie to zaleta. Zniekształcać lubię po nagraniu. Charakteru szukaj w preampach Neve lub API lub Chandler.

#5 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 17:25

sondctaft niestety ma trzystopniwą eqalizacje i i tylko 12 torów .

#6 kollins

kollins
  • 38 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 17:34

jak chcesz to mam na sprzedaż Mackie Onyx 1620 z kartą FW - 4400pln, 2 lata używany sporadycznie tylko w domu do tego oryginalna torba. Do niego dodany jest program Taktion. Mikser jeśli dobrze pamiętam nie jest produkowany w Chinach, ale jeśli będziesz zainteresowany to sprawdzę to. pozdrawiam

#7 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 17:44

jak chcesz to mam na sprzedaż Mackie Onyx 1620 z kartą FW - 4400pln, 2 lata używany sporadycznie tylko w domu do tego oryginalna torba. Do niego dodany jest program Taktion. Mikser jeśli dobrze pamiętam nie jest produkowany w Chinach, ale jeśli będziesz zainteresowany to sprawdzę to.
pozdrawiam

w grę wchodzi tylko onyx 1640 który nawet na mały zespół czesto jest na styk albo brakuje torów

#8 Grooveman

Grooveman
  • 108 postów

Napisano 31 sierpnia 2009 - 23:45

jeżeli eq jest pomijane w nagraniu to karta dedykowana odpada. zalezy mi na wstepnej eqalizacji przed zapisaniem go na trakach.warto ukształtować sound juz na wejsciu do softu.
Kokos a czy stwierdził byś że te preampy faktycznie nadaja charakter brzmieniu,czy to tylko reklamowa gadka?


chcesz używać miksera do nagrań koncertów? To zapomnij o używaniu EQ już przy nagraniu. Jaki masz punkt odniesienia? Słuchawki? Nagłosnienie przodowe którego nie znasz i nie znasz akustyki sali? Monitory ustawione bojowo na koncercie? Nagrywam koncerty od kilku lat i nie odważyłbym się zaufać EQ ustawionemu na koncercie. Co innego do celów nagłosnienia. Ale do nagrania? Zapomnij. Wbijaj ślady na surowo i baw się EQ później.

Pozdro
Groover

#9 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 07:15

jeśli chodzi o koncert to eq nie bierę pod uwagę przy nagraniu ,ale chciał bym uzywać eq w studiu

#10 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2009 - 10:26

To musisz mieć Mackie PLUS kartę innego producenta. I po nagraniu musiałbyś wypuśćić ślady osobno wyjciami analogowymi karty do miksera, tam filtrować i ponownie wychodzić wyjściami Mackie do analogowych wejść karty.

#11 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 12:02

chyba zastosuje inna opcję, tylko czy sie da? przepuszcze sygnał przez eq miksera i wejde w karte po eq

#12 Grooveman

Grooveman
  • 108 postów

Napisano 01 września 2009 - 12:39

jeśli sądzisz, że EQ Mackiego jest lepsze od np. PSP MasterQ albo takiego SSL Duende, to jesteś w "mylnym błędzie". No, chyba że jesteś irracjonalnym ortodoksem analogowym :-D Pozdro Groover

#13 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2009 - 12:48

OK. Ale zastanów się, czy nie lepiej filtrować w software. Masz do dyspozycji wiele wtyczek o rożnym stopniu zaawansowania: od prostych algorytmów przez filtry bez przesunięc fazowych do filtrów opartych na odpowiedziach impulsowych analogowych gratów. Do wyboru, do koloru. Po co ograniczać się do tylko jednego typu EQ prezentowanego w mikserach serii Onyx?

#14 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 13:07

ortodoksem nie jestem chyba w zadnej dziedzinie.lubie eksperymenty.
próbuje połaczyć dwie sprawy: studio i live.
postanowiłem zrobić kilkanascie torów analogowych ,ponieważ często nagrywam w studiu na setkę,no i dobrze by było ukrecić to przed wejściem do softu.
wydaje mi sie celowe kształtowanie dżwięku na wejściu .podobnie jak z fotografią dobry obiektyw-dobra matryca-i reszte w photoshopie.

---- Dodano 01-09-2009 o godzinie 14:13 ----
wchodzimy trochę w zagdnienie sofware czyi hardware .temat wałkowany od dawna ,kazdy ma chyba wyrobina opinie na ten temat
nie twierdzę że któras z tych metod jest lepsza .w tej chwili pracuje sofwarowo i jest dobrze ,
ale mixer i tak musze kupic to popróbuje tego eq ,naucze sie czegos nowego itd.

#15 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2009 - 13:19

Dobry obiektyw i dobra matryca dążą do jak najbardziej naturalnego przekształcenia fal światła. Urządzenia wejścia i wyjścia takie być powinny. To czysto techniczny aspekt utrwalenia. Natomiast artystyczne zmiany wykonane w wirtualu są odwracalne i jakościowo przewyższają rzeźbę w realu. Chyba, że masz do dyspozycji preampy "klasyczne", wtedy możesz kształtowac charakter sygnału wejściowego. Bębny ngrasz przez API, gitary i basy przez Neve, wokal może przez Manleya, elektronikę przez Chandlera, itd., itp. Ale to dobre rozwiązanie w sesjach studyjnych. W nagraniach koncertowych, tak jak napisał Grooveman, potrzebujesz pewnego, czystego i dynamicznego przekształcenia analogowo-cyfrowego.

#16 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 13:55

analogowe klocki zakupie prędzej czu pózniej na razie przymierzam się z kumplem do stworzenia klonów na bazie dostepnych schematów tak jak klony igs'a.

---- Dodano 01-09-2009 o godzinie 14:56 ----
no i oczywiście będę używał ich w studiu

#17 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2009 - 14:07

Gratuluję. Ja już mam zbudowaną serię konów Pultec EQP-1A z wariantem stereo i klon Urei 1176. Fajna zabawa, rezultaty są różne... konieczne są sesje strojenia już zbudowanych gratów. Polecam odłączaną stabilizację napięcia zasilania.

#18 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 14:15

kolega jest magik zrobił juz pare rzeczy no i jest róznie ale kilka naprawde się udało.

#19 cezex

cezex
  • 305 postów

Napisano 01 września 2009 - 17:19

(...)
Ad.2 Można dokupić dedykowaną kartę FW. Ale uwaga: karta dostarcza 16 torów audio do komputera i tylko dwa tory powrotu. Karta służy TYLKO do nagrań - bez dedykowanych odsłuchów dla muzyków. Strumienie audio dostarczane są do karty FW PRZED EQ. A więc EQ jest bezużyteczne w nagraniach. DUŻYM PLUSEM jest ilość torów do kompa = 16. Można kupić kartę Digidesigna, ale za 16 torów do kompa zapłacisz sporo.
(...)


Mam 1220 + FW i pierwsze co zrobiłem to zmodyfikowałem go tak, że mam wyjście na FW po insertach i przełączane EQ. Czyli po pierwsze mogę wpiąć np. kompresor i to tak się nagra a EQ mogę do nagrywania włączyć lub wyłączyć. Zmodyfikowałem również tak, że mój 1220 nagrywa 16 (18 z sumą) kanałów bo na wejścia FW wpiąłem powroty z AUXów. Wszystko jest bardzo dobrze opisane na forum MACKIE, a schemat jest dostępny, wystarczy napisać do suportu. Modyfikacja jest bardzo prosta, wystarczy umiejętność posługiwania się lutownicą.
PZDR
Cez

#20 Grooveman

Grooveman
  • 108 postów

Napisano 01 września 2009 - 19:15

cenna informacja. Pozdro Groover

#21 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 19:34

---- Dodano 01-09-2009 o godzinie 20:46 ----
bardzo cenna iformacja
tylko nie łapie jak mam ten schemat ściągnąć?

#22 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2009 - 20:01

DOBRE!!!!! Widać, że Mackie kontynuje tradycję user-mod swoich konsolet. Ja zmodyfikowałem VLZ do nagrań na planie....

#23 cezex

cezex
  • 305 postów

Napisano 01 września 2009 - 20:24

---- Dodano 01-09-2009 o godzinie 20:46 ----
bardzo cenna iformacja
tylko nie łapie jak mam ten schemat ściągnąć?


Po pierwsze, poczytaj forum Mackie, tam jest opis modyfikacji 1620 ze zdjęciami. Ponieważ 1220 trochę się różni, musiałem zdobyć schemat, który dostaniesz jak po prostu napiszesz maila do supportu. W odpowiedzi dostaniesz login i hasło do ściągnięcia pdfa ze schematem. Modyfikacja sprowadza się do przecięcia odpowiednich przewodów taśmy łączącej mikser z modułem wyjściowym (do interfejsu FW i do dwóch gniazd na tylnej ściance miksera) i dolutowaniu przewodu do odpowiedniego pina przełącznika EQ pass. W razie czego mogę pomóc.

PZDR
Cez

#24 janbz

janbz
  • 183 postów

Napisano 01 września 2009 - 21:53

PZDR Cezex dzięx

#25 cezex

cezex
  • 305 postów

Napisano 01 września 2009 - 22:27

Dodam jeszcze, że opcjonalny interfejs FW do tego miksera może być samodzielnym interfejsem (chyba najtańszym) 18 kanałowym i to bardzo dobrej jakości. Wystarczy doczepić przejściówkę (trochę lutowania) do złącza interfejsu i zasilacz +5V(2A), +15V(0,5A) i -15V(0,5A). Interfejs taki ma 18 wejść i 2 wyjścia, wszystkie linowe niesymetryczne. Można, dysponując schematem, podłączyć ten interfejs do chyba każdego innego miksera (mikser z interfejsem jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem, latencja przy nagrywaniu mnie nie dotyczy). Próbowałem z Yamahą MG i działało. PZDR Cez




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych