Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

n00b + InDesign + EPS + Corel = tragedia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Qbs

Qbs
  • 214 postów

Napisano 15 czerwca 2009 - 15:01

witam jestem bardzo zielony w temacie DTP, zwlaszcza jesli chodzi o wypuszczaine plikow z InDesigna (do tej pory zrobilem dwa projekty...) i trafilem na powazny problem. Dostalem zlecenie na ulotke i wizytowke i dopiero jak poskladalem calosc w InDesignie (trzeba sie uczyc ;]) dowiedzialem sie od kolegi, ktory to organizuje ze calosc ma byc wyeksportowana do .eps bo w drukarni tylko Corel... troche mnie to zdziwilo no ale coz... skrzywilem fonty, wyplulem z InDesigna pliki .eps i poslalem na FTP... no i biada, ponoc wogole sie te EPSy nie otwieraja a jak juz sie otwieraja to krzaczy sie tlo, fotki i w sumie wszystko poza skrzywionymi fontami sie sypie... jak sobie z czyms takim poradzic zakladajac ze zmiana drukarni moze nie wchodzic w gre (nie odemnie to zalezy) z gory dzieki za pomoc

#2 ErGo

ErGo
  • 119 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2009 - 17:05

Wyeksportować do PDF. Każda cywilizowana drukarnia w 21 wieku może drukować z PDF.

#3 Sofeicz

Sofeicz
  • 320 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 czerwca 2009 - 18:24

Rzeczywiście masz pecha do drukarni. Powinni mieć co najmniej Distilera, żeby skonwertować do PDFa (skoro sami zabierają się za impozycję) . Corel jest chimeryczny, jeśli chodzi o otwieranie EPSów. Zrób tak, jak radzi ErGo. Swoją drogą wizytówki i ulotki lepiej składać w Illustratorze albo we FreeHandzie. Pliki AI Corel czyta bez problemów.

#4 Qbs

Qbs
  • 214 postów

Napisano 15 czerwca 2009 - 20:47