Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowe zasady wysyłania sprzętu Apple do serwisu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
74 odpowiedzi w tym temacie

#1 m.bolechowski

m.bolechowski

  • 970 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 15:49

[newshuge]http://farm4.static.flickr.com/3018/3273686689_9cb00d6747_o.jpg[/newshuge]
W ciągu ostatnich dni na naszą skrzynkę e-mailową przychodzi coraz więcej zapytań o wysyłkę zakupionego sprzętu Apple będącego na gwarancji - konkretniej, chodzi o to kto ponosi koszta wysłania komputera lub iPoda do serwisu.

Jestem zaskoczona - dzwonię do jednego z iSpotów, a tam mówią, że wysyłka sprzętu odbywa się na koszt serwisu. Dzwonię do serwisu - a oni mówią, że na mój koszt! Czy mogą Państwo mi pomóc? - pisze czytelniczka z Radomia.


Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja - według zdobytych przez nas informacji wynika, że już od kilku tygodni polski dystrybutor produktów Apple, firma iSource, zmieniła zasady wysyłania uszkodzonego sprzętu - dotychczas to iSource opłacał koszta wysyłki uszkodzonego sprzętu, będącego na gwarancji w obie strony. Teraz jest inaczej - za wysyłkę do serwisu płaci właściciel - za wysyłkę z serwisu do właściciela uszkodzonego komputera bądź iPoda itp. - iSource.


By naprawić uszkodzony sprzęt należy go wysłać pocztą kurierską tylko w oryginalnym opakowaniu i po wcześniejszym uzgodnieniu z serwisem. Należy też załączyć specjalny formularz dostępny do wydrukowania TUTAJ

Wciąż istnieje możliwość osobistego oddania i odebrania sprzętu w punkcie przyjęć na ulicy Mangalia 4 w Warszawie.

UPDATE: FIRMA ISOURCE NIE JEST JEDYNYM AUTORYZOWANYM SERWISEM APPLE W POLSCE. ZAJMUJE SIĘ TYM RÓWNIEŻ FIRMA REGENERSIS. O KOMENTARZ DO POWYŻSZEJ SYTUACJI POPROSIMY PRZEDSTAWICIELI OBU FIRM. SZCZEGÓŁY NIEBAWEM NA MYAPPLE.PL
[newsindexhuge]http://farm4.static.flickr.com/3432/3274504826_83a4057455_o.jpg[/newsindexhuge]
[newsindexsmall]http://farm4.static.flickr.com/3330/3273686727_e64a5c16ca_o.jpg[/newsindexsmall]

#2 dudi

dudi
  • 337 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 lutego 2009 - 16:00

nie dość że płacimy jak za zboże za sprzet apple to jeszcze w razie awarii pomosimy koszty wysylki, super... i jeszcze trzymać pudła wszystkie...

#3 sfinks

sfinks
  • 288 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 lutego 2009 - 16:02

to iSource tak sobie ustalił, czy apple? Oczywiście wszystko w trosce o dobro klienta. ;]

#4 bar-trek

bar-trek
  • 6 159 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:05

nie rozumiem tego dlaczego trzeba trzymać oryginalne opakowanie od sprzętu... czyli jak mam iMac'a to co, mam trzymać karton tak długo, aż mi się gwarancja skończy ?? bzdura!

#5 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lutego 2009 - 16:09

6,

niestety , z tymi pudlami tak jest. Ja muszę trzymać wszystkie pudła od zakupionych na łeście sprzętów audio, bo w razie awarii nie wydadzą mi RMA (Return to Manufacturer Assignment LUB Return Merchandise Authorization) do serwisu fabrycznego.

#6 tomasz

tomasz

  • 10 982 postów
  • Płeć:
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 12 lutego 2009 - 16:09

Oryginalny karton daje większą gwarancję tego, że sprzęt dojedzie w stanie nietkniętym. Tutaj chyba większość producentów ma taki wymóg.

#7 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 lutego 2009 - 16:21

Oryginalny karton jest jak najbardziej zrozumiały, ale w dobie gwarancji door-to-door, żeby nagle Apple nie miał takiej usługi? Nie rozumiem jak można doprowadzić do takiego stanu rzeczy?! W Polsce cały serwis jest dość kulawy (choć ja sobie go chwalę osobiście), to jeszcze teraz dolewają oliwy do ognia?

#8 dudik

dudik
  • 12 postów
  • SkądKnurów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:22

co za shit:/ dwa tygodnie temu przyszedł mi z serwisu macbook pro i nic nie musiałem płacić wysyłając go, a teraz zaś już mi się sypie coś dysk i będę musiał bulić za tą poje**** przesyłke:/ supeer:/

#9 Gość_soyerski_*

Gość_soyerski_*

Napisano 12 lutego 2009 - 16:23

Polska...

#10 piekamil

piekamil
  • 117 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:24

Gwarancja obejmuje sprzęt (rzekomo niezawodny - mój MBP był w serwisie 5 razy) na rok (pewnie dlatego tylko rok, bo przecież jest taki niezawodny) to jeszcze isurce nie będzie płaciło za wysyłkę. No jaja jakieś. Może jeszcze trzeba im będzie płacić za naprawy gwaracyjne, bo przecież ponoszą koszty z tym związane, a czynsz w Arkadii i Złotych Tarasach sam się nie zapłaci. Już nie wiem co myśleć o tym wszystkim. Zostać w mac os x - masakra, wyjść - jeszcze gorzej. Co do kartonu, to przecież gwarancja jest wystawiona na urządzenie, a nie tekturę. Chyba, że jak naderwie się uszko w pudełku to też iS udzieli mi na nie naprawy gwarancyjnej.

#11 Aqua

Aqua
  • 170 postów
  • SkądGdynia moje miasto

Napisano 12 lutego 2009 - 16:24

Przepisy na ten temat są jasne, nie można uzależniać świadczenia gwarancyjnego od posiadania opakowania. Żądanie opakowania jest równie bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach gwarancyjnych. ..

#12 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 lutego 2009 - 16:24

Dokładnie.. ja trzymam kartony po wszystkim.. od MacBook'a po 40kg kino domowe i 46" TV.. zajmuje mi to pół garażu, ale dopóki nie skończy się gwarancja to zostawiam. Swoją drogą pisałem kiedyś do iSource i odpisali tak:

"Prosze wysłac kurierem dhl na adres
isource (serwis)
/adres/
Sprzęt musi Pan spakować osobiscie we włane opakowanie. Nasz nr klienta dhl xxxx
Proszę koniecznie dołączyć opis usterki."

Było to 9 grudnia 2008r.

---- Dodano 12-02-2009 o godzinie 18:30 ----
Mam pytanie, czy nie dało by się wysłać sprzętu do naprawy do Apple Store np. w Berlinie, Wiedniu itp? Jesteśmy skazani na PL serwis?

#13 pete_matz

pete_matz
  • 13 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:33

a najłatwiej zanieść MB do sklepu gdzie się go kupiło i reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową lub rekojmi (w zależności od tego czy kupiony na firmę czy osobę fizyczną). Sprzedawca ma obowiązek go przyjąc :)

#14 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:35

Tytul artykulu i sam artykul zaklada jakoby byl tylko jeden serwis Apple w Polsce, co nie jest prawda. Celowe pominiecie ?

#15 dudik

dudik
  • 12 postów
  • SkądKnurów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:35

a co jeśli czeka go dopiero druga naprawa?:P to też muszą mi go przyjać?:P

#16 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:39

Tytul artykulu i sam artykul zaklada jakoby byl tylko jeden serwis Apple w Polsce, co nie jest prawda. Celowe pominiecie ?


Hmm, a jest jeszcze jakis autoryzowany przez Apple serwis w Polsce, ktory za darmo naprawi usterki, jesli sprzet jest na gwarancji?

#17 JędrekMac

JędrekMac
  • 1 712 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lutego 2009 - 16:45

a co z frima regeneris? do nich też można odełsać sprzęt na gwarancję, kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu?

#18 arsen

arsen
  • 798 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 12 lutego 2009 - 16:47

co do trzymania opakowań. Jak zostało to wspomniane, prawo mówi jasno że gwarancji nie można uzależniać od posiadanego opakowania, każdy serwis musi go przyjąć nawet w nieoryginalnym opakowaniu. Serwisy stosują zgodną z prawem klauzulę że jeśli sprzęt w takim opakowaniu ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu to odpowiedzialność za to spada na nadawce.

#19 JędrekMac

JędrekMac
  • 1 712 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lutego 2009 - 16:53

Hmm, a jest jeszcze jakis autoryzowany przez Apple serwis w Polsce, ktory za darmo naprawi usterki, jesli sprzet jest na gwarancji?



Regenersis (Warsaw) Sp. z o.o.

#20 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 16:57

Hmm, a on nie zajmuje sie tylko iPhone'ami?

#21 sHu

sHu
  • 1 postów
  • SkądNowy Targ

Napisano 12 lutego 2009 - 17:05

A co jeśli zakupiłem MacBook'a w USA?? Uznają mi gwarancję w Polsce? Mam pudełko i wszystko wsio :)

#22 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:07

Hmm, a jest jeszcze jakis autoryzowany przez Apple serwis w Polsce, ktory za darmo naprawi usterki, jesli sprzet jest na gwarancji?


Jak widac jest: Apple - Wsparcie - Kontakt z Wsparciem Apple

Nie zajmuje sie tylko naprawa iPhone - jest to autoryzowany serwis Apple (naprawiaja takze komputery/laptopy). Mozna bylo zreszta zajrzec na oficjalna strone Apple Polska i zapytac przed napisaniem artykulu ;-)

Pisze to tylko dlatego, ze duzo osob mysli podobnie. Jednak jak sie okazuje polski klient ma do wyboru dwa autoryzowane serwisy Apple.
Jezeli usluga serwisu X nam nie odpowiada miast narzekac na forum mozna skorzystac z serwisu Y i vice versa.

sHu: Apple oferuje 1 rok gwarancji miedzynarodowej, niewazne wiec w jakim kraju zakupimy sprzet, byle legalnie :) Gwarancja przynajmniej jezeli chodzi o laptopy jest na podstawie numeru seryjnego, a jej status mozna sprawdzic na stronie Apple: https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do

#23 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:08

Wysyłając sprzęt donaprawy jaką mam pewność ze Pan serwisant nie będzie mi grzebał w plikach ?

#24 dudik

dudik
  • 12 postów
  • SkądKnurów

Napisano 12 lutego 2009 - 17:15

zrob backup i wyslij "pusty" komputer hahaha:D

#25 naresh

naresh
  • 2 079 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lutego 2009 - 17:15

nie masz zadnej. Chyba ze uzywasz filevault. Wtedy musial by sie troche wysilic zeby tam zajzec. A co do tej chorej polityki placenia za wysylke. Jesli Bylo by wiecej takich serwisow w polsce (we wszystkich wiekszych miastach), to sie zgadzam na to ze wysylke z Poznania do serwisu w Warszawie (mimo ze w Poznaniu tez jest serwis) pokrywam ja. Ale w momencie gdzie jedynie mozna oddac w Warszawie to jakies nieporozumienie. Slyszalem tylko (nie mialem okazji testowac), ze dzwoniac na "Apple HotLine" np. w Irlandii mozna zamowic serwisowanie sprzetu. Wtedy umawiaja Cie z kurierem (na swoj koszt) po czym odsylaja Ci paczuszke (rowniez na swoj koszt).




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych