Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kalibracja i korekcja - Problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 PaulF

PaulF
  • 4 postów
  • SkądCaen-Francja

Napisano 28 sierpnia 2006 - 11:56

Witam, Jestem grafikiem we Francji i przez przypadek znajomy z Polski poprosił mnie o wykonanie pewnego projektu graficznego. Niestety, tu zaczyna się problem, ponieważ z tego co wiem, w Polsce większość drukarni i nie tylko, pracuje na PC gdzie obowiązują zupełnie inne profile niż na Mac'ach na których pracuję. Między innymi Gamma (Mac 1.8 - Win 2.2), biel (Mac 6500 K - Win 9300 K)... i na dodatek drukarnia nie potrafi mi konkretnie odpowiedzieć na moje pytania (dziwne). Czy ktoś może mi pomóc i poradzić? Z góry dziękuję za wszystkie informacje. Pozdrawiam.

#2 ozz

ozz
  • 1 129 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:05

ale problem temperatury barwowej to chyba problem wyswietlacza a nie kolorów zapisanych w pliku ?

#3 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:07

Kalibracja to, to co widzisz na monitorku a profil to biblioteka wedlug ktorej ma byc wyświecona płyta/klisza, jak nie ufasz drukarni to zlec proof, kumpel niech zerknie i jak wszystko gra to loozik ;)

#4 PaulF

PaulF
  • 4 postów
  • SkądCaen-Francja

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:00

Dziękuję za wypowiedzi, lecz zapomniałem dodać jeszcze jedną informację, że wcześniej drukowaliśmy pewien katalog we Francji który był OK, a przesłane te same pliki (wogóle nie zmienione) do drukarni w Polsce wyszły fatalnie. Wszystkie fotki były o dużo ciemniejsze i większość szczegółów po prostu "wyparowała". Jak to zrozumieć?

#5 PaulF

PaulF
  • 4 postów
  • SkądCaen-Francja

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:15