Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook 2008 z Allegro?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 al_catraz

al_catraz
  • 8 postów

Napisano 07 stycznia 2009 - 20:54

Hej,

Zamierzam kupić najnowszego Macbooka Alu. Do wydania mam około 6000 zł. Porównując ceny w sklepach internetowych taka kwota wystarcza na Macbooka w lepszej konfiguracji, tzn 2.4 GHz, 250 HDD, backlit keyboard itd. -> [url=http://www.komputronik.pl/Notebooki/MacBook_MB467PL/A_/pelny,id,62709/]MacBook (MB467PL/A) - Sklep internetowy Komputronik.pl[/url]

Już miałem zamawiać MB, kiedy pomyślałem że wejdę jeszcze dla świętego spokoju na Allegro i zobaczę jakie tam są ceny. I o zgrozo! MB w identycznej konfiguracji znalazłem za kwotę niższą o 800 zł! -> [url=http://allegro.pl/item522682980_nowy_apple_macbook_2_4ghz_250hdd_2gb_gf_warszawa.html]NOWY Apple Macbook 2.4GHz /250HDD/2GB/ GF WARSZAWA (522682980) - Aukcje internetowe Allegro[/url]

Co więcej, za 100 zł więcej niż cena MB w komputroniku, ten sam człowiek na Allegro sprzedaje MB Pro 2008, który normalnie kosztuje ok 7500 zł! -> [url=http://allegro.pl/item523886442_najnowszy_apple_macbook_pro_2_4ghz_2gb_250gb.html]Najnowszy Apple MacBook Pro - 2.4Ghz/2GB/250GB (523886442) - Aukcje internetowe Allegro[/url]

I teraz mam problem, bo ceny wydają się aż zbyt atrakcyjne... Z kolei w historii transakcji ma same pozytywne komentarze, także od osób które kupiły od niego MB 2008... Czy ktoś miał może styczność z tym userem? Co radzicie? Te lapy są importowane podobno z UK, czy nie byłoby więc jakichś problemów z gwarancją?

Pozdr.
Andrzej :)

#2 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 07 stycznia 2009 - 21:07

nie ma ani slowa o fakturze VAT, to juz nienajlepiej wyglada, pozniej moga byc problemy z tym zwiazane - tak dobra cena moze wynikac z prostego, ale nielegalnego rozwiazania - firma w UK wystawia f-re exportowa z VAT 0%, a w Polsce firma nie istnieje, albo isnieje, ale nie ksieguje tych faktur i nie odprowadza polskiej stawki podatku. W ten sposob mozna miec sprzet po cenach netto, a wiec w konkurenyjnej cenie w stosunku do normalnie kupujacych sprzedawcow. Do tego dodam, ze kiedys napotkalem informacje w sieci, ze z przepisow odnosnie podatku VAT wynika, ze w przypadku problemow, klopoty moze miec rowniez kupujacy, ale to trzeba by bylo pogooglowac, ew. zadzwonic na infolinie US. Pozdrawiam. Michal

#3 janhalb

janhalb
  • 936 postów

Napisano 07 stycznia 2009 - 21:52

Nie mam pojęcia o kwestiach formalnoprawnych - natomiast kupiłem od tego gościa MacBooka parę miesięcy temu. FVAT nie wystawia, bo - jak rozumiem - nie ma firmy, sprowadza te komputery "przy okazji" wyjazdów do UK. Natomiast cała reszta - bezproblemowo. Transport blyskawiczny, sprzęt nowy i fabrycznie zapakowany, wszystko bez najmniejszych "ale". Od tej strony - polecam, od strony "papierkowej" - nie komentuję, bo się nie znam.

#4 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 07 stycznia 2009 - 22:09

To zalezy czy kupujesz na firme...jesli nie..kup na allegro.

#5 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 stycznia 2009 - 23:15

już kiedyś też mówiliśmy o uprzejmości serwisu na zagraniczny sprzęt...

#6 sali128

sali128
  • 2 873 postów
  • SkądGdynia, Poland

Napisano 08 stycznia 2009 - 13:51

już kiedyś też mówiliśmy o uprzejmości serwisu na zagraniczny sprzęt...



Ale i tak przyjma :D

#7 al_catraz

al_catraz
  • 8 postów

Napisano 08 stycznia 2009 - 23:18

Laptopa potrzebuję na prywatny użytek, więc FVAT nie jest mi do niczego potrzebna, tylko czy jest w takim razie jakikolwiek dokument sprzedaży, na podstawie którego realizowana jest gwara? Nie wiem jak to jest z Applami, nigdy jeszcze żadnego nie miałem, stąd moje obawy.

Ale i tak przyjma :D


A o co chodzi z tymi problemami w serwisie przy kupionym zagranicą sprzęcie? Robią jakieś wonty, niby na jakiej podstawie? Ktoś miał z tym przykre doświadczenia?

Pozdr.
A.

#8 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 08 stycznia 2009 - 23:23

Naprawa trwa podobno strasznie długo.. a ich "priorytetem" są lapki krajowe.. Gwarancję masz na podstawie numery seryjnego MacBook'a..

#9 iYanek

iYanek
  • 75 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 stycznia 2009 - 23:26

ja kupiłem MBA na brytyjskim ebay i serwis w Warszawie zażądał przy naprawie gwarancyjnej dowodu zakupu, także trzeba o tym pamiętać.

#10 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 08 stycznia 2009 - 23:31

Ja miałem okazję wziąć z USA jak znajomy wracał.. jednak ewentualne kłopoty właśnie z gwarancją mnie przerażały, bo na lapka zbierałem kupę czasu, a ewentualna "niesprawność" sprzętu mnie przerażała.. Nie stać mnie było na takie ryzyko.. :) Kupiłem w PL drożej, ale mam pewność, że jak przez ten rok coś się skicha to mam fakturę i pod względem formalnym serwis nie ma na mnie żadnego haka..

#11 al_catraz

al_catraz
  • 8 postów

Napisano 08 stycznia 2009 - 23:54

Kurcze, no to mam teraz niezła zagwostkę ;-) Bo różnica w cenie między Allegro a Cortlandem to 1,5 k, a takiej sumy nie wycisnę już z portfela. Poza tym żal przepłacać wiedząc jak zdzierają z nas marżę w Polsce... :( Muszę pomyśleć...

#12 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 09 stycznia 2009 - 07:43

Kurcze, no to mam teraz niezła zagwostkę ;-) Bo różnica w cenie między Allegro a Cortlandem to 1,5 k, a takiej sumy nie wycisnę już z portfela. Poza tym żal przepłacać wiedząc jak zdzierają z nas marżę w Polsce... :(

Muszę pomyśleć...



W sensie usprawiedliwiasz swoj potencjonalny wybor? Poza tym kto zdziera? Panstwo VAT?

#13 Suave

Suave

  • 2 204 postów

Napisano 09 stycznia 2009 - 09:20

Niezupełnie tylko państwo. Marża dawana przez sklepy jest też kosmiczna.

#14 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 09 stycznia 2009 - 11:22

jasne :)

#15 KubaG

KubaG
  • 535 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 stycznia 2009 - 11:47

Bierz z Allegro. Nie ma problemów z gwarancją, ja swojego mam z USA i właśnie siedzi sobie w serwisie, czeka na naprawę. Serwis SAD nie miał problemów ani z tym, że MacBook jest z zagranicy, ani z tym, że nie mam dowodu zakupu. Gwarancja jest międzynarodowa i uznawana na podstawie samego numeru seryjnego.

#16 Maciej

Maciej
  • 696 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2009 - 11:58

Ja też bym wziął tańszy komputer z GB czy USA, reklamacja ponoć jest realizowana tylko na podstawie numeru seryjnego. A jak serwis będzie fikał to zawsze można serwisować kompa np. w Berlinie (ja tak pewnie zrobię, jeśli będzie potrzeba, w końcu bliżej mam do Berlina niż Warszawy ;)).

#17 al_catraz

al_catraz
  • 8 postów

Napisano 09 stycznia 2009 - 14:15

Nie mam pojęcia o kwestiach formalnoprawnych - natomiast kupiłem od tego gościa MacBooka parę miesięcy temu. FVAT nie wystawia, bo - jak rozumiem - nie ma firmy, sprowadza te komputery "przy okazji" wyjazdów do UK. Natomiast cała reszta - bezproblemowo. Transport blyskawiczny, sprzęt nowy i fabrycznie zapakowany, wszystko bez najmniejszych "ale". Od tej strony - polecam, od strony "papierkowej" - nie komentuję, bo się nie znam.


A czy mógłbyś powiedzieć od którego gościa z tych dwóch kupiłeś swojego MB, bo podałem linki do auckji 2 różnych użytkowników? :)

#18 Mailia

Mailia
  • 2 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 16:20

A czy gwarancja jest uznawana od daty zakupu MB czy od momentu gdy nabyty produkt zarejestruje ? Bo na allegro jest wiele sprzetu zakupionego pare miesiecy temu. Zeby potem sie nie okazalo ze zamiast 12 miesiecy gwarancji mam np. 5

#19 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 13 stycznia 2009 - 16:37

gware masz od tego momentu, kiedy sprzedawca z allegro zakupił produkt, a nie od tego kiedy ty zakupisz od sprzedawcy z allegro

#20 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 stycznia 2009 - 16:42

Klik Promocja w MM dla chętnych pomogę przy zakupie..

#21 Vitorek

Vitorek
  • 47 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 17:55

gware masz od tego momentu, kiedy sprzedawca z allegro zakupił produkt, a nie od tego kiedy ty zakupisz od sprzedawcy z allegro


Gwarancja jest przyznawana na zasadzie data produkcji plus 12 miesięcy "z groszem".
Nikt nie prowadzi ewidencji co kiedy zostało sprzedane. Wchodząc do marketu kupując
sprzęt, dostaje się dosłownie paragon, żadnego numeru seryjnego nikt nie sprawdza,
co za tym idzie niema czegoś takiego jak uaktywnienie gwarancji w momencie rejestracji,
czy zakupu. Gwarancja leci na każdą sztukę sprzętu czy to u mnie, czy w sklepie.
Dlatego żeby mieć pełne 12 miesięcy, trzeba by przedstawić dowód zakupu.
W przypadku mojego sprzętu jest to średnio grudzień 2009, jednak sprzęt nie leży
mi na pułce, na tyle długo żeby z 12 miesięcy zrobiło się 5...:) Myślę że średnia gwarancja
na moje produkty to coś pomiędzy 11-12 miesięcy. Najstarsza sztuka to ta:

Najnowszy Apple MacBook Pro - 2.53Ghz/4GB/250GB (523225983) - Aukcje internetowe Allegro

Gwarancja ważna jest do 20 listopada 2009, a skoro leży już kilka tygodni staram się go
"wypchnąć" po dość atrakcyjnej cenie.
Pozdrawiam

#22 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 stycznia 2009 - 18:39

W marketach tak zapewne jest, ale w cortland, czy ispot na fakturze już masz nr seryjny.. kupiłem 4 sierpnia 2008 i gwarancję mam do 4 sierpnia 2009.. W przypadku reklamacji w iSource jeżeli po nr seryjnym wyskakuję, że od daty zakupu masz 9 miechów gwarancji, to przedstawiasz paragon z datą zakupu /prosisz w sklepie żeby na paragonie, fakturze wpisali Ci nr seryjny/ to iSource bierze info z paragonu, a nie z tego co podaje na necie Apple Support..

#23 Vitorek

Vitorek
  • 47 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 19:30

W marketach tak zapewne jest, ale w cortland, czy ispot na fakturze już masz nr seryjny.. kupiłem 4 sierpnia 2008 i gwarancję mam do 4 sierpnia 2009.. W przypadku reklamacji w iSource jeżeli po nr seryjnym wyskakuję, że od daty zakupu masz 9 miechów gwarancji, to przedstawiasz paragon z datą zakupu /prosisz w sklepie żeby na paragonie, fakturze wpisali Ci nr seryjny/ to iSource bierze info z paragonu, a nie z tego co podaje na necie Apple Support..


Witam ponownie.
Nie napisałeś niczego czego bym nie wiedział... gwarancji ma się dwanaście
miesięcy, bez względu gdzie kupiłeś sprzęt, a ja odnosiłem się do tego
co pokazuje rejestr apple sprawdzając po numerze seryjnym... i tutaj się
zgodzisz... raczej nierealne jest to żeby data zakupu pokrywała się z datą
w rejestrze apple, dlatego dla dokładnie 12 miesięcy trzeba przedstawić dowód
zakupu. Starałem się wytłumaczyć niektórym osobom że gwarancja sprawdzana tutaj:
https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do
nie jest uruchamiana w dniu kiedy kupujesz sprzęt w sklepie...
Odbywa się to tak być może gdy zamawiasz sprzęt bezpośrednio w apple store,
jednak i tutaj nie dal bym głowy.
Pozdrawiam

#24 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 stycznia 2009 - 19:38

Jak tutaj sprawdzasz gwarancję https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do to z Apple Store i od resellerów w PL /cartland,iSource/ liczy się właśnie z dniem zakupu kompa i nie ma prawa być inaczej.. w dniu sprzedaży nr seryjny wysyłany jest "w jakiś" sposób do Apple..

W przypadku Media Markt i innych gwarancję PEŁNĄ roczną masz wraz z paragonem z podanym nr seryjnym co może, ale nie musi być zgodna z tym co podaje w/w link..




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych