iBook z USA, czy z SAD???
#26
Napisano 03 lipca 2005 - 06:54
#27
Napisano 03 lipca 2005 - 08:59
#28
Napisano 03 lipca 2005 - 10:14
#29
Napisano 03 lipca 2005 - 10:19
#30
Napisano 03 lipca 2005 - 11:03
Z niemiecka klawa da sie zyc. Znaczki sa dziwnie narysowane (nie na tych klawiszach co trzeba) ale wystarczy wybrac sobie klawke polska pro i mozna pisac z pamieci nie patrzac na klawiature. Naprawde nic wielkiego...
W Niemczeh mozesz bez problemu kupic computer w wersji angielskiej tz. tastatura, instrukcja po angielsku.
Np. w http://www.musicstorekoeln.de/german/
To sklep muzyczny ale daja tam mac w roznych wersjach jezykowych.
#31
Napisano 03 lipca 2005 - 11:13
#32
Napisano 03 lipca 2005 - 12:16
#33
Napisano 03 lipca 2005 - 12:21
#34
Napisano 03 lipca 2005 - 12:23
Wątpię...
W każdym razie kto był na WCK usłyszał, że na polski w pakiecie inst. jako język systemu nie mamy co liczyć w najbliższej przyszłości. :roll:
[ Dodano: 2005-07-03, 13:25 ]
Mam jeszcze pytanie.
Kto pisze ten list? Polscy macuserzy? Klienci SAD?
Co to znaczy, że SAD olewa? "NAS" czyli kogo?
:?:
#35
Napisano 03 lipca 2005 - 12:30
Co to znaczy, że SAD olewa? "NAS" czyli kogo?
Każdego, kto chce zasmakować smaku jabłka :wink: . A swoją polityką to SAD sam odpędza od siebie klientów.
#36
Napisano 03 lipca 2005 - 12:32
Co to znaczy, że SAD olewa? "NAS" czyli kogo?
Każdego, kto chce zasmakować smaku jabłka :wink: . A swoją polityką to SAD sam odpędza od siebie klientów.
Acha. No, to bardzo konkretnie :wink:
#37
Napisano 03 lipca 2005 - 13:59
ktos na forum kiedys wspominal i mowil ze MacUserzy z Czech pisali listy do siedziby Appla w US i chyba zdolali wymęczyc Czeski jazyk w pakiecie inst.(nie jestem pewnien czy dobrze mowie wiec wybaczcie jesli cos po....kecilem )
Nie wiem czy mają czeski w pakiecie, ale mają chyba znacznie lepszy czeskizator
We wrześniu i październiku 2003 zdarzyło mi się przepracować w Leica Gallery Prague gdzie wszyscy (z jednym wyjątkiem) pracowali na makach. 9 tki były US ale szefowa nie znająca zabyt dobrze angielskiego (świetnie za to szprechała) używała titanium z czeskim Xem. Ponieważ jako fan maków bardzo byłem zainteresowany jak toto działa to w przeciągu tygodnia zadawania pytań i podglądania zorientowałem się, że ma to znacznie mniej bugów niż polskie próby SADu!!!. Ludzie czechów jest 11 mln, polaków 40 mln w Polsce i 2-gie 40 poza granicami. Nie mówię, że Polska to świetny marketingowy rynek (mac Userów w czechach jest sporo - procentowe statystyki znajomych), ale jeśli Apple liczy na wzrost sprzedaży wogóle to nie może olać krajów CE.
#38
Napisano 03 lipca 2005 - 14:06
#39
Napisano 03 lipca 2005 - 14:37
Jestem użytkownikiem, który nie ma umiejętności developera, ani uniksowego maga. Nie mam też za specjalnie ochoty na grzebanie w rzeczach systemowych. Może zbyt dużo oczekuję, ale w...wia mnie, że żeby chociażby zainstalować cokolwiek działającego po polsku muszę przejść przez mały tor przeszkód. W jakiś zadziwiający sposób MS Win jest tu lepszy i jest to podstawowa sprawa, na którą zwracają uwagę znajomi pcciarze, dla której nie będą ryzykować przesiadki na maka. To jedno
Drugie to to, że np w moim mieście 2gim co do wielkości w Polsce, nie ma ani jednego miejsca gdzie maki można kupić czy naprawić - cóż to sprawa rynku. Ale z tego powodu za każdym razem gdy mam jakiś problem, a niestety kiedy posiada się 5 maków to zdarzają się 5 razy częściej, muszę jechać do WaWy gdzie szanowna firma nie szanuje mojego czasu. Ostatnio skorzystałem z serwisu f-my trzeciej, też z W-wy (bez nazwy i kryptoreklamy) bo Sad nie chciał mi przyjąć sprzętu do serwisu (straszna sprawa, poszła płyta główna w moim pb) Kolesie z nieautoryzowanego serwisu zrobili wszystko raz ciach bez skinienia ręką i za niewygórowaną cenę (opłacało mi się naprawić, a nie kupować nowy)Już nie mówimy o olewaniu maili i.t.d. Innymi słowy, jeśli ktoś chce w Polsce kupić, używać i serwisować maka tak jak należy to czeka go sporo trudności i nawet pewnego rodzaju upokorzenie, bo złośliwym nawet nie udowodni, że Apple ma coś takiego jak AppleCare
#40
Napisano 03 lipca 2005 - 14:53
#41
Napisano 03 lipca 2005 - 15:01
#42
Napisano 03 lipca 2005 - 15:08
Ale i tak najbardziej przekonywujące będzie... kupowanie maków. Jeśli nasz rynek będzie dla nich atrakcyjny, może będzie Mac OS X po polsku bez żadnych polonizatorów... kiedyś.
Żeby tak było, trzeba kupować w Polsce - czyli w SADzie. I kółko się zamyka
Co do samego SADu, to niezależna firma, która nie jest przedstawicielem Apple, ale Independent Markenting Company...
#43
Napisano 04 lipca 2005 - 16:38
zorientowałem się, że ma to znacznie mniej bugów niż polskie próby SADu!!!.
A jakie bugi posiada polonizator SADu?
[ Dodano: 04-07-05, 18:13 ]
Sens jest. Spróbuję coś naskrobać wieczorkiem, założy się nowy temat z propozycjami i się wyśle. Może w końcu będzie polski OS bez polonizatorów i bez SADu :twisted: . Pszcie na razie po Polsku, potem się wszystko złoży i przetłumaczy. Trzeba wspomnieć stare, dobre czasy, napisać, że SAD nas olewa no i czego oczekujemy jako wielomilionowa (niedoceniona) grupa użytkowników Macintoshy :wink: . Mission Impossible started :twisted: .
Szczerze życzę powodzenia, ale z góry uprzedzam, że żeby coś załatwić będziecie musieli nie tylko napisać, że coś Wam nie odpowiada, ale również sypnąć konkretnymi przykładami. Jeżeli Jaś Kowalski skarży się na SAD, że SAD olał jego maile, nie musi to oznaczać, że SAD olewa maile klientów, ale może oznaczać, że Jaś Kowalski wysyła wiadomości nie pod ten adres co trzeba, prawda? Poza tym jeżeli wspomnicie o wielomilionowej (niedocenionej) grupie użytkowników Macintoshy to przygotujcie się na to, że Apple sprawdzi sobie w statystykach liczbę sprzedanych w Polsce komputerów i systemów, a potem ze spokojem Was zapyta o jakich milionach użytkowników mówicie. Na koniec sprawdzi sobie teczkę SADu (wszak każdy ma teraz swoją teczkę) i powie: SAD? To ci od tego dilu z jakąś telewizją? Oni są z tego kraju, gdzie jest 10 razy więcej rejestracji systemu niż sprzedanych pakietów? I parunastu ludzi się na nich skarży? Odpiszcie im w wolnej chwili stosując szablon "who cares?". Ale, jak już napisałem na początku, życzę powodzenia.
#44
Napisano 04 lipca 2005 - 18:39
#45
Napisano 04 lipca 2005 - 18:56
Drogi Apple, my - użytkownicy polskiego portalu poświęconego tematyce komputerów Macintosh MyApple.pl, pragniemy powiadomić o problemach jakie mają użytkownicy (przyszli użytkownicy także) Waszego sprzętu w Polsce. Firma Apple IMC Poland SAD Ltd. nie robi nic w kierunku zainteresowania polskiego społeczeństwa produktami Apple'a, co więcej ich polityka zniechęca co niektórych do zakupu nowego sprzętu! Jako pierwszy poważny błąd w budowaniu pozytywnego wizerunku Apple Computers, wyżej wymieniona firma (a raczej administrator) nie reagują na zgłaszane przez użytkowników błędy w funkcjonowaniu strony. Sam osobiście informowałem kilka razy o martwych linkach odpowiedzialną za nie osobę, jednak nie zostały one naprawione, co negatywnie rzutuje na obraz resselera. Drugą sprawą, jest kontakt pocztą elektroniczną z użytkownikami, a raczej brak kontaktu. Tu podam kolejny przykład. Kolega kupił nowy komputer (czekał na niego dwa miesiące), zadał kilka pytań dotyczących dołączonego do komputera systemu operacyjnego i nie dostał żadnej odpowiedzi. Następnie wysłał tego samego maila do siedziby Apple w USA. Pracownicy amerykańskiego oddziału odesłali wiadomość do polskiego oddziału, skąd przyszła do użytkownika upragniona odpowiedź. Nie są to pojedyńcze przykłady takiego działania Apple IMC Poland SAD Ltd. Pracownicy autoryzowanego resselera są niekompetentni, nieodpowiedzialni i sprawiają wrażenie osób dla których ważne jest tylko to ile pieniędzy zostawi klient, którego następnie pozostawiają na pastwę losu.
------------------------
Wiecie, jak sam mam pod tym się podpisać (ew. z Jankiem) to nie widzę sensu pisania tego listu, ale i tak go wyślę. Nie będę czekał. Ja chcę porządnej obsługi, porządnego serwisu i prawdziwego technicznego wsparcia. Ja przynajmniej powiem dzieciom jak im sie popsują za 20 lat iPody i SAD nie będzie chciał ich zreperować, że walczyłem :wink: .
#46
Napisano 04 lipca 2005 - 19:12
...
1. "my - użytkownicy polskiego portalu..." - znaczy Ty i Janek? Jeżeli podpisów nie będzie przynajmniej kilkadziesiąt, to raczej bym się nie powoływał na portal, bo użytkowników jest 300, co Apple może sprawdzić, a SAD na pewno im zwróci na to uwagę.
2. często w treści mylisz resellerów z IMC. Resellerem jest np. Cortland, resellerem SADu. Nie wiadomo w końcu czy skarżysz się na SAD czy na jego resellerów.
3. jeżeli piszesz o błędach na stronie to je wymień. Unikaj ogólników, podawaj sprawdzone informacje.
4. przykład z kolegą to nie przykład, ale dykteryjka. Brakuje dokumentacji mailowej potwierdzającej zaistniały fakt.
5. pisząc o niekompetencji, nieodpowiedzialności, etc. podeprzyj się konkretami, w przeciwnym razie zamiast coś wywalczyć możesz narazić się na nieprzyjemności ze strony kanceliarii prawniczej SADu (naruszenie dobrego imienia firmy czy coś w tym stylu).
Ale poza tym może być :wink:
#47
Napisano 04 lipca 2005 - 19:39
#48
Napisano 04 lipca 2005 - 21:32
#49 Gość_Dawid_*
Napisano 04 lipca 2005 - 22:54
#50
Napisano 05 lipca 2005 - 00:23
Jeśli chodzi o zakup to skłaniam się powoli w stronę sklepu intenetowego. Nie chce mi się kombinować z kupowaniem za granicą [dzięki Przemion za propozycję, jestem bardzo wdzięczny] Poprawię troszkę statystykę w kraju Na bluecity wszyscy psioczą, więc pewnie kupię w necie, okaze sie pod koniec miesiaca
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych