Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ati Radeon 9200 ROM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 grudnia 2008 - 01:40

Witam. Potrzebuję ROM do karty Radeon 9200 (Mac). Ma ktoś może?

#2 gocur

gocur
  • 573 postów

Napisano 26 grudnia 2008 - 02:38

Czy Google boli? :-P
The Mac Elite: Wikidownloads2
:)

#3 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 26 grudnia 2008 - 08:57

Tylko jeśli flaszujesz pecetową kartę to bierz rom "reduced" bo kostka eeprom ma tylko 64kB.

#4 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 grudnia 2008 - 00:58

No wlasnie i tu jest problem. Mam dokładnie kartę Radeon 9250 z PC. Z tej strony sciągłem wersję 64kB dla 9250 (niby). Wsio ładnie poszlo itp. Zaślepiłem też piny 3 i 11 na AGP (blokada 8X). Uruchamiam komputer. Slyszę ten startowy dzwiek. Po chwili uruchamia sie monitor, z tym, że... widzę jakieś dziwne paski, krzaki i w ogole caly obraz to jeden wielki błąd wyświetlania. Ale niby wsio działa. Czyzby powinienem flashowac od 9200?

#5 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 27 grudnia 2008 - 08:41

No to połowa sukcesu. Musisz teraz wyedytować ten rom i zmniejszyć taktowania (tak o 30% core i mem powinno wystarczyć). Edytory do windy są dostępne, do maka zresztą też ale wtedy dobrze by było mieć kartę PCI działającą na maku. Po wyedytowaniu romu flaszujesz kartę, uruchamiasz i się cieszysz. Aby określić maksymalne taktowania ściągnij aticcelerator - działa bardzo ładnie pod tygryskiem.

#6 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 grudnia 2008 - 14:56

Ale jak mam to zrobic, skoro po uruchomieniu caly ekran to jeden wielki error (paski, szum kolorowych pikseli i w ogole).

#7 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 28 grudnia 2008 - 15:17

No cóż - albo na pececie z kartą PCI, narzędzie do edytowania romów nazywa się chyba RaBIT, potem atiflash. Na Maku tak samo - karta PCI (oczywiście makowa), graphiccelerator (nie działa na Leo), czytasz dokumentację, i zgodnie z nią edytujesz rom, flaszujesz i po zabiegu.

#8 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 grudnia 2008 - 16:34

Ale to mam przetaktowac na ustawienia od 9250 czy od 9200?

Bo ten ROM sciagnalem z
The Mac Elite: Wikidownloads2
W tabeli Reduced ati roms, rzad : Reduced 9250 ROM, revision 124, Core 250/mem 200 MHz, 128MB TSOP Memory
Wsio sie generalnie zgadza, ale moze powinienem hackowac romem od 9200?

#9 ban_jablek2

ban_jablek2
  • 28 postów

Napisano 28 grudnia 2008 - 16:54

Nie prościej zainstalować jakiegoś distra MacOSX? Wtedy nie musisz fleszować karty.

#10 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 28 grudnia 2008 - 17:13

jablek: A Ty to skąd się urwałeś? Ze świątecznej choinki?? xboxc: Pewnie lepszy będzie ten od 9250 chociaż większej różnicy między chipami pewnie nie ma. Obniż taktowania - podejrzewam, że większe znaczenie ma mem niż core. Powinno pomóc.

#11 Teodor

Teodor
  • 1 postów

Napisano 28 grudnia 2008 - 18:22

Po co przerabiać kartę by działała jako inna do tego gorsza jak wystarczy odpowiednie kexy wgrać?

#12 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 28 grudnia 2008 - 18:27

Taaaaaa, a gdzie znajdę kexty na PPC? Obawiam się, że "to se ne da".

#13 ogryzek2009

ogryzek2009
  • 2 postów

Napisano 28 grudnia 2008 - 18:49

a to wystarczy obecnego keksa potraktować maxxus patchem o ile masz Radeon 9250 (PowerColor) - VESA 2.0 wtedy masz 1280x1024 bodajże z QE

#14 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 28 grudnia 2008 - 20:28

Człowieku, nie kompromituj się. Tak się składa, że wiem do czego służy Maxxus-patch. Na pewno nie do przerabiania kextów z x86 na PPC.

#15 ogryzek2009

ogryzek2009
  • 2 postów

Napisano 28 grudnia 2008 - 21:18

Kexy są universal binary, do tego masz do nich kody źródłowe (wiec problem wielu architektur nie istnieje) wiec o co chodzi? 10,4 chodzi na PPC i Intel i nie widzę wersji keksów na PPC i Intel osobno..

#16 dobrytata

dobrytata
  • 1 postów

Napisano 28 grudnia 2008 - 21:32

Poczytać radze a nie bezmyślne fleshować

[url=http://omni.110mb.com/]omni's minimalist web site - main[/url]

Download: [url=http://omni.110mb.com/callisto/]omni's minimalist web site - Callisto Archive[/url]

#17 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 grudnia 2008 - 22:20

OK... sciagnalem ten program do przerabiania BIOSow (RaBIT), ale żadnego biosu poza oryginalnym PCtowskim nie czyta (twierdzi ze plik uszkodzony). Powiem tak. Karta z wgranym BIOSem od (niby) 9250 z macelite.com (powiedzmy) "wspolpracuje" z komputerem (po zalepieniu pinow), ale poza dziwacznym obrazem nic się nie dzieje, nie wygląda rownież na to, że system startuje (po za dzwiekiem startowym). Nie próbowałem jej wsadzić z oryginalnym BIOSem PC, ale nie sądzę, że w ogóle coś się stanie. Jaki BIOS mam wgrać? Na macelite.com jest trochę tego, ale RaBIT nie widzi plików z BIOSem Macowym (może dlatego, że mają te zredukowane 64kB). Więc jeśli już - jest jakiś sposób na edycję tego (o ile to ma sens)?

#18 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 29 grudnia 2008 - 06:34

Poczytać radze a nie bezmyślne fleshować

omni's minimalist web site - main

Download: omni's minimalist web site - Callisto Archive


Oj, ogryzek.... ja te strony czytałem prawie dwa lata temu ale widzę, że nic się nie zmieniło. Kexty przygotowywane przez społeczność osx86 (natit, titan, agpgart, callisto) nie są universal binary - są tylko do x86. Odradzam komukolwiek ich instalację na PPC - można sobie rozwalić OSX. Na płycie z Tigerem owszem - są uniwersalne ale na nich z kolei nie działają pecetowe karty. Opis na stronie omni też, jakbyś nie zauważył, dotyczy intelowego imaka.

xboxc - zostaje Ci edycja przez graphiccelerator i potem wgranie albo na macu przez flashera zawartego właśnie w pakiecie graphiccelerator albo przez atiflash na PC.

#19 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 grudnia 2008 - 22:27

Niestety nie dało rady. Jak flashuje karte z ROMem 64kB od 9200 (wg Mac Elite) to monitor się nie włącza nawet, tylko komputer. Jak zrobię to z ROMem 64kB od (teoretycznie) 9250 - nawet z obniżonymi o 30% taktowaniami GPU i mem wywala to samo:
Dołączona grafika


Dołączona grafika

#20 Jenot

Jenot
  • 2 204 postów
  • SkądChełm

Napisano 30 grudnia 2008 - 22:29

A czekaj czekaj... jaki system? Bo żeby wszystko poprawnie zadziałało najpierw musiałem zainstalować sterowniki ze strony ATI, dokładnie TO (jeśli masz Tigera)

#21 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 grudnia 2008 - 02:04

Aktualnie mam Mac OS X 10.4.11, ale żeby nie było - te paski się nie poruszają - tak jak widać na fotce - ten obraz jest statyczny.

#22 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 01 stycznia 2009 - 15:35

Niestety. Dalej wywala to samo, z tym że po instalacji sterowników trochę się zmienił obraz, bardziej pokrzaczony.

Dołączona grafika

#23 Gość_owca666_*

Gość_owca666_*

Napisano 06 stycznia 2009 - 01:15

Rozwiązanie problemu: The Mac Elite: 9250 Trick. W Tygrysie nie obędzie się też bez instalacji ATI update, które podlinkował Jenot. Właśnie dostałem R9200 128 MB, która po Device ID okazała się 9250. Flash romem 64kb (do 9250), przesunięcie rezystora + update ATI i wszystko pięknie działa. Ważne: ASP pokazuje połowę ramu tj. 64 MB. Przeczytałem na strangedogs, że tak się dzieje w przypadku 64 bitowych kart (rozumiem, że dotyczy tylko flashowanych). Na razie nie porywa mnie wydajność w Xbench, ale może podkręcę trochę zegary (dałem AS 5 na GPU zamiast tego silikonowego g... ) i zobaczę co będzie. Nie musiałem na razie zaklejać pinów, bo testowałem na Sawtoothu.
Update:
Podkręciłem zegarki na 270/220 i jest lepiej - bez rewelacji, ale stabilnie i bez artefaktów. W Quartz trochę gorzej niż R9800, w OGL lepiej niż R9800 - to trochę dziwne. Testy R9800 i 9200 na tym samym sprzęcie, więc powinny być miarodajne:

Quartz Graphics Test 26.10
Line 22.29 1.48 Klines/sec [50% alpha]
Rectangle 18.85 5.63 Krects/sec [50% alpha]
Circle 20.11 1.64 Kcircles/sec [50% alpha]
Bezier 32.95 830.98 beziers/sec [50% alpha]
Text 73.56 4.60 Kchars/sec
OpenGL Graphics Test 36.52
Spinning Squares 36.52 46.33 frames/sec

9800 nie podaję, bo jest w dziale t/b.

#24 Gość_owca666_*

Gość_owca666_*

Napisano 07 stycznia 2009 - 19:15

Ta sama karta w mdd:
Quartz Graphics Test 82.63
Line 68.14 4.54 Klines/sec [50% alpha]
Rectangle 68.24 20.37 Krects/sec [50% alpha]
Circle 67.71 5.52 Kcircles/sec [50% alpha]
Bezier 81.51 2.06 Kbeziers/sec [50% alpha]
Text 241.08 15.08 Kchars/sec
OpenGL Graphics Test 81.99
Spinning Squares 81.99 104.01 frames/sec

#25 xboxc

xboxc
  • 119 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 stycznia 2009 - 22:32

Ok. To sprobuje jeszcze tego :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych