iPhone, a gwarancja w Orange
#51
Napisano 24 września 2008 - 01:58
#52
Napisano 24 września 2008 - 12:43
Ja wrzucę swoje 5 groszy.
Kilkakrotnie padło stwierzenie by rządać na piśmie.
Z tym jest problem. Salony a także partnerzy danej sieci nie wystawiają żadnych pism czy informacji a tym bardziej stwierdzeń kiedy będzie coś załatwione lub w tym przypadku naprawione.
Zawsze tylko powiedzą by zgłosić na piśmie do centrali. Oczywiście mają wtedy aż 30 dni na odpowiedz.
Pozostaje więc problem pozniejszego udowodnienia, że taką odpowiedź usłyszeliśmy.
Czy więc zostaje nam chodzenie do salonu firmowego z dyktafonem by później nie mogli się wykręcić?
Prowadzę własną firmę i jeśli klient życzy sobie ekspertyzy na piśmie to nie powiem mu proszę wysłać pismo do mojego kontrachenta może on Panu odpowie. Taki klient by więcej nie przyszedł do mnie.
Lecz nie ma co się dziwić że tak jest w salonach Orange. Mają zapewne tak narzucone odgórnie, by klient miał problem z udowodnieniem że miał rację i to oni zawinili.
Prosta taktyka. Słysząc że odpowiedź będzie za 30dni większość klientów machnie ręką i sobie odpuści.
P.S. Sorki za ewentualne blędy ale pisze z Iphona. Jednocześnie proszę o kontakt wszystkie osoby mające Iphona w orange i problem jaki stwarza ta firma z simlockiem
Gdy reklamowałem problem z aktywacją powiedziano mi, że osoba z którą podpisałem umowę nie pracuje dzisiaj i tylko ona ma dostęp do przeglądu mojego konta czy coś w tym stylu, poprosiłem o pisemne potwierdzenie mojej wizyty w sprawie reklamacji i takie pismo bez najmniejszych problemów dostałem gdybym go nie dostał z miejsca zadzwonilbym do rzecznnika praw konsumenta lub do zaprzyjaźnionego prawinka bo wiem, że prawie gdy konsument prosi o potwierdzenie na papierze to takie musi dostac!
#53
Napisano 24 września 2008 - 14:22
#54
Napisano 24 września 2008 - 15:24
#55
Napisano 24 września 2008 - 16:15
#56
Napisano 24 września 2008 - 20:56
Gdy reklamowałem problem z aktywacją powiedziano mi, że osoba z którą podpisałem umowę nie pracuje dzisiaj i tylko ona ma dostęp do przeglądu mojego konta czy coś w tym stylu, poprosiłem o pisemne potwierdzenie mojej wizyty w sprawie reklamacji i takie pismo bez najmniejszych problemów dostałem gdybym go nie dostał z miejsca zadzwonilbym do rzecznnika praw konsumenta lub do zaprzyjaźnionego prawinka bo wiem, że prawie gdy konsument prosi o potwierdzenie na papierze to takie musi dostac!
Gdzie znalazłeś że musi konsument dostać potwierdzenie na papierze, jak o to poprosi ?
O ile mi wiadomo to musi odpowiedzieć pismem na pismo.
Odwiedź salon głowny ORANGE w Szczecinie na Wyzwolenia. Gdy o coś poprosisz na piśmie to za chwile słyszysz że dana osoba nie jest upoważniona do wystawiania pisma. Bronią się jak mogą by nic nie dać na piśmie.
#57
Napisano 24 września 2008 - 22:49
#58
Napisano 24 września 2008 - 23:34
#59
Napisano 25 września 2008 - 01:36
Gdzie znalazłeś że musi konsument dostać potwierdzenie na papierze, jak o to poprosi ?
O ile mi wiadomo to musi odpowiedzieć pismem na pismo.
Odwiedź salon głowny ORANGE w Szczecinie na Wyzwolenia. Gdy o coś poprosisz na piśmie to za chwile słyszysz że dana osoba nie jest upoważniona do wystawiania pisma. Bronią się jak mogą by nic nie dać na piśmie.
Mieszkam w Warszawie pismo od obsługi w spaie reklamacji dostałem od zwykłego salonu Orange w centrum handlowym (tam nabyyłem telefon).
Jarrrek przyjmijmy sytuacje gdy che zerwac umowę telefon KUPIłEM za złotówkę i jest moją własnością z prawnego punktu widzenia i operator chce telefon z powrotem zwracając mi zapłaconą za niego złotówke odpowiadam że tel został skradziony/uszkodzony czy nadal mam zapłacic za niego pełną sumę, a jeśli musiałbym w umowie nie jest powiedziane ile sam aparat bez umowy jest warty, ba w Polsce nigdzie oficjalnie Iphone bez umowy nie kupusz, wątpie aby orange podał cene iphone w prepaidzie konkurencyjnej sieci....
Fakt faktem jeżeli kupiłeś coś na warunkach umowy i sprzedający się z tej umowy nie wywiąże to ty za jego błędy płaci nie możesz sprawa wtedy jest prosta wiadomo kto traci
#60
Napisano 25 września 2008 - 02:04
#61
Napisano 25 września 2008 - 02:36
#62
Napisano 25 września 2008 - 06:13
#63
Napisano 25 września 2008 - 08:25
#64
Napisano 25 września 2008 - 09:51
#65
Napisano 25 września 2008 - 13:13
Wraz z moim IP z Orange dostałem kartkę (wygląda podobnie jak większość gwarancji od Orange - chodzi o papier) z takim oto zapiskiem:
Informacja o obsłudze serwisowej
Informujemy, że Producent urządzenia nie udziela gwarancji jakości dotyczącej produktu i nie dołącza karty gwarancyjnej. Nie mniej nie wyłącza to praw użytkownika końcowego z tytułu rękojmi wynikającej z Kodeksu cywilnego, a w przypadku konsumenta, roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmienie Kodeksu cywilnego.
W celu złożenia reklamacji w ramach ww. uprawnień, należy dostarczyć kompletny produkt wraz z dowodem zakupu oraz niniejszym formularzem do Salonu Firmowego Orange. (...)
To normalne? Czy też na początku była gwarancja a teraz po nabyciu "pewnych" doświadczeń Orange daje rękojmię?
#66
Napisano 25 września 2008 - 13:39
Właśnie dziś przyszedł do mnie IP. Wieczorkiem w domu rozakuję i uruchomię. Jednak już teraz nurtuje mnie pytanie: jaka jest różnica pomiędzy gwarancją a rękojmią?
Wraz z moim IP z Orange dostałem kartkę (wygląda podobnie jak większość gwarancji od Orange - chodzi o papier) z takim oto zapiskiem:
Informacja o obsłudze serwisowej
Informujemy, że Producent urządzenia nie udziela gwarancji jakości dotyczącej produktu i nie dołącza karty gwarancyjnej. Nie mniej nie wyłącza to praw użytkownika końcowego z tytułu rękojmi wynikającej z Kodeksu cywilnego, a w przypadku konsumenta, roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmienie Kodeksu cywilnego.
W celu złożenia reklamacji w ramach ww. uprawnień, należy dostarczyć kompletny produkt wraz z dowodem zakupu oraz niniejszym formularzem do Salonu Firmowego Orange. (...)
To normalne? Czy też na początku była gwarancja a teraz po nabyciu "pewnych" doświadczeń Orange daje rękojmię?
Była rękojmia, to chyba oznacza tyle, że nie naprawiają twego iPhone, ale w przypadku awarii, w ramch gwarancji dają Ci nowego, tak więc nawet lepiej chyba.
#67
Napisano 25 września 2008 - 14:55
#68
Napisano 25 września 2008 - 16:42
#69
Napisano 25 września 2008 - 18:21
Dla wszystkich mam radę: to nie kupujcie iPhone'ów w Orange. I już.&
Ja to samo mam w Erze.
Kupilem telefon za 2199PLN i po 15 min uzywania wykrylem kilka wad i po niecalych 12 godzinach odnioslem do sklepu.
Dzis minelo 14 dni roboczych i o telefonie nic nie slychac.
Powiedziano mi ze mam dostac nowego i ze w poniedzialek zopstal wyslany kurierem z centrali do salonu ale nie dojechal.
Trzy tygodnie temu kupilem telefon a nie mam ani telefonu ani kasy.
Najlepsze jest to ze nie wiem co dalej robic i jakie mam prawa.
#70
Napisano 25 września 2008 - 18:46
Ja to samo mam w Erze.
Kupilem telefon za 2199PLN i po 15 min uzywania wykrylem kilka wad i po niecalych 12 godzinach odnioslem do sklepu.
Dzis minelo 14 dni roboczych i o telefonie nic nie slychac.
Powiedziano mi ze mam dostac nowego i ze w poniedzialek zopstal wyslany kurierem z centrali do salonu ale nie dojechal.
Trzy tygodnie temu kupilem telefon a nie mam ani telefonu ani kasy.
Najlepsze jest to ze nie wiem co dalej robic i jakie mam prawa.
ta samo sytuacja co u mnie, tylko ze w poniedziałek, miną 4 tygodnie od kiedy mam telefon, a w środę minęły 3 od kiedy go nie widziałem ;/
#71
Napisano 26 września 2008 - 10:25
#72
Napisano 26 września 2008 - 13:45
#73
Napisano 26 września 2008 - 15:00
#74
Napisano 26 września 2008 - 15:37
#75
Napisano 26 września 2008 - 21:17
a powiedzcie mi czy kopia faktury vat zakupu telefonu uprawnia do gwarancji?
Generalnie potrzebny jest orynal dowodu zakupu (paragon, faktura cokowlwiek co stwierdza, ze towar zostal kupiony) i to co okresla sam producent lub sprzedawca, czyli jesli zyczy sobie opryginalnego opakowania to trzeba je dostarczyc. Polskie prawo okresla, ze na ODPOWIEDZ czy reklamacja jest uznana czy nie sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych (nie roboczych, czyli weekendy sie wliczaja do czasu oczekiwania). Po przekroczeniu tego terminu sprzedawca musi spelnic warunki zawarte w protokole gwarancyjnym. Jeszcze jedno warto podkreslic: zwracajac sie do sprzedawcy z problemem, warto sie powolywac na NIEZGODNASC Z UMOWA, bo to najbardziej dotyczy sprzedawcy. Gwarancja dotyczy bardziej producenta, a nie sprzedawcy. Jak wspomnialem po 14 dniach musza udzielic odpowiedzi. Jesli nie uznaja roszczen no to albo sie z tym zgadzamy, albo odwolujemy. Jesli uznaja.... i tu niespodzianka. Nie maja obowiazku z miejsca wymienic sprzetu. Maja na to ustawowo "czas okreslony", czyli taki jaki jest im na to potrzebny. Zalozmy, ze nie wymieniaja towaru pobierajac nowy z magazynu, tylko zamawiaja specjalne partie reklamacyjne, wiec przyjdzie nam czekac na taki transport tyle ile trzeba i to jest zgodne z prawem. Niestety. Mozna lekko ich pogonic, zawierajac roszczenia, ze w razie opoznienia maja nam zwrocic koszta poniesdione z tytulu nie moznosci uzywania towaru do celow zarobkowych itp. Im wyzsze (ale racjonalne) roszczenia tym lepiej zalatwiony problem.
Pozdro
---- Dodano 26-09-2008 o godzinie 22:20 ----
Aha... na Iphone`a nie ma gwarancji dla nabywcy końcowego. Są wyłącznie uprawnienia z tytułu rękojmi, ewentualnie niezgodności towaru z umową w przypadku konsumentów.
dziwne, ze nie ma gwarancji, niemniej "niezgodnosc z umowa" wazna jest cale dwa lata w naszym kraju. Rekojmi juz nie ma kilka lat, niezgodnosc z umowa ja zastapila i to chyba na lepszych warunkach.
Pozdro.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych