
[2.0.x 3G] Zdjęcie blokady sim - jakie są możliwości?
#51
Posted 09 September 2008 - 12:17
http://www.myapple.p...html#post711879
http://www.myapple.p...a-new-post.html
http://www.myapple.p...html#post711719
http://www.myapple.p...html#post711698
#52
Posted 09 September 2008 - 12:22
osobiście mam wrażenie, że info o zdejmowaniu simlocków to ściema (nie ma tu chyba nikogo, kto takowego już zdjął w salonie).
informują o tym tylko po to, żeby ludzie kupowali telefony. a potem mają nas w d..pie
Oby to nie było prawdą, ale jeśli tak, to na pewno im tego nie daruję. Zrobię wszystko, żeby dochodzić swoich praw.
#53
Posted 09 September 2008 - 12:23
przed chwilą dzwoniłem jeszcze raz do Ery. tym razem na złotą w w-wie.
simlocki zdejmują jedynie z telefonów po gwarancji bądź z tel. kupionych bez abonamentu.
to też może być ściema, bo na początku poinformowałem, że mam tel. kupiony w salonie w wyniku aneksu przedłużającego umowę. nie zaliczam się więc do tych, którzy locka mogą zdjąć.
osobiście mam wrażenie, że info o zdejmowaniu simlocków to ściema (nie ma tu chyba nikogo, kto takowego już zdjął w salonie).
informują o tym tylko po to, żeby ludzie kupowali telefony. a potem mają nas w d..pie
Czy naprawdę sądzisz, że oszukiwali by ludzi ?? Ilu z nas już interweniowało ? Sądzisz, że w salonach firmowych okłamywaliby klientów??
Sorry, no ale nie podejrzewam jednej z największych firm w Polsce, aby oszukiwali klienta.
Wprowadzali go w błąd.
Rozumiem rozgoryczenie, ja również jestem wściekły, ale masz bujną wyobraźnie - muszę przyznać. I nie pisz, że dzwoniłeś do BOK bo tam się i tak niczego nie dowiesz. Lepiej dobij się do prezesa, to wtedy to będzie warte umieszczenia na forum.
#54
Posted 09 September 2008 - 12:42
Sorry, no ale nie podejrzewam jednej z największych firm w Polsce, aby oszukiwali klienta.
Wprowadzali go w błąd.
Oprator ten został już nie jeden raz ukarany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, więc nie popadałbym w zbytnią euforię.
#55
Posted 09 September 2008 - 13:22
#56
Posted 09 September 2008 - 23:17
#57
Posted 09 September 2008 - 23:26
#58
Posted 10 September 2008 - 08:36
Witam
Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na problem z którym boryka się setki osób w Polsce.
Mianowicie całkiem niedawno z wielkim boomem pojawił się w Polsce iPhone 3G.
Jest on dostępny w sieciach ERA, Orange jak również w resellerach Apple: iSpot i Cortland.
Telefon można nabyć w abonamencie jak również w wolnej sprzedaży (bagatela 1899 zł za model z pamięcią 8GB).
Wszystko by było świetnie, gdyby nie zabezpieczenia operatów blokadą simlock. I nie chodzi tutaj o zdjęcie
simlocka podczas trwania umowy z operatorem, ale o zdjęcie go w sytuacji kiedy za telefon wiele osób w Polsce zapłaciło
pełna kwotę 1899 zł, nie podpisując umowy z operatorem. Podczas zakupu przedstawiciele z uśmiechem na twarzach
zapewniali, że blokady na telefonach zakupionych bez umowy będą ściągane od 3 września.
Niestety od 3 września Era i Orange milczą. Ani w salonach ani na infoliniach nie można zasięgnąć informacji kiedy będzie można to uczynić.
Wynik tych działań to wielu klientów nabitych w przysłowiowa butelkę. Nie możemy korzystać z naszych telefonów mimo, że
zapłaciliśmy za nie duże pieniądze. Zapraszam serdecznie na ogólnopolskie forum MyApple.pl Polish Mac Community gdzie wiele osób wyraża ubolewanie, że zostały oszukane przez sieć ERA, Orange iSpot i Cortland, których pracownicy przy ladzie sklepowej zapewniali nas kupujących, że simlocki będą ściągane od 3 września.
W imieniu wszystkich osób, które zakupiły telefon Apple po uprzednich zapewnieniach wyżej wymienionych firm proszę o pomoc w tej sprawie. Ponieważ nasze naciski, telefony, wizyty w salonach firmowych operatorów zaowocowały jedynie spisaniem numerów IMEI telefonów i udzieleniem
informacji, że simlock zostanie ściągnięty.....kiedyś. Nie wiadomo czy w przeciągu 24h, czy za tydzień, czy po tym kiedy wygaśnie umowa, której nikt nie podpisywał.
Pozdrawiam
Oczywiście należy się jeszcze popisać i wysłać na adres uwaga@tvn.pl
Nie wiem czy to coś da , ale może jeśli każdy z nas wyśle takiego maila to wzbudziłoby to zainteresowanie. Proszę o żebyście się wpisywali, kto wysłał. Ja już tu zrobiłem.
#59
Posted 10 September 2008 - 08:42

#60
Posted 10 September 2008 - 08:53
#61
Posted 10 September 2008 - 09:10
#62
Posted 10 September 2008 - 10:23

#63
Posted 10 September 2008 - 13:21
#64
Posted 10 September 2008 - 14:30
czytajcie, jakie jaja!!!
zadzwoniłem dziś ponownie (wczoraj już raz to zrobiłem) do Ery na Złotą w W-wie.
inna pani na pytanie o zdjęcie locka z tel. kupionego w iSpot powiedziała, że wystarczy faktura zakupu i zdejmują blokadę bezpłatnie.
ta sama osoba powiedziała mi również, że z telefonu kupionego w Erze na przedłużenie umowy czy zawarcie nowej umowy też mogą zdjąć blokadę, tyle, że tel. straci gwarancję.
szkoda, że nie nagrałem tej rozmowy.
)
albo simlock albo gwarancja!
#65
Posted 10 September 2008 - 14:55
Po drugie powiedziała, że system do jego zdejmowania jest dopiero opracowywany, ale że wie, UWAGA, że simlocka z iPhone 3G zdejmują już "ludzie" - w sensie kolesie z BOXach GSM (niezły joke, ja jeszcze o tym nie słyszałem).
Opisując mój przypadek powiedziała, że jedynie pozostaje mi kontaktować się w tej sprawie z Salonem, w którym dokonałem zakupu, co więcej nie ma możliwości zwrócenia telefonu.
Póki co minęło 48h od zakupu i wysłania przez pracownika prośby o zdjęcie simlocka, póki co telefon cały na pewno ma blokadę, jutro minie 72h i na pewno udam się w tej sprawie do salonu - nie łudzę się, że do tego czasu simlock zostanie zdjęty.
Tym czasem jestem świeżo po rozmowie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i prawnik poinformował mnie, że jak najbardziej aparat może zostać zwrócony, należy napisać oświadczenie, w którym trzeba podkreślić bezpodstawne wzbogacenie się operatora, a także powołać się na Artykuł 84 § 2 kodeksu cywilnego:
§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
Oznacza to po prostu, że zakupu dokonałem pod wpływem błędu, w który zostałem wprowadzony przez operatora i tym samym żądam zwrotu pieniędzy.
Jeśli natomiast to nie poskutkuje będę bezpośrednio interweniował u rzecznika konsumenta, który stanie się arbitrem w tej sprawie, wyśle pismo do operatora, na które będzie się on musiał ustosunkować.
Reasumując, możecie trzymać kciuki, jutro dam znać jak sprawy z iPhone'm stoją. W każdym razie po to tym co słyszę od 24h nóż mi się sam otwiera w kieszeni. To co robi Era i Orange to jest pseudosprzedaż iPhone'a. Na pewno nie jestem jedyną osobą, która w tym momencie jest już poszkodowaną i mam nadzieję, że gdy więcej osób dokona podobnych działań, Era będzie musiała naprawdę poważnie zacząć traktować tę sprawę, bo na pewno nie będzie przyzwolenia na takie działanie i grzecznego czekania przez X czasu, aż operator opracuje system do ściągania blokady sim (nota bene w ogóle się nie zdziwię jak żadnego systemu nie ma i nie będzie, a jedyne co operator musi zrobić, to wysłać nr IMEI do Apple'a).
#66
Posted 10 September 2008 - 15:03
#67
Posted 10 September 2008 - 16:28
#68
Posted 12 September 2008 - 15:59
Póki co dałem sobie spokój ze zwracaniem telefonu. Zakupiłem specjalną nakładkę SIM, która umożliwia omijanie blokady, bo koniec końców zależy mi na działaniu tego telefonu, a nie na jego oddawaniu. W każdym razie z operatorem walczę dalej, w poniedziałek 15 września kolejne starcie. Na pewno im nie odpuszczę dopóki blokada nie zostanie zdjęta.
Są też pierwsze efekty naszej akcji, news w Dzienniku Internautów.
BTW. W salonie Ery otrzymałem darmowy pakiet TAK-TAK, "żeby mógł Pan sobie chociaż aktywować telefon" - N/C

#69
Posted 12 September 2008 - 22:41


#70
Posted 12 September 2008 - 22:43
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users