Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kłopoty z GeForce 8400/8600M


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#226 Origamii

Origamii
  • 15 postów
  • SkądWarschau, Poland

Napisano 24 stycznia 2009 - 17:36

Witam na moim MacBook pro 2.4 ghz kupionym we wrzesniu 2007wczoraj pojawil sie problem 8600gt :(

#227 sagat

sagat
  • 350 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 25 stycznia 2009 - 00:29

No to czym prędzej leć do serwisu.

#228 Azazello

Azazello
  • 13 postów

Napisano 31 stycznia 2009 - 13:12

Mialem juz taki problem w sierpniu ubieglego roku, naprawa zajela niecale 2 tyg. myslalem ze kochany serwis pofatygowal sie zeby wymienic karte na taka bez wad ale gdzie tam! Wczoraj znowu padl mi ekran, niestety jestem juz po gwarancji, mam jedynie nadzieje ze nie bede musial sie zbyt wiele uzerac z ludzmi z serwisu zeby uzyskac darmowa naprawe.

#229 Cottage

Cottage
  • 739 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 stycznia 2009 - 13:28

Mialem juz taki problem w sierpniu ubieglego roku, naprawa zajela niecale 2 tyg. myslalem ze kochany serwis pofatygowal sie zeby wymienic karte na taka bez wad ale gdzie tam! Wczoraj znowu padl mi ekran, niestety jestem juz po gwarancji, mam jedynie nadzieje ze nie bede musial sie zbyt wiele uzerac z ludzmi z serwisu zeby uzyskac darmowa naprawe.


Ale przecież Apple ogłosiło iż na dolegliwość kart 8600GT gwarancja wynosi 2 lata info znajdziesz w tym lub w 2 alternatywnym wątku lub na stronie Apple;)

#230 neurotika

neurotika
  • 1 postów

Napisano 13 lutego 2009 - 16:16

Witam, wczoraj (nie)szczęśliwie trafilem na ten temat, co powstrzymalo mnie przed odkupieniem od znajomego jego MacBooka Pro (kupionego przez niego we wrześniu 2008). W temacie wielokrotnie pojawilo się zdanie, że wada dotyczy każdej sztuki 8600gt, jednak szukając więcej informacji na ten temat spotkalem się z artykulem w którym zostalo napisane, że w części MBP z samej końcówki produkcji starego modelu są sprawne grafiki. Czy ktoś może to potwierdzić?

#231 adi3124

adi3124
  • 531 postów
  • SkądGdynia

Napisano 13 lutego 2009 - 18:18

Witam, wczoraj (nie)szczęśliwie trafilem na ten temat, co powstrzymalo mnie przed odkupieniem od znajomego jego MacBooka Pro (kupionego przez niego we wrześniu 2008).
W temacie wielokrotnie pojawilo się zdanie, że wada dotyczy każdej sztuki 8600gt, jednak szukając więcej informacji na ten temat spotkalem się z artykulem w którym zostalo napisane, że w części MBP z samej końcówki produkcji starego modelu są sprawne grafiki. Czy ktoś może to potwierdzić?


Mój jest z końcówki - nic sie nie dzieje działa idealnie .

#232 Kagain

Kagain
  • 583 postów
  • SkądGrodzisko, ELW, PL

Napisano 13 lutego 2009 - 22:01

Late 2007 kupiony w marcu 2008 - na razie nie mam żadnych problemów

#233 Diwi

Diwi
  • 231 postów

Napisano 13 lutego 2009 - 22:06

Mój kupiony w sierpniu 2007, zero problemów :)

#234 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 15 lutego 2009 - 03:44

ja dolaczam do nieszczesliwcow :P

#235 sagat

sagat
  • 350 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 15 lutego 2009 - 22:34

tia, też miałem 0 problemów aż tu pewnego dnia trach ;]

#236 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 17 lutego 2009 - 09:57

Jezeli laptop jest po gwarancji zawsze mozna oddac laptopa do naprawy, bo prawdopodobnie zostalo przerwane polaczenie lutowane BGA - sa juz punkty w Polsce, gdzie zrobia reballing BGA za stosunkowo niskie pieniadze - napewno duzo tansza operacja, niz wymiana laptopa, czy logic board.

#237 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 19 lutego 2009 - 23:04

Jezeli laptop jest po gwarancji zawsze mozna oddac laptopa do naprawy, bo prawdopodobnie zostalo przerwane polaczenie lutowane BGA - sa juz punkty w Polsce, gdzie zrobia reballing BGA za stosunkowo niskie pieniadze - napewno duzo tansza operacja, niz wymiana laptopa, czy logic board.


pytanie na jak dlugo takie rozwiazanie pomoze (czy nie padnie karta po paru dniach, tygodniach)

A jak wyglada sprawa wymiany plyty? wymieniaja na inne wadliwe czy na plyty pozbawione wady, bo nie ma nigdzie konkretnych informacji..

#238 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 20 lutego 2009 - 00:45

Wiem, ze wiele osob rozpatruje uklad jako padniety/sprawny, ale jest to zbyt duze uproszczenie i byc moze wcale nie jest to prawda (badz co badz uklady maja elektroniczny thermal shutdown zabezpieczajacy przed przegrzaniem). Owszem jezeli doszlo do przerwania polaczen w strukturze chipu (wire bond) to nie da sie z tym nic zrobic. Jezeli jednak usterka dotyczy polaczenia lutowanego chipu graficznego z padami na PCB to mozna to naprawic w dobrym serwisie elektronicznym - pomoze na stale przy zachowaniu dobrej jakosci stopu (kulek BGA oraz temperatury/czasu lutowania). Jezeli ktos uwaznie sledzi doniesienia The Inquirer odnosnie Apple i NVIDII znajdzie pare ciekawych materialow popartych krotkimi analizami - czesc jest odrobine stronnicza, ale tak czy owak cos w tym prawdy jest co podaje autor np, odnosnie stopu wysokolowiowego przy ukladach GF9600GT. Oczywisicie nikt tutaj pewnie nie pokusil sie na naprawe we wlasnym zakresie, czyli wspomiane powtorne lutowanie ukladu BGA NVIDII - G84M. Jezeli takowa operacja przynioslaby pozytywny skutek oznacza to ni mniej ni wiecej potwierdzenie tezy, ze na polaczeniu lutowanym tworzy sie przerwa wskutek wysokiej temperatury ukladu i/lub ew. wplywu mechanicznego (wygiecie, wstrzas itp) na PCB. W rezultacie - uklad nie dziala, co nie oznacza, ze jest uszkodzony i do niczego sie nie nadaje. Jezeli ktos stracil gwarancje (minely dwa lata od daty zakupu) to wydaje mi sie, ze nie ma nic do stracenia - cena Maca badz co badz jest wysoka. W serwisie Apple wymieniaja caly logic board, bo tak jest latwiej (taniej), szybciej i takie sa procedury. Malo kto dzis zajmuje sie stricte naprawa a i do tego trzeba miec badz co badz umiejetnosc (wykwalifikowany personel)i i sprzet - zwlaszcza, ze lutowanie BGA nie jest taka latwa sprawa (a konkretniej rozmieszczenie kulek).

#239 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 20 lutego 2009 - 00:56

a co z wymienianymi plytami? sa pozbawione wad czy dalej to samo?

#240 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 20 lutego 2009 - 10:41

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo tak naprawde ani Apple, ani NVIDIA nie podaly szczegolowych informacji o tejze usterce. Na forach m.in. tutaj kraza ciche spekulacje, ze np uklady z wrzesnia 2008 nie posiadaja juz tej wady. Watpie, aby to bylo prawda - Apple nie kupuje kilku sztuk tylko setki tysiecy, a wiec czesc rzekomo starszych ukladow pewnie zalegala magazyn. Poza tym zauwazcie, ze duzo wczesniej Apple przerwalo dostawy starszej generacji sprzetu Apple, ze wzgledu na nowa serie Unibody. Sila rzeczy musieli sie pozbyc takze starych bubli G84M. Napewno nie wycofali G84M ze wzgledu na koszt takiej operacji - latwiej jest pozniej wymienic logic board u kilku tysiecy userow dotknietych usterka, niz wymienic milion chipow NVIDII. Gdyby Apple gralo do konca fair uzytkownik powinien dostac plyte z nowa rewizja ukladu lub logic board z wlutowanym GF9600GT- odgorna procedura serwisowa dla usterki opisanej w biuletynie. Tymczasem jak obserwujemy panuje ruletka - kilka wymian nie daje gwarancji sprawnej pracy sprzetu, a serwisy bezradnie rozkladaja rece. To tak jak z matrycami - Apple bralo panele od roznych dostawcow, a co sie komu trafi wynika tylko i wylacznie z tego co akurat bylo na magazynie komponentow. Dzialanie kompletnie bez sensu, bo ani klient nie jest zadowolony, ani serwis a koszty rosna. Przypomina mi to ostatni zakup stolika w Ikei, ktory ostatnio reklamowalem ze wzgledu na uszkodzenia. Owszem reklamacja to nie problem, ale za to wymiana na wolny od wad prosta nie jest - zlozylem z dwoch stolikow jeden dobry, przy czym ten drugi swiezo rozpakowany tez mial wady. Pomyslec co by bylo gdybym beztrosko wzial paczke i udal sie do domu ;) Co moge polecic tym, ktorzy n-ty raz maja wymieniony Logic Board ? Najlepiej powolac sie na biuletyn Apple dotyczacy tejze usterki i wystosowac pismo z reklamacja o wymiane Logic Board z chipem z nowa rewizja. Swoja droga moze warto sie zorganizowac na forum i zrobic mala baze danych jaka rewizje ukladu macie - byc moze komu sie trafil Logic Board z nowa rewizja i tez nie pomoglo. Swoja droga mysle, ze warto jednak inwestowac w uklady AMD/ATI - moze nie bija rekordow w 3Dmarkach, ale za to trzymaja przyzwoity framerate i zasadniczo nigdy nie mialem problemow tego typu w stacjonarnych kartach ATI, Hercules, Gigabyte.

#241 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 20 lutego 2009 - 11:40

Dziekuje limo za wyczerpujaca odpowiedz :) Dosc duzo wiem juz teraz i wiem tez juz napewno ze jesli nie wpakuja mi nowego 9600 to sprzedaje laptopa i kupuje blaszaka pc :P coz zrobic..

#242 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 25 lutego 2009 - 19:51

"Najlepiej powolac sie na biuletyn Apple dotyczacy tejze usterki i wystosowac pismo z reklamacja o wymiane Logic Board z chipem z nowa rewizja." a jak to sprawdzic? czym jest owa rewizja? pozdrawiam

#243 yarosh

yarosh
  • 165 postów
  • Skąd

Napisano 26 lutego 2009 - 00:04

mam MBP 2.2 wyprodukowany w pazdzierniku 2007, kupiony w grudniu 2007, jak do tej pory 0 symptomow, wszystko dziala idealnie. Tak sie zastanawiam czy nie oddac profilaktycznie na wymiane logic boarda jakis miesiac przed koncem 2letniego okresu naprawczego, czy nic nie kombinowac i trzymac kciuki, ze juz sie nie popsuje?

#244 rodagon

rodagon
  • 89 postów
  • SkądWarszawa / Tarnobrzeg

Napisano 26 lutego 2009 - 12:07

Mi padł miesiąc temu, a kupiłem w sierpniu 2007. Czyli już niedługo przed końcem 2 letniej bezpłatnej wymiany. Wymiana zajęła polskiemu serwisowi ok 2 tygodni. Wcześniej mialem drobne symptomy nadchodzącej awarii, np. problemy z odświeżaniem zawartości pojedynczych okien, potem po prostu przestał cokolwiek wyświetlać. Nie wiem czy da się sprawdzić tak do końca w MBP czy karta jest wadliwa, ale jeśli to tylko możliwe to bym to robił - bo płatna wymiana to nokaut finansowy. Jeśli z polskim serwisem nie dojdzie się dogadać, to można zawsze spróbować z niemieckim w Berlinie, ja o mały włos tam nie oddałem swojego kompa zamiast do Warszawy, bo obiecali to zrobić w max tydzień, ale się pochorowałem i było mi już wszystko jedno.

#245 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 10 marca 2009 - 20:39

Znalazlem aukcje, ktora jest ratunkiem dla tych ktorym gwarancja sie skonczyla:
nVIDIA Graphics 8600M GT G84 600 A1 A2 G84M GPU IC Chip - eBay (item 350169653013 end time Mar-24-09 03:58:20 PDT)

Rewizja to o ile mnie pamiec nie myli A1, A2 itd - pod Windows mozna to sprawdzic np programem GPU-Z:
http://i17.photobuck...aptop/cpu-z.jpg

#246 boski

boski
  • 130 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 kwietnia 2009 - 14:19

Odświeżę watek z moim macbookiem pro 2,4 Ghz tez mam podobny objaw po kilku minutach gaśnie matryca a komputer działa po ponownym uruchamianiu jak się uda pojawia raport o będzie karty graczincej. Odesłałem komputer do cortlandu myśląc ze zostanie to naprawiony ramach programu wymiany gf8600gt. Jednak serwis cortland stwierdzi specjalnym programem że to jest inne uszkodzenie płyty głównej i koszt wymiany to około 5 tys złotych. Szukam kogoś na forum może ktoś miał podobny problem? Czy można naprawić taka usterkę w rozsądnej kwocie? w Dzwoniłem do innego serwisu apple który twierdzi ze jednoznacznie nie można sprawdzić programem czy akurat komputer nie podlega darmowej wymianie płyty głównej. Natomiast suport apple twierdzi ze serwis jest młody i wprowadził mnie w błąd. Twierdza ze Cortland jest tez młodym serwisem ale mają do niego pełne zaufanie ;) Może ktoś z forum doświadczenie w podobnej sprawie? Pozdrawiam

#247 macandroll

macandroll
  • 252 postów

Napisano 22 kwietnia 2009 - 18:20

Dżizus, 5 tys za naprawę komputera wartego 3,5... Tutaj na forum jest kilka osób naprawiających maki- zapytaj ich. (np. IRO, Virgin71) Wydaje mi sie, że jednak trzeba rozkręcać kompa.

#248 blackdog

blackdog
  • 205 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 22 kwietnia 2009 - 19:04

Ja jestem bezpośrednio po wymianie grafiki w moim MBP 2,4 Ghz. Komputer kupiony w sierpniu 2007. W grudniu 2008 pojawiły się nagle migające artefakty i w efekcie zawieszenie systemu operacyjnego (jakikolwiek by nie był). Komunikat systemowy wskazywał na awarię grafiki. Zrobiłem hardware test i o dziwo problem zanikł. Niestety do początku kwietnia, kiedy to do artefaktów dołączył objaw w postaci migotania obrazu. Próby restartu systemu powodowały zawieszenie komputera już podczas startu. Przeprowadzony hardware test wykazywał awarię procesora graficznego. Co prawda po teście komputer znowu wrócił do normy, lecz tym razem wolałem nie czekać. Odwiozłem komputer do serwisu iSource w Warszawie w nowej siedzibie na ul. Działkowej. Miła pani przyjęła zgłoszenie dnia 9.04 a 21.04 wieczorem komputer przywiózł mi kurier DHL na koszt serwisu oczywiście i z ubezpieczeniem. Zasadniczo można powiedzieć, że przygoda skończyła się dobrze. Okres oczekiwania nie był zbyt długi, chociaż koledzy w firmie mają Delle i tam naprawiano je w ciągu max 5 dni. Serwis nie dołączył do komputera żadnej informacji o sposobie załatwienia, chociaż można się domyślać, że wymieniono grafikę (Brak opłat za naprawę i przesyłka na koszt Apple). Cudem też przesyłka trafiła do mnie, bo w serwisie zaadresowana została na nieco inną nieistniejącą ulicę. Całe szczęście kurier był rozgarnięty i dostarczył sprzęt. Co do posta kolegi boskiego, ja bym jednak skierował sprzęt do naprawy w iSource, jestem przekonany, że to awaria grafiki 8600 M GT.

#249 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 14 maja 2009 - 18:44

Sprobuj w innym serwisie skoro w tym nie chca. 5000 PLN za naprawe to irracjonalna kwota a logic board mozna pewnie wyhaczyc na ebay za kilkaset $ (600/700). Poza tym nie te wszystkie programy diagnostyczne wlacznie z AHT sa bardzo ograniczone i nie sa stwierdzic elementarnych problemow np. niedzialajaca karta wireless, wiec o czym my tu mowimy.

#250 boski

boski
  • 130 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 maja 2009 - 18:55

Nie udało się nie chcieli naprawić twierdzą ze to inny problem z płyta główną. Komputer sprzedałem na części macbooka. Za sam koszt diagnozy i logistyki zapłaciłem 350 zł ;) To prawie połowa kosztu naprawy w serwisie nie autoryzowanym tam naprawiają bez problemu. Najciekawsze jest ze serwis iSource sprawdza uszkodzenie oprogramowaniem które generuje jakieś info i mój się nie załapał. Zadzwoniłem do innego serwisu autoryzowanego apple gdzie pan powiedział ze nie da się stwierdzi programem na 100% czy to ta usterka i nieraz trzeba rozebrać macbooka. Natomiast jak przekazałem te informacje na infolinie apple Europa to pan powiedział ze to młody serwis ma się prawo nie znać ;) a do serwisu Cortland i iSource maja zaufanie ;) Według serwisu iSource i Infolinii Apple program są 100% skuteczne i potrafią wykrywać co trzeba ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych