Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

[POKAŻ] Swoje autko czyli czar dwóch i czterech kółek


  • Please log in to reply
1266 replies to this topic

#976 iFilip

iFilip
  • 791 posts
  • SkądGarwolin

Posted 28 November 2010 - 20:30

Widzę że rozpętałem małą wojnę. Błędnym stwierdzeniem jest to że diesel jest elastyczny. Nie jest, ma wąski zakres użytecznych obrotów :)


Dokładnie to samo chciałem napisać. U mnie np. użyteczne obroty są w zakresie 5500 obrotów. To obroty od 2000 do 7500, czyli mogę szybko i płynnie przyspieszyć od 90 do 240 km/h na V biegu.

#977 pkobierecki

pkobierecki
  • 1239 posts

Posted 28 November 2010 - 20:40

Ale farmazony kleisz na temat silników Saaba.
Na jakiej podstawie? Bo słyszałeś od kolegi, kolegi, który gdzieś coś usłyszał ;)

Tak się składa, że już osiem lat użytkuję Saaby Turbo wiekowe/graty (niech każdy wybierze wg swojego widzi misie).
I wyobraź sobie, że wcale awaryjne silniki z turbo nie są.
Pierwszego Saaba 900 Turbo16 z 1988 r. odsprzedałem mechanikowi po 3 latach użytkowania, z przebiegiem ponad 360 000 i silnik był w stanie bdb (czego niestety nie można było powiedzieć o karoserii :( ). Miał ponad 180KM, a potem po modach już u mechanika ponad 200KM i jeździł dalej dopóki nie wylądował przy 160km/h w ogródku. Z tego co wiem potem jeździł jeszcze w innym autem. Jedyne problemy jakie miałem z silnikiem to spadające czasem z króćców rurki podciśnienia, które sterowało silnikiem.

Obecnie jeżdżę już prawie 5 lat 9000 2.3 Turbo z 1994 automat (przebieg obecny to prawie 310 000 km) od 2 lat z silnikiem turbo (swap z wolnossaka). W wakacje podniosłem moc z 200 na 240KM i sprawuje się bez problemów, a podniosłem tylko tyle żeby skrzyni nie zabić od razu bo ZF4HP18 do super trwałych przy wyższych mocach nie należy. Problemy z turbo (2 razy wymieniane) wynikały z tego, że mechanik włożył na początek jakąś padakę na sztukę, która wpieprzała 0.5l oleju na 200km, a potem z wadą materiałową wirnika (wykruszył się).
Nowsze silniki w Saabie 9-3 I gen. i 9-5 (nie mylić z tymi by Opel montowane w 9-3 Sport Sedan) potrafią paść bo ekologia wymusiła przekonstruowanie odmy (jest to ten sam silnik co w 9000) i jak się jej nie wymieni co 3-4 lata (jest to część eksploatacyjna) to złe smarowanie może zabić silnik. Dochodzi do tego wyścig GM (szczególnie modny w Niemczech) z innymi producentami na wydłużenie czasów/przebiegów między przeglądami - wymyślili sobie że można olej wymieniać co 30 000. Powoduje to zdegradowanie oleju i szlam w misce olejowej. Z tym że jeżeli właściciel/przyszły właściciel się zainteresuje to dowie się, że w silnikach z turbo (obojętnie jakiej marki) olej wymienia się raz na 10-12 tysięcy i wtedy silnik pożyje dłuugo.

To tyle na temat wyjaśnienia urban legends :)

PS.
Pierwsze "seryjne" i dostępne w sprzedaży auto wypuściło na rynek Porsche. Saab zrobił to trochę później za to w przystępniejszej cenie i większej ilości.


tylko sprawa jest taka, że porównujemy silniki stare, które uchodzą za lepsze od nowoczesnych pod względem awaryjności- jakie by nie były. od nowoczesnego benzyniaka też nie oczekuję całkowitej bezawaryjności jak w przypadku japońskiego auta z lat 90, które uchodzą za niezniszczalne. (potwierdzam na własnym przykładzie ;) ) Żadne silniki dzisiaj już nie są takie jak kiedyś- obojętnie czy benzyny czy diesle, czy turbo, czy nie turbo. Ale musisz przyznać, że jak by nie patrzeć trochę rzeczy wymieniłeś które się zdarzyły w Twoim Saabie, a to już jest coś w porównaniu z brakiem jakichkolwiek usterek :)

---------- Wpis dodano o 22:40 ---------- Poprzedni wpis dodano o 22:37 ----------

Dokładnie to samo chciałem napisać. U mnie np. użyteczne obroty są w zakresie 5500 obrotów. To obroty od 2000 do 7500, czyli mogę szybko i płynnie przyspieszyć od 90 do 240 km/h na V biegu.


@ iFilip- jeździsz motorem?? :)

#978 iFilip

iFilip
  • 791 posts
  • SkądGarwolin

Posted 28 November 2010 - 20:55


@ iFilip- jeździsz motorem?? :)


Nie :-)
Już wcześniej pisałem. Subaru Legacy '93, 2.0 Turbo. Taki chamski, niepozorny kombiak.

#979 owz

owz
  • 3360 posts
  • SkądPoznań

Posted 28 November 2010 - 21:47

Błędnym stwierdzeniem jest to że diesel jest elastyczny. Nie jest, ma wąski zakres użytecznych obrotów :)


Cyfry, wykresy to nie wszystko. Owszem zakres obrotów w dieslu jest nieco mniejszy niż w benzynie ale liczą się przecież odczucia w czasie jazdy. Moim, totalnie subiektywnym zdaniem diesle są po prostu wygodniejsze w jeździe na codzień, czy w mieście czy w trasie. Każdy jednak czuje to inaczej. Uwielbiam jazdę samochodem z dobrym benzyniakiem pod maską, nie wyobrażam sobie, żeby wysokoprężny silnik trafił pod maskę w Ferrari czy Lambo ale nie ze względu na ich charakterystykę a dźwięk. Bo z jednym zawsze się zgodzę, że diesle jakkolwiek nowoczesne i wypsione nigdy nie zabrzmią jak boxer z subaru, rzędowa 6 z bmw czy V8 z mustanga.

#980 iFilip

iFilip
  • 791 posts
  • SkądGarwolin

Posted 28 November 2010 - 21:49

Howgh!

#981 cooper69

cooper69
  • 1035 posts
  • SkądGdańsk

Posted 28 November 2010 - 21:53

Ale musisz przyznać, że jak by nie patrzeć trochę rzeczy wymieniłeś które się zdarzyły w Twoim Saabie, a to już jest coś w porównaniu z brakiem jakichkolwiek usterek

.
Wymień mi tę trochę.
Bo jeśli chodzi o turbo to wymienił mi je na gwarancji. Drugą turbinę wymieniłem na własny koszt (450 zł - sprawna używana) bo już nie mogłem znieść czekania 5 tydzień.

Nie ma aut, które nic nie kosztują (nic się nie psuje/nic nie trzeba wymieniać). Nawet Mercedes W114 (tzw. przejściówka - uważana za wzór niezawodności), która o mało nie doprowadziła producenta do bankructwa wymagała drobnych ale napraw.

#982 pkobierecki

pkobierecki
  • 1239 posts

Posted 29 November 2010 - 20:02

No tak, może przesadzam, nie ma aut niezniszczalnych :) a w sumie... to jak na turbo benzynę w Twoich Saabach działo się niewiele :)

#983 misiekgruby

misiekgruby
  • 3212 posts
  • SkądKraków

Posted 30 November 2010 - 18:31

Polecam: :lol:

#984 bar-trek

bar-trek
  • 6159 posts

Posted 30 November 2010 - 18:36

oglądałem prawie wszystkie odcinki ;) Dobry koleś :D

#985 Bad_Boy

Bad_Boy
  • 549 posts
  • SkądGermany

Posted 01 December 2010 - 00:41

a ja mam 1 Diesla w zyciu :)
Po latach przejezdzonych 6 cyl 2.5l do 3.2l przesiadlem sie na E90 320d
HHmmm po ostatnim aucie E46 330ci M-Paket "19 BBS Sport poprzeczka byla postawiona wysoko-
Dołączona grafika
a teraz- braki osiagow rekompensuje wyposazeniem-
BiXenon, Navi, ParkTronic z wizualizacja, sportowe fotele, wybieranie glosem, BT, sportowe zawieszenie, "19 cali alu...
i "nowoscia" auta- 100 000 km przebieg i nowe Turbo.
Dołączona grafika
Dalem nowy program w goodhope.pl - i jest calkiem dobrze, moze nie sportowo jak bylo ale G-Tech wyplul 7.5 sek do 100 km/h wiec niezle jak na 2.0 diesla.
Dołączona grafika

#986 Kobza

Kobza
  • 227 posts
  • Skądten pomysł !?

Posted 01 December 2010 - 01:13

Tak czytając wasze posty ... jedna z moich czterech kółek - Madzia.

Dołączona grafika
i pupcia
Dołączona grafika

PS
Życie jest za krótkie, żeby jeździć Dieslem...

#987 MiLeN

MiLeN
  • 14 posts

Posted 01 December 2010 - 01:36

a ja śmigam cukierem slk280 '07 ;-)
[url=http://hotfile.com/dl/86103161/e27347e/na_masce.JPG.html]Hotfile.com: 1-CLICK Dateihoster: na masce.JPG[/url]

#988 malynowsky

malynowsky
  • 706 posts
  • SkądWrocław

Posted 01 December 2010 - 01:42

@Bad_Boy e46 byla naprawde ladna, a z E90 nie przeszadzaj ze brak osiagow bo prawie 200koni tam daje rade, napewno F1 to nie jest,ale do przemieszczania sie po miescie i na trasie jest napewno DOBRZE.. Jak brales diesla trzeba bylo 335d, moj faworyt wsrod diesli bmw :)

#989 romanwojt

romanwojt
  • 103 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 December 2010 - 03:26

kawasaki VN800, VW T4 1.9, BMW 325i

#990 shrek2oo7

shrek2oo7
  • 1492 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 December 2010 - 08:28

Życie jest za krótkie, żeby jeździć Dieslem...

Oj tak, zgadzam się ;).
A co do Madzi, to jest piękna. Sam chciałem taką kupić.

#991 razr

razr
  • 1664 posts
  • SkądKatowice, SI

Posted 01 December 2010 - 19:26

Wczoraj odebrane XC60, nie mam czasu zrobić obecnie zdjęć zewnątrz, tutaj foto podłączonego przez Bluetooth iPhone, zabawa w korku ;)

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#992 BeeMiX

BeeMiX
  • 43 posts
  • SkądNYC / Choszczno

Posted 07 December 2010 - 17:27

a ja mam 1 Diesla w zyciu :)
Po latach przejezdzonych 6 cyl 2.5l do 3.2l przesiadlem sie na E90 320d
HHmmm po ostatnim aucie E46 330ci M-Paket "19 BBS Sport poprzeczka byla postawiona wysoko-
Dołączona grafika


To auto teraz ma mój znajomy z miejscowości z której pochodzę w Polsce. Ale ten świat mały :)

#993 liroyek

liroyek
  • 530 posts
  • Skądslask

Posted 10 December 2010 - 21:38

hmmm

kto twierdzi ze wyskomi moment moze miec tylko disel ??

oto moj wykresik :P

Dołączona grafika

#994 sancruz3

sancruz3
  • 2436 posts

Posted 10 December 2010 - 21:59

Renaul Velsatis 3.5 V6 Initiale (Silnik z nissana 350Z) Luksus na kolach za rozsadne pieniadze

#995 malynowsky

malynowsky
  • 706 posts
  • SkądWrocław

Posted 11 December 2010 - 10:54

Renaul Velsatis 3.5 V6 Initiale (Silnik z nissana 350Z) Luksus na kolach za rozsadne pieniadze


temat sie nazywa POKAZ,a nie NAPISZ.

#996 DrIfTsTyLe

DrIfTsTyLe
  • 1084 posts
  • SkądPleszew, Poland

Posted 12 December 2010 - 22:23

Chrysler Grand Voyager 2005 3.8 220 KM Full version
Coś takiego - http://upload.wikime...nt_20070902.jpg

#997 b.milewski

b.milewski
  • 4486 posts
  • SkądGlasgow

Posted 12 December 2010 - 22:53

Chrysler Grand Voyager 2005 3.8 220 KM Full version
Coś takiego - http://upload.wikime...nt_20070902.jpg


Bardzo przyjemne autko. Mój wujek ma takie. Szalenie wygodne do tego stopnia, że kiedy jedziemy w dłuższą trasę zawsze w nim zasypiam ;)

#998 DrIfTsTyLe

DrIfTsTyLe
  • 1084 posts
  • SkądPleszew, Poland

Posted 20 December 2010 - 20:24

Bardzo przyjemne autko. Mój wujek ma takie. Szalenie wygodne do tego stopnia, że kiedy jedziemy w dłuższą trasę zawsze w nim zasypiam ;)


Tak jak mówisz - niesamowita wygoda jazdy. Przestrzeni naprawdę jest sporo... Oczywiście ma zaaplikowany GAZ Sekwencyjny :)

#999 malynowsky

malynowsky
  • 706 posts
  • SkądWrocław

Posted 20 December 2010 - 22:16

Pare lat temu mielismy takie..w dluzsze trasy kanape do spania z 3 rzedu siedzen mozna robic, zawsze jak jezdzilismy w dluzsze trasy, skladalismy i robilismy z trzeciego rzedu 'lozko', naprawde strasznie wygodne auto. Niech sluzy jak najdluzej i nie psuje sie tak jak nam. Ale swoje przejezdzilo ;)

#1000 vinci

vinci
  • 2693 posts
  • SkądPoznań

Posted 02 January 2011 - 11:28

Mam do Was małe pytanko: Jakie są koszty utrzymania Saaba? Chodzi mi głównie o części zamienne i ich dostępność/ceny. Zawsze lubiłem Saaby i Volvo a ostatnio zakochałem się w Saabie 900 coupe :) Moja mama miała kiedyś Volvo V40 i wiem, że najtańsze w utrzymaniu nie było chociaż oczywiście odpłacało się miłym użytkowaniem :)




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users