Nie przyjęli pisma?
Rękojmia po wymianie na nowy
#26
Napisano 17 października 2025 - 10:23
#27
Napisano 17 października 2025 - 10:39
To bylo w uzasadnieniu jakie dostalem na maila.
#28
Napisano 17 października 2025 - 11:08
Kiedy dostałeś tego e-mail’a i od kogo?
#29
Napisano 17 października 2025 - 11:32
Od serwisu gdzie zlozylem te sluchawki czyli iMad, dzisiaj.
#30
Napisano 17 października 2025 - 11:49
Tyle odpowiedzieli - producent po naprawie zrealizowanej w ramach rękojmi przewiduje 3 miesięczny okres bezpłatnego wsparcia (naprawy lub wymiany urządzenia).
Takiego kuriozum jeszcze nie czytałam; co ma producent do rękojmi? Czyli 3 reklamacja została potraktowana przez producenta jako rękojmia - w 3 roku od zakupu?
#31
Napisano 17 października 2025 - 13:49
Rozważałam wszelkie za i przeciw i przyznaję, że wyczerpały mi się pomysły. Z jednej strony masz rację, z drugiej są trudności i niemożliwość jej wykazania.
Jeżeli serwis przejął na siebie realizację rękojmi/niezgodności z umową (jak sam przyznaje) - to staje się on stroną postępowania? W świetle prawa sprzedawca nie może przenieść ustawowych obowiązków wobec konsumenta na gwaranta (autoryzowany serwis).
iMad jest spółką z o.o z siedzibą w Warszawie, może rzecznik konsumentów zadziała skuteczniej? Jakie jest jego zdanie? Umów się z nim na konsultację i przedstaw swój problem. Może wystąpienie rzecznika nie zostanie zbagatelizowane przez serwis?
#32
Napisano 17 października 2025 - 14:27
Takiego kuriozum jeszcze nie czytałam; co ma producent do rękojmi? Czyli 3 reklamacja została potraktowana przez producenta jako rękojmia - w 3 roku od zakupu?
Też tego nie rozumiem, pomijając, że się nie odnieśli do wielu aspektów pisma.
Rozważałam wszelkie za i przeciw i przyznaję, że wyczerpały mi się pomysły. Z jednej strony masz rację, z drugiej są trudności i niemożliwość jej wykazania.
Jeżeli serwis przejął na siebie realizację rękojmi/niezgodności z umową (jak sam przyznaje) - to staje się on stroną postępowania? W świetle prawa sprzedawca nie może przenieść ustawowych obowiązków wobec konsumenta na gwaranta (autoryzowany serwis).
iMad jest spółką z o.o z siedzibą w Warszawie, może rzecznik konsumentów zadziała skuteczniej? Jakie jest jego zdanie? Umów się z nim na konsultację i przedstaw swój problem. Może wystąpienie rzecznika nie zostanie zbagatelizowane przez serwis?
Ok, w każdym razie dzięki za pomoc. Niestety widzę, że nie ma "twardych dowodów", a nawet jeśli to proces reklamacyjny jest taki, że sprzedawca/producent na tym etapie jest sędzią we własnej sprawie. Spróbuję z rzecznikiem.
Ewentualnie mógłbym jeszcze spróbować skontaktować się z Apple w kwestii tego programu naprawczego, żeby się ustosunkowali, czemu słuchawki nie zostały w nim ujęte.
#33
Napisano 17 października 2025 - 14:38
Myślę, że powinieneś najpierw skontaktować się z rzecznikiem. Być może on nie będzie chciał podjąć się interwencji i wtedy, gdy będziesz zdeterminowany, możesz podjąć dialog z Apple.
#34
Napisano 06 listopada 2025 - 09:44
Zaczynam coraz wyraźniej zauważać, że coś się dzieje w kwestii reklamacji i procedur - szczególnie w ostatnim czasie. Wystawianie faktur na inne podmioty, zmiany w sposobie rozpatrywania zgłoszeń... wszystko to sugeruje, że procedury są w trakcie cichej modyfikacji. Wprowadzane są raczej subtelnie, ale w tzw. „newralgicznych” przypadkach zaczynają wychodzić na jaw totalne absurdy - niektóre przepisy wzajemnie się wykluczają albo są całkowicie oderwane od obowiązującego kodeksu. Unikanie potwierdzeń na "nośnikach trwałych".... aż ciekawy jestem jakie zmiany "oficjalne" to wszystko zwiastuje.
Życzę powodzenia w dochodzeniu swoich praw i przede wszystkim dużo wytrwałości.
#35
Napisano 06 listopada 2025 - 12:37
Nie tylko w ostatnim czasie „coś się dzieje”. Niezgodność towaru z umową od 1 stycznia 2023 r. zastąpiła rękojmię w relacji sprzedawca-konsument. Jest ona teraz regulowana przez Ustawę o prawach konsumenta i „niby” pozwala ocenić konsumentowi czy produkt spełnia jego oczekiwania zgodnie z umową sprzedaży.
Dla mnie przepisy z Kodeksu cywilnego były czytelniejsze i, moim zdaniem, korzystniejsze dla konsumenta. Co jest równoznaczne z tym, że dla sprzedawcy były uciążliwe.
Zgadzam się z Tobą, że dochodzenie swoich praw wymaga determinacji i wytrwałości.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych











