Witam, od paru dni mam taki problem, a mianowicie nie otwiera się aplikacja ,,podgląd''. Za każdym razem wyświetla się ten sam komunikat, że aplikacja nie może otworzyć się ponieważ zużywa za dużo pamięci. Pamięci na macu mam jeszcze 150GB, a jest napisane, że podgląd zużywa na otworzenie się 65GB. Próbowałam uruchomić ponownie, do tego instalować nowe oprogramowanie oraz włączać awaryjnie- nic nie działa. Dodatkowo dyktowanie głosowe też przestało działać (nie wiem czy to powiązane)- a wszystko w ustawianiach włączone. Dodam ze mam Macbooka Air 13 z 2018r. Czy ktoś umiałby mi pomóc?
Nie włączająca się aplikacja podgląd na macu
#1
Napisano 22 października 2024 - 16:59
#2
Napisano 23 października 2024 - 05:46
Ale o jakich pamięciach mówimy? Bo 150 GB pamięci operacyjnej to raczej na MacBooku Air nie masz. Wrzuć może jakieś zrzuty ekranu z Monitora aktywności z zakładki pamięć, będzie łatwiej ustalić, co się dzieje.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#3
Napisano 23 października 2024 - 06:53
To chyba oczywiste, że pamięci na dysku...
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#4
Napisano 23 października 2024 - 07:34
Ta część jest oczywista, ale nawołuję do ustalenia faktów przede wszystkim.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#5
Napisano 23 października 2024 - 18:11
No dobra, oczywiste jest, że sama aplikacja Preview nie wymaga gigabajtów miejsca ani na SSD ani tym bardziej w RAM. Ale też rzadko kiedy uruchamia się ją samodzielnie. Raczej jest ona uruchamiana, kiedy klikamy na jakiś plik, który chcemy podejrzeć. Aplikacja oferuje podglądy różnych formatów i rodzajów plików. Niestety z wpisu nie wynika, o podgląd czego chodzi i w jaki sposób Autorka próbuje tę aplikację uruchomić. A to właśnie z tego, co próbujemy podejrzeć mogą wynikać opisane problemy.
Aby pójść z tym dalej prosiłbym o:
- Dokładne opisanie, w jaki sposób próbuje się uruchomić aplikację i jakiego rodzaju plik(i) ma(ją) być podglądan(y|e).
- Zamieszczenie zrzutu ekranu z komunikatem błędu.
#6
Napisano 24 października 2024 - 12:03
Takie coś się pokazuje za każdym razem kiedy próbuje cokolwiek otworzyć na podglądzie- czy to prezentacja pdf czy jakieś zdjęcia. Po wymuszeniu zamknięcia, dokładnie taki sam komunikat.
Załączone pliki
Użytkownik WeronikaL@1 edytował ten post 24 października 2024 - 12:03
#7
Napisano 24 października 2024 - 13:19
Wygląda, jakby ta aplikacja miała memory leak. Jeżeli system nie jest jakoś istotnie uszkodzony, co wymagałoby reinstalacji (ale z tym się jeszcze chwilę wstrzymajmy), to może to być powiązane z ustawieniami aplikacji przypisanymi do konta. Aby zweryfikowac ten wątek, utwórz na Maku nowe konto użytkownika i sprawdź na nim, czy aplikacja zachowuje się tak samo.
#8
Napisano 24 października 2024 - 13:32
Ale o jakich pamięciach mówimy? Bo 150 GB pamięci operacyjnej to raczej na MacBooku Air nie masz. Wrzuć może jakieś zrzuty ekranu z Monitora aktywności z zakładki pamięć, będzie łatwiej ustalić, co się dzieje.
Wygląda, jakby ta aplikacja miała memory leak. Jeżeli system nie jest jakoś istotnie uszkodzony, co wymagałoby reinstalacji (ale z tym się jeszcze chwilę wstrzymajmy), to może to być powiązane z ustawieniami aplikacji przypisanymi do konta. Aby zweryfikowac ten wątek, utwórz na Maku nowe konto użytkownika i sprawdź na nim, czy aplikacja zachowuje się tak samo.
Tak, nowym użytkowniku zachowuje się tak samo bo sprawdzałam wcześniej
Załączone pliki
#9
Napisano 24 października 2024 - 19:33
A co próbujesz otwierać w Podglądzie?
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#10
Napisano 24 października 2024 - 20:52
A co próbujesz otwierać w Podglądzie?
Takie coś się pokazuje za każdym razem kiedy próbuje cokolwiek otworzyć na podglądzie- czy to prezentacja pdf czy jakieś zdjęcia.
Zaczynam się obawiać, że bez reinstalacji systemu na czysto się nie obejdzie. Dziwny problem, chyba się nie spotkałem. Preview to lekka aplikacja, zdecydowanie nie powinna tak orać pamięci.
#11
Napisano 24 października 2024 - 21:54
A jakby ją tak najpierw skillować na chama i zaorać rzeczy o niej w ~/Library?
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#12
Napisano 25 października 2024 - 14:25
Zaczynam się obawiać, że bez reinstalacji systemu na czysto się nie obejdzie. Dziwny problem, chyba się nie spotkałem. Preview to lekka aplikacja, zdecydowanie nie powinna tak orać pamięci.
właśnie się tego obawiałam, faktycznie trzeba robić ten backup czy mogę reinstalować bez?
A co próbujesz otwierać w Podglądzie?
wszystkie zdjęcia pobrane i prezentacje pdf
#13
Napisano 25 października 2024 - 15:42
właśnie się tego obawiałam, faktycznie trzeba robić ten backup czy mogę reinstalować bez?
Backup powinnaś robić regularnie, niezależnie od tego problemu i ewentualnej reinstalacji systemu. Chyba, że Twoje dane są nic nie warte. To wtedy nie musisz.
#14
Napisano 25 października 2024 - 23:32
WSZYSTKIE zdjęcia, prezentacje i podobne? No to wtedy może umrzeć.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych