Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dane aplikacji Wallet nie usuwają się z iClouda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Makaronik

Makaronik
  • 2 postów

Napisano 13 stycznia 2024 - 19:46

Witam,

Prawie od samego początku korzystania z iPhone 11 wyłączyłem synchronizację aplikacji Wallet z chmurą iCloud.

Uważam za ryzykowne noszenie swoich kart i innych dokumentów w telefonie, dlatego odinstalowałem aplikację Wallet, której nie potrzebuję.

W czasie odinstalowywania, telefon wyświetlił mi następujący komunikat: "Usuniecie tej aplikacji nie spowoduje usunięcia kart przechowywanych w iCloud".

Nic z tego nie rozumiem. Wydawało mi się, że skoro na samym początku konfigurowania telefonu wyłączyłem synchronizację, nie powinienem posiadać żadnych danych w chmurze dotyczących kart.

 

Czy to  znaczy, że telefon wysyłał jakieś dane wbrew mojej woli?

Pozdrawiam,
Mariusz



#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 917 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 stycznia 2024 - 23:26

Jeśli dodałeś kiedykolwiek jakąkolwiek kartę, to informacja o tym została wysłana do iCloud. Jeśli nigdy żadnej nie dodałeś, to nie masz się czym przejmować. To jest standardowy komunikat 'dla wszystkich'.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 544 postów
  • Płeć:

Napisano 13 stycznia 2024 - 23:48

Nic to nie znaczy – usunięcie aplikacji wbudowanej to tak naprawdę jedynie usunięcie ikony ze Springboarda. Jeśli nie dodawałeś karty, to nic nie było wysłane. 

Inna sprawa, że nawet przy domyślnych ustawieniach (i synchronizacji części danych z iCloud) trzymanie kart w telefonie jest bezpieczniejsze od noszenia ich ze sobą wszędzie w postaci fizycznej…


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 Makaronik

Makaronik
  • 2 postów

Napisano 14 stycznia 2024 - 00:26

Dodałem kartę dla testów, potem usunąłem ją z Walleta. Na koniec wyłączyłem synchronizację z chmurą i kilka tygodni po tym pożegnałem się z apką.

 

Nic to nie znaczy – usunięcie aplikacji wbudowanej to tak naprawdę jedynie usunięcie ikony ze Springboarda. Jeśli nie dodawałeś karty, to nic nie było wysłane. 

Inna sprawa, że nawet przy domyślnych ustawieniach (i synchronizacji części danych z iCloud) trzymanie kart w telefonie jest bezpieczniejsze od noszenia ich ze sobą wszędzie w postaci fizycznej…

Czyli chcesz powiedzieć, że jeśli odinstaluję wbudowaną aplikację i nie widzę jej w bibliotece, to ona nadal sobie mieszka na moim urządzeniu?



#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 917 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 stycznia 2024 - 11:00

Jeśli usunąłeś z Walleta, to została też usunięta z remote. To jest głównie po to, że jak weźmiesz inne urządzenie (zegarek, ipada, maca), to Ci zaproponuje, żeby dodać te same karty, co masz w telefonie. Ważne jest to, że one się nie dodadzą automagicznie, tylko po prostu pokażą 'dla wygody' na liście i dalej na każdym urządzeniu trzeba przeprowadzić całą procedurę.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych