Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Timecapsule, Orange, mBank


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 tzk

tzk
  • 172 postów

Napisano 22 września 2023 - 16:26

We wtorek stwierdziłem problem w komunikacji z iUrzadzeń do mBanku.

Połączenie przez internet mam poprzez światłowodowy router Orange, za nim stoi TimeCapsule i on serwuje internet poprzez Wi-Fi.
Problem jaki występuje to:

iPad nie łączy się przez www - przeglądarka wypada na timeoucie. Mam dwa iPady jeden na 16.6.1, a drugi jakaś wersja 14ta lub 15ta. Na tym z 16.6.1 zrobiłem upgrade do 17 ale to nic nie dało. Jak odpalę na iPadzie VPN to nie ma problemu.

iPhone łączy się przez www jednak aplikacja mBanku wisi w trakcie połączenia. Trzy iphony z systemem 16.6.1

mac łączy się bez problemu, trzy maki z systemem Catalina. 
jak połączę iurzedzenia bezpośrednio z routerem Orange to działa bez problemu. 
TimeCapsule był przywracany do ustawień fabrycznych, zrobiłem tez testowo downgrade do wersji niższej.

W sumie problem mógł pojawić się już w weekend ale stwierdziłem go dopiero we wtorek.

Dzwoniłem do Apple ale nic nie pomogli, podpowiedzieli tylko przywracanie do fabrycznych TC co zrobiłem zanim do nich zadzwoniłem. Sugerowali może jakiś problem po stronie Banku - jakiś uszczelnianie co blokuje połączenia z TC.

Nie stwierdziłem problemów z innym stronami czy aplikacjami również innych Banków.
 

Może ktoś coś podpowie?

 


Użytkownik tzk edytował ten post 22 września 2023 - 16:27


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 800 postów
  • Płeć:

Napisano 22 września 2023 - 18:28

iCloud Private Relay wyłączony? Czasem są z tym problemy. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Petru

Petru
  • 11 postów
  • SkądŁódź, PL

Napisano 23 września 2023 - 07:10

U mnie też od aktualizacji do iOS 17 nie działa logowanie do mBanku z aplikacji i www, gdy jestem podłączony przez WiFi via AirPort Time Capsule.

#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 849 postów

Napisano 23 września 2023 - 12:42

A mi mBank działa ale strasznie wolno teraz.

#5 tzk

tzk
  • 172 postów

Napisano 23 września 2023 - 14:51

U mnie też od aktualizacji do iOS 17 nie działa logowanie do mBanku z aplikacji i www, gdy jestem podłączony przez WiFi via AirPort Time Capsule.

Tylko ja nie mam ios17. Na iPadzie testowo zrobiłem aktualizację ale wróciłem z powrotem do.iOS 16.6.1 wiec albo w dniu aktualizacja coś zblokowali wszędzie (zbieżność dat mnie intrygowała) albo to jakiś inny problem. 


iCloud Private Relay wyłączony? Czasem są z tym problemy. 

Nigdy nie włączone.

 

Od wczoraj wieczór cudownie magiczne www na iPadzie zaczęło działać. Aplikacja na iPhonie dalej nie działa.


Użytkownik tzk edytował ten post 23 września 2023 - 14:53


#6 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 25 września 2023 - 12:05

Czy ktoś znalazł już rozwiązanie? Mam ten sam problem ale tylko z aplikacja mBank. Dostawca internetu to Netia. Dodam że stało się to po aktualizacji do iOS 17.

#7 karas2002

karas2002
  • 308 postów
  • SkądWilkasy

Napisano 25 września 2023 - 19:44

Mam dokładnie to samo. mBank działa tylko po sieci komórkowej. Na wifi brak dostępu. Mam internet Orange i AirPort Extreme.

#8 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 26 września 2023 - 07:03

Dodam że po innym WiFi w pracy chodzi bez problemu. Ja łączę się po TimeCapsule więc w sprzęcie Apple pewnie leży problem.

#9 tzk

tzk
  • 172 postów

Napisano 26 września 2023 - 17:03

Dodam że po innym WiFi w pracy chodzi bez problemu. Ja łączę się po TimeCapsule więc w sprzęcie Apple pewnie leży problem.

Zgłaszajcie do Apple telefonicznie aczkolwiek twierdzą, że tc to produkt vintage więc marna szansa.

Można tez do mBanku. Mam zgłoszenie u nich, póki co bez odpowiedzi. Może mBank wprowadził jakieś zabezpieczenia, które tc przestało spełniać. Jak pisałem powyżej mi www na ipadOS zaczęło „samo” działać.

 


Użytkownik tzk edytował ten post 26 września 2023 - 17:06


#10 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 26 września 2023 - 18:48

Taka odpowiedź dostałem z banku: „ sprawdziliśmy Pana zgłoszenie. Z naszej analizy wynika, że aplikacja mobilna działa prawidłowo. Jeśli problem w logowaniu występuje podczas połączenia WiFi, a podczas połączenia przez transmisję danych nie lub na odwrót, oznacza to, że przyczyna może leżeć po stronie dostawy internetu. Do działania aplikacji niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub Wi-Fi). Nawet sekundowa utrata połączenia sieciowego może spowodować brak wysyłania do systemu banku zapytania autoryzacyjnego. Dlatego w celu wyjaśnienia i naprawy problemu powinien Pan skontaktować się z dostawcą usług, z których Pan korzysta. ”
Czyli umywają ręce

#11 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 222 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 27 września 2023 - 00:07

A może po prostu zmieńcie MTU?


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#12 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 27 września 2023 - 15:59

W TimeCaosule nie mam takiej możliwości.

#13 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 222 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 27 września 2023 - 16:02

O. A to niespodzianka. No to nie mam innych pomysłów poza 'wymień starocia na jakiś nowoczesny router' ;-)


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#14 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 27 września 2023 - 18:58

Faktycznie chyba najlepsze rozwiązanie

#15 Codi

Codi
  • 1 postów

Napisano 03 października 2023 - 10:35

U mnie podobny problem zgłosiłem na reklamacje do mbank i czekam.

 

Generalnie dziwna sprawa bo na małym airport wszystko działa.



#16 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 03 października 2023 - 19:32

Czyli ewidentnie wina TimeCapsule. Tylko co może być przyczyną po stronie routera?

#17 tzk

tzk
  • 172 postów

Napisano 09 października 2023 - 08:19

Czyli ewidentnie wina TimeCapsule. Tylko co może być przyczyną po stronie routera?

Dziś cudownie, magicznie aplikacja znowu działa.



#18 geez

geez
  • 7 postów

Napisano 09 października 2023 - 14:56

U mnie też magicznie zaczęła działać. Myślę jednak że to po stronie banku był jakiś problem nie tyle w samej aplikacji bo nie stało się to po aktualizacji apli.

#19 tzk

tzk
  • 172 postów

Napisano 13 października 2023 - 10:35

Wczoraj dostałem odpowiedz z mBanku: „ przepraszamy za trudności jakie Pan spotkał, nie wynikały one z naszej złej woli. Wprowadziliśmy poprawki, które wyeliminowały problem. Obecnie nie powinien mieć Pan trudności podczas logowania i korzystania z aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego. ”

Czyli jednak mBank.


Użytkownik tzk edytował ten post 13 października 2023 - 10:35

  • Gregory i cooper69 lubią to

#20 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 222 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 października 2023 - 10:39

To miłe, że odpowiedzieli ;-) No i fajnie, że naprawili i Ci działa.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych