Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
* * * * * 2 votes

iPhone 15/15 Pro - status zamówienia, opłaty, kurierzy, zwroty


  • Please log in to reply
446 replies to this topic

#401 Bartłomiej Szendzielorz

Bartłomiej Szendzielorz
  • 18 posts
  • SkądKatowice

Posted 06 October 2023 - 10:06

i jak wysłali z ciekawości tel ?

Tak :) ma być dzisiaj o 14:00 



#402 maxwawa

maxwawa
  • 307 posts

Posted 06 October 2023 - 10:57

Jak komuś się spieszy to przecież można zakupić 15- tki łącznie z Pro i Maxami u Nas od "ręki" np. w dużych popularnych sklepach  z elektroniką.

Po co zamawiać z zagranicy i czekać tygodniami?


iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#403 karolalan

karolalan
  • 7 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 October 2023 - 11:04

Jak komuś się spieszy to przecież można zakupić 15- tki łącznie z Pro i Maxami u Nas od "ręki" np. w dużych popularnych sklepach z elektroniką.
Po co zamawiać z zagranicy i czekać tygodniami?


No niestety nie ma dostępności modeli Pro oraz Max na żadnej stronie od ręki, ani z dostawą w ciągu tygodnia. Widnieją oferty np na RTV EURO, ale po dodaniu do koszyka wywala błąd. iStore też nie miały dostaw od premiery 22.09

#404 zorr

zorr
  • 47 posts

Posted 06 October 2023 - 11:25

Jak komuś się spieszy to przecież można zakupić 15- tki łącznie z Pro i Maxami u Nas od "ręki" np. w dużych popularnych sklepach  z elektroniką.

Po co zamawiać z zagranicy i czekać tygodniami?

O proszę, daj adresy gdzie to można zrobić od ręki.



#405 damianmajk

damianmajk
  • 769 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 October 2023 - 12:20

O proszę, daj adresy gdzie to można zrobić od ręki.

Wszedłem na iSpot Warszawa - 15 pro max tytan. Trzeba zadzwonić, ale na stronie wskazane, że dostępne, mała ilość. Reszty nie sprawdzam, bo mi się nie chce ;) 

 

  • iSpot Apple Premium Partner Westfield Arkadia
    00-175 Warszawa
  • iSpot Apple Premium Partner Westfield Mokotów
    02-675 Warszawa

  • maxwawa likes this

#406 maxwawa

maxwawa
  • 307 posts

Posted 06 October 2023 - 12:43

No niestety nie ma dostępności modeli Pro oraz Max na żadnej stronie od ręki, ani z dostawą w ciągu tygodnia. Widnieją oferty np na RTV EURO, ale po dodaniu do koszyka wywala błąd. iStore też nie miały dostaw od premiery 22.09

właśnie dzisiaj kolega tak zamówił i faktycznie kilka razy był błąd ale za którymś razem zadziało, zapłacił i już nawet zamówienie zostało przekazane kurierowi więc już jest nawet w drodze.

Zamówił iPhone 15 Pro ale nie pamietam jaka pamięć.

 

No i w salonach ispot też są dostępne więc warto trochę pogrzebać.


Edited by maxwawa, 06 October 2023 - 12:46.

iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#407 karolalan

karolalan
  • 7 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 October 2023 - 17:29

Planowana dostawa 11-18.10, dziś pobrali kasę z konta i przygotowują do wysyłki. Chyba czekali z dostarczeniem, do aktualizacji IOS z poprawką grzania urządzenia. Zadzwoniłem do kliku sklepów i potwierdzili że od dwóch dni są dostawy, ale symboliczne (3x pro i 1x max

#408 soczekpl

soczekpl
  • 3272 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 October 2023 - 17:35

Ja natomiast dokonałem w końcu korekty faktury (z osoby fizycznej na firmę) poprzez infolinię - bez problemu, za kilka dni mam dostać zwrot VAT.


Edited by soczekpl, 06 October 2023 - 17:35.

Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#409 blackj321

blackj321
  • 18 posts

Posted 06 October 2023 - 20:37

AOS 15 PM, zamówienie na 12-19 października, dziś pobrali kase i już wysłali. Wychodzi na to że grubo odkorkowało. Ludzie porezygnowali?

#410 cHaBeOn

cHaBeOn
  • 167 posts
  • SkądGdańsk

Posted 07 October 2023 - 11:19

a pamiętacie mnie?
15 Pro Max 256 Czarny zamówiony 15.09 o 14:25 i początkowo z datą dostawy 25-27.09, następnie 25.09-3.10 i teraz 25.10-02.11 :) z infolinii Apple dzwonili nawet do Irlandii i dla mnie po prostu nie ma.

Kiedykolwiek kogoś na tym forum Apple wyru&@!; tak jak mnie?


Co najciekawsze kolega wyżej @blackj321 napisał mi że także zamawiał 15 Pro Max 256 Czarny więc mamy tu oszustwo i okłamywanie klientów przez Apple

Edited by cHaBeOn, 07 October 2023 - 11:20.


#411 barty96

barty96
  • 104 posts

Posted 07 October 2023 - 12:18

Wczoraj zamówiony 15 pro w euro dzisiaj doszedł :)

#412 jimmy48

jimmy48
  • 3 posts

Posted 08 October 2023 - 07:21

Cześć

 

Pytanie do tych, którzy kupowali na firmę z 0% VAT:

Czy mogliście podać inny adres dostawy niż adres rejestrowy - ten przypisany NIP firmy?

 

Generalnie ze sprzedażą na 0% VAT  firmy w całej UE mają spory problem.

Odpowiedzialność za poprawność transakcji spoczywa na sprzedawcy.

Dlatego nie udostępnili opcji wpisania VAT-UE i automatycznego przeliczenia na netto.

Pewnie liczą, że przez infolinię lepiej sprawdzą kupującego (ale jak???)

 

Procedury VAT są takie, że firma z aktywnym VAT-UE kupuje z 0% VAT, ale w miesiącu zakupu MUSI zaksięgować fakturę, by odprowadzić polski VAT23% do US.

 

I teraz:

niech znajdzie się nieuczciwy kupujący, który poda dajmy na to nr NIP PKN Orlen :) : 7740001454.

Sprawdzałem, https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation

Orlen jest zarejestrowany oczywiście w systemie VAT-VIES.

 

I teraz, kłamie ktoś mówiąc, że potrzebuje faktury 0% VAT na firmę PKN Orlen, Chemików 7, Płock, NIP 7740001454

a adres dostawy telefonu: (i tu podajesz dowolny adres, przecież nie musisz pracować w Płocku na Chemików 7).

 

Dzięki temu wielu mirków i januszy biznesu może kupić telefony na firmy nie będące nawet świadome, że ktoś kupił na ich nr NIP sprzęt, od którego muszą odprowadzić polski VAT 23%.

 

To oczywiście przestępstwo, ale pytania są dwa:

1. Jak sprzedawca taki jak Apple (i tysiące innych firm z aktywnym VAT-UE) może się przed tym chronić?

2. Jak odpowiednie urzędy i instytucje sprawdzą i złapią takich oszustów, wyłudzających VAT od zakupu w sumie nietaniego już smartfona?

 

sam sprzedaję sporo w swojej firmie w ramach procedury WDT i dokumentuję każdą taką transakcję możliwie najlepiej.

Ale zawsze jest ryzyko, że ktoś mnie oszukuje, dokonując zakupu i podając aktywny VAT-UE (dajmy na to z Rumunii czy Bułgarii), który nie jest jego NIPem, a faktura nigdy nie zostanie zaksięgowana i VAT nie zostanie nigdzie opłacony.

 

Co myślicie o tym?


Cześć

 

Pytanie do tych, którzy kupowali na firmę z 0% VAT:

Czy mogliście podać inny adres dostawy niż adres rejestrowy - ten przypisany NIP firmy?

 

Generalnie ze sprzedażą na 0% VAT  firmy w całej UE mają spory problem.

Odpowiedzialność za poprawność transakcji spoczywa na sprzedawcy.

Dlatego nie udostępnili opcji wpisania VAT-UE i automatycznego przeliczenia na netto.

Pewnie liczą, że przez infolinię lepiej sprawdzą kupującego (ale jak???)

 

Procedury VAT są takie, że firma z aktywnym VAT-UE kupuje z 0% VAT, ale w miesiącu zakupu MUSI zaksięgować fakturę, by odprowadzić polski VAT23% do US.

 

I teraz:

niech znajdzie się nieuczciwy kupujący, który poda dajmy na to nr NIP PKN Orlen :) : 7740001454.

Sprawdzałem, https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation

Orlen jest zarejestrowany oczywiście w systemie VAT-VIES.

 

I teraz, kłamie ktoś mówiąc, że potrzebuje faktury 0% VAT na firmę PKN Orlen, Chemików 7, Płock, NIP 7740001454

a adres dostawy telefonu: (i tu podajesz dowolny adres, przecież nie musisz pracować w Płocku na Chemików 7).

 

Dzięki temu wielu mirków i januszy biznesu może kupić telefony na firmy nie będące nawet świadome, że ktoś kupił na ich nr NIP sprzęt, od którego muszą odprowadzić polski VAT 23%.

 

To oczywiście przestępstwo, ale pytania są dwa:

1. Jak sprzedawca taki jak Apple (i tysiące innych firm z aktywnym VAT-UE) może się przed tym chronić?

2. Jak odpowiednie urzędy i instytucje sprawdzą i złapią takich oszustów, wyłudzających VAT od zakupu w sumie nietaniego już smartfona?

 

sam sprzedaję sporo w swojej firmie w ramach procedury WDT i dokumentuję każdą taką transakcję możliwie najlepiej.

Ale zawsze jest ryzyko, że ktoś mnie oszukuje, dokonując zakupu i podając aktywny VAT-UE (dajmy na to z Rumunii czy Bułgarii), który nie jest jego NIPem, a faktura nigdy nie zostanie zaksięgowana i VAT nie zostanie nigdzie opłacony.

 

Co myślicie o tym?

 

Apple zapewne (gdyby przepisy im pozwalały) wyłączył by w ogóle możliwość zakupu na firmę.

Ale nie mogę tego zrobić.

Są zarejestrowani w jednym z krajów UE i muszą dawać możliwość, zgodnie z przepisami unijnymi, zakupu dla firm w procedurze WDT 0% VAT. Procedurze, która jest dziurawa i rodzi ryzyka dla sprzedawcy.

To dlatego Apple wyłączyło możliwość zakupu z nr NIP.

Bo tak naprawdę, faktura na polską firmę, która jest zarejestrowana w VAT-VIES (a zarejestrowane są tysiące firm) musi być fakturą z 0% VAT w ramach procedury WDT. Faktura wystawiona przez Irlandzkie Apple z polskim VAT23% firmie, która ma aktywny nr VAT UE, jest fakturą błędną. I oni o tym doskonale wiedzą. Muszą wystawić 0% VAT, takie są przepisy unijne.


Edited by jimmy48, 08 October 2023 - 07:16.


#413 otuadiordna

otuadiordna
  • 222 posts

Posted 08 October 2023 - 11:41

Cześć

 

Pytanie do tych, którzy kupowali na firmę z 0% VAT:

Czy mogliście podać inny adres dostawy niż adres rejestrowy - ten przypisany NIP firmy?

 

Generalnie ze sprzedażą na 0% VAT  firmy w całej UE mają spory problem.

Odpowiedzialność za poprawność transakcji spoczywa na sprzedawcy.

Dlatego nie udostępnili opcji wpisania VAT-UE i automatycznego przeliczenia na netto.

Pewnie liczą, że przez infolinię lepiej sprawdzą kupującego (ale jak???)

 

Procedury VAT są takie, że firma z aktywnym VAT-UE kupuje z 0% VAT, ale w miesiącu zakupu MUSI zaksięgować fakturę, by odprowadzić polski VAT23% do US.

 

I teraz:

niech znajdzie się nieuczciwy kupujący, który poda dajmy na to nr NIP PKN Orlen :) : 7740001454.

Sprawdzałem, https://ec.europa.eu.../vat-validation

Orlen jest zarejestrowany oczywiście w systemie VAT-VIES.

 

I teraz, kłamie ktoś mówiąc, że potrzebuje faktury 0% VAT na firmę PKN Orlen, Chemików 7, Płock, NIP 7740001454

a adres dostawy telefonu: (i tu podajesz dowolny adres, przecież nie musisz pracować w Płocku na Chemików 7).

 

Dzięki temu wielu mirków i januszy biznesu może kupić telefony na firmy nie będące nawet świadome, że ktoś kupił na ich nr NIP sprzęt, od którego muszą odprowadzić polski VAT 23%.

 

To oczywiście przestępstwo, ale pytania są dwa:

1. Jak sprzedawca taki jak Apple (i tysiące innych firm z aktywnym VAT-UE) może się przed tym chronić?

2. Jak odpowiednie urzędy i instytucje sprawdzą i złapią takich oszustów, wyłudzających VAT od zakupu w sumie nietaniego już smartfona?

 

sam sprzedaję sporo w swojej firmie w ramach procedury WDT i dokumentuję każdą taką transakcję możliwie najlepiej.

Ale zawsze jest ryzyko, że ktoś mnie oszukuje, dokonując zakupu i podając aktywny VAT-UE (dajmy na to z Rumunii czy Bułgarii), który nie jest jego NIPem, a faktura nigdy nie zostanie zaksięgowana i VAT nie zostanie nigdzie opłacony.

 

Co myślicie o tym?


 

Apple zapewne (gdyby przepisy im pozwalały) wyłączył by w ogóle możliwość zakupu na firmę.

Ale nie mogę tego zrobić.

Są zarejestrowani w jednym z krajów UE i muszą dawać możliwość, zgodnie z przepisami unijnymi, zakupu dla firm w procedurze WDT 0% VAT. Procedurze, która jest dziurawa i rodzi ryzyka dla sprzedawcy.

To dlatego Apple wyłączyło możliwość zakupu z nr NIP.

Bo tak naprawdę, faktura na polską firmę, która jest zarejestrowana w VAT-VIES (a zarejestrowane są tysiące firm) musi być fakturą z 0% VAT w ramach procedury WDT. Faktura wystawiona przez Irlandzkie Apple z polskim VAT23% firmie, która ma aktywny nr VAT UE, jest fakturą błędną. I oni o tym doskonale wiedzą. Muszą wystawić 0% VAT, takie są przepisy unijne.

To nie jest odpowiedni wątek i zapewne zaraz ktoś ci to zdejmie. Po pierwsze jeśli się nie mylę to Apple ma polski NIP więc żaden problem aby wystawiali zwykła fakturę 23%. 
Po drugie twoje przemyślenia są mocno na wyrost. Przecież fakturę 0% wystawia nie tylko Apple. Chociażby na takim Amazon (przynajmniej ten biznesowy) również wystawia fakturę 0% o ile dostawa nie wyjedzie z magazynu w Polsce.



#414 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24175 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 08 October 2023 - 12:44

To jest bardzo dobry wątek na takie pytania, wszak ma 'opłaty' w nazwie.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#415 Buccaneer

Buccaneer
  • 6 posts

Posted 09 October 2023 - 22:21

Co do kwestii sprzedającego, czyli Apple - w przypadku płatności VAT0 podajesz im numer swojej karty, kod z tyłu oraz datę.
Podejrzewam, że bez problemu organy ścigania znalazłyby Cię - a z tego co kojarzę, nie możesz chyba dostać VAT0 bez kontaktu z infolinią i przekazania numeru karty.
I tutaj podejrzewam jest cała magia weryfikacji Apple'a :D

PS. Ktoś ma dostawę na 24.10-31.10? 
 



#416 jimmy48

jimmy48
  • 3 posts

Posted 10 October 2023 - 06:20

Wczoraj zamawiałem 15 pro max titan blue. Termin doręczenia 31.10 - 08.11. Titan black ten sam termin.

Wg info od sprzedawcy na infolinii, pozostałe dwie pozostałe wersje kolorystyczne Pro maxa mają 2 tygodnie dłuższy termin doręczenia.



#417 otuadiordna

otuadiordna
  • 222 posts

Posted 10 October 2023 - 08:05

Co do kwestii sprzedającego, czyli Apple - w przypadku płatności VAT0 podajesz im numer swojej karty, kod z tyłu oraz datę.
Podejrzewam, że bez problemu organy ścigania znalazłyby Cię - a z tego co kojarzę, nie możesz chyba dostać VAT0 bez kontaktu z infolinią i przekazania numeru karty.
I tutaj podejrzewam jest cała magia weryfikacji Apple'a :D

PS. Ktoś ma dostawę na 24.10-31.10? 
 

0% faktura zawsze była przez infolinię. Nigdy inaczej. Niemniej nawet gdyby takie zamówienie szło online to wciąż nie powinno być problemem zidentyfikowanie w razie problemu. 



#418 MMacko

MMacko
  • 3 posts

Posted 10 October 2023 - 22:49

Ja mam dostawę na 12 - 19.10.
Póki co kasy nie pobrali (Iphone 15 Pro 128 - Tytan Błękitny i Tytan Naturalny) Jestem ciekaw czy uporali się z początkowym zawirowaniem i przeciąganiem terminu dostaw,
Widzę wyżej, że przy terminach 11-18.10 kasę pobierali już 6go. U mnie cisza.  

 

Co do kwestii sprzedającego, czyli Apple - w przypadku płatności VAT0 podajesz im numer swojej karty, kod z tyłu oraz datę.
Podejrzewam, że bez problemu organy ścigania znalazłyby Cię - a z tego co kojarzę, nie możesz chyba dostać VAT0 bez kontaktu z infolinią i przekazania numeru karty.
I tutaj podejrzewam jest cała magia weryfikacji Apple'a :D

PS. Ktoś ma dostawę na 24.10-31.10? 
 



#419 Zenobi

Zenobi
  • 13 posts

Posted 15 October 2023 - 07:48

Mam do oddania rezerwację na iPhone 15 Pro Max 512GB Czarny w iD w Krakowie jakby ktoś był chętny.



#420 m1k1e

m1k1e
  • 1 posts

Posted 15 October 2023 - 16:54

Czy ktoś z was robił rezerwacje w dniu premiery w iSpot i dostał już swój telefon? Byłem w dniu premiery w jednym z poznańskich iSpotów i do tej pory nadal nie dostałem informacji że telefon czeka na odbiór, pomimo, że regularnie te telefony widnieją na stronie jako dostępne. Trochę mnie to niepokoi, że będąc ok. 10 osobą w kolejce nadal go nie dostałem, a teraz kolejka liczy ok. 200 osób. Na moje pytania odnośnie mojej rezerwacji każdy pracownik zbywa, że trzeba czekać na telefon od nich.

Jakie macie doświadczenia ze swoimi rezerwacjami?



#421 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24175 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 October 2023 - 19:28

Nie odpowiem Ci o rezerwacjach, bo nie robiłem - natomiast byłem wczoraj w iSpocie w Poznaniu i te telefony były po prostu dostępne. Ile i jakie - nie wnikałem, bo ja zmieniam za rok; no ale były.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#422 barty96

barty96
  • 104 posts

Posted 15 October 2023 - 23:34

Rezerwowałem w iSpot - żadnego kontaktu z ich strony, dawno kupiłem w innym miejscu 



#423 GreaTskY

GreaTskY
  • 3303 posts
  • Skądtowni?

Posted 17 October 2023 - 11:24

Mi się dziś udało upolować iPhone 15 Pro 128 GB w kolorze naturalnym na stronie Orange, było chyba tylko kilka sztuk, bo po 5 minutach już niedostępny. Dostawa w czwartek.


Edited by GreaTskY, 17 October 2023 - 11:27.

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#424 aprile711

aprile711
  • 1 posts

Posted 17 October 2023 - 12:02

Czy ma ktoś aktualizacje co do wysyłki 15 Pro 128 z Media Expert po premierze?

Składałem swoje zamówienie 22.09 (wtedy była informacja, że przewidywana wysyłka po 15.10). Pisałem wczoraj zapytanie kiedy spodziewają się dostaw, ale jedyna odpowiedź, to że realizują zamówienia sukcesywnie i nie są w stanie nic teraz powiedzieć.



#425 MMacko

MMacko
  • 3 posts

Posted 17 October 2023 - 13:43

Ja mam dostawę na 12 - 19.10.
Póki co kasy nie pobrali (Iphone 15 Pro 128 - Tytan Błękitny i Tytan Naturalny) Jestem ciekaw czy uporali się z początkowym zawirowaniem i przeciąganiem terminu dostaw,
Widzę wyżej, że przy terminach 11-18.10 kasę pobierali już 6go. U mnie cisza.  

 

Aktualizuję moje zamówienie
zamówienie w AOS z dnia 18.09. z datą dostawy na 12-19 października wskoczyło na 19 - 26 pazdziernika. 
Kasy dalej nie pobrali. 






5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users