Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zmiana NIP na koncie Appstore


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szemot

Szemot
  • 1 549 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2023 - 13:44

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego działu więc mam nadzieję że ten będzie odpowiedni.

Być może orientujecie się jak zmienić numer NIP jeśli chce wziąć sprzęt na firmę? Nie ma takiej możliwości z poziomu aplikacji. Wyczytałem w Internecie że dane do firmy można podać przez stronę kiedy jestem zalogowany. Tylko że tak naprawdę w dziale danych do faktury jest tylko adres i nic więcej. Nie ma nazwy firmy, nie ma NIP-u. Jak kupowałem poprzedni sprzęt na firmę to można było pewne dane edytować ale dopiero w trakcie składania zamówienia, a nie żebym miał to wcześniej na koncie. Niestety aplikacja coś kompletnie popieprzyła, więc na infolinii poprawili mi dane firmy. Ale to było jakiś czas temu, teraz mają być inne dane firmy i wiem że będę mógł to zrobić na infolinii ale przecież nie może tak być żebym nie mógł podać na koncie tyxh danych :-) Pomożecie?

 iPhone 14ProMax (256), MacBookPro16 M3Pro  AirPods2Pro  ATV 4K 2gen (64),  2x HomePod Mini,  iPodTouch3Gen (32),  AirTag, 


#2 soczekpl

soczekpl
  • 3 241 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 05 września 2023 - 19:53

Ja mam podobne pytanie: jest jakiś sposób na zamówienie czegoś z AOS tak, by na fakturze był NIP? Kiedyś to wpisywało się w danych do płatności, teraz nie ma.

 

Dzwonienie odpada, zanim się dodzwonię, to iPhone będzie na listopad :P Oczywiście pytam w kontekście przyszłotygodniowej premiery.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPad Pro '11 M4 Cellular / iPhone 16 Pro / Apple Watch series 7 SS 45mm / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#3 Szemot

Szemot
  • 1 549 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2023 - 22:29

Ja w zeszłym roku jak kupiłem telefon to zanim dostałem fakturę zadzwoniłem do nich żeby ją poprawili bo wiedziałem że jest błędna. Ale błędne to jest takie działanie w sumie. Przecież to powinno być jakiś oczywisty sposób zrobione. Tyle osób zamawia na firmę i zawsze muszą dzwonić?

Ja mam podobne pytanie: jest jakiś sposób na zamówienie czegoś z AOS tak, by na fakturze był NIP? Kiedyś to wpisywało się w danych do płatności, teraz nie ma.

 

Dzwonienie odpada, zanim się dodzwonię, to iPhone będzie na listopad :P Oczywiście pytam w kontekście przyszłotygodniowej premiery.


 iPhone 14ProMax (256), MacBookPro16 M3Pro  AirPods2Pro  ATV 4K 2gen (64),  2x HomePod Mini,  iPodTouch3Gen (32),  AirTag, 


#4 slyv

slyv
  • 382 postów

Napisano 18 września 2023 - 11:34

W stycznie 2023 jeszcze bylo ok, tzn na fakturze byl po stronie apple polski numer nip, w moich danych byl moj nip i wszystko sie zgadzalo. Ale w ktoryms momencie pomiedzy styczniem i czerwcem cos pozmieniali i po stronie apple juz jest nip irlandzki, a po mojej nie ma w ogole opcji wpisania numeru NIP. To chyba w ogole niezgodne z polskim prawem... Nie d konca wiadomo co z tym zrobic, mozna jedynie dzwonic do apple polska (800 702 322) i prosic o fakture lub note korygujaca. Problem tylko taki ze telefony w apple przeciazone.

 

Zeby jeszcze bardziej wkurzyc to muzyczka przy oczekiwaniu na polaczeznie w apple raz gra cicho ze ledwo slychac, za chwile wyje na maksa.

 

Najbezpieczniej zamowic u jakiegos polskiego sprzedawcy...


Sylwester Łos, Lucky Clan


#5 slyv

slyv
  • 382 postów

Napisano 20 września 2023 - 11:16

W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:

 

W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.

Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:

 

1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:

https://ec.europa.eu...lidation-result

 

Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki....at-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.

 

2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.

 

I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:

 

3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)


Użytkownik slyv edytował ten post 20 września 2023 - 12:05

  • soczekpl lubi to

Sylwester Łos, Lucky Clan


#6 soczekpl

soczekpl
  • 3 241 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 20 września 2023 - 11:50

W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:

 

W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.

Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:

 

1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki....at-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.

 

2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.

 

I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:

 

3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)

 

Super! Kupiłem na dane prywatne, spróbuję po otrzymaniu faktury zadzwonić i zmienić dane na firmowe.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPad Pro '11 M4 Cellular / iPhone 16 Pro / Apple Watch series 7 SS 45mm / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#7 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 20 września 2023 - 14:08

Dzwoń od razu to ci zmienią.



#8 Pan_niedzwiedz

Pan_niedzwiedz
  • 1 postów

Napisano 08 listopada 2023 - 06:11

Jak sytuacja? Udało Ci się coś z zamówieniem tak by było z nipem na fakturze? I czy rzeczywiście zwracają VAT? Gdzieś trafiłem na opinie, że Apple zmowu nie płaci VATu w konkretnych krajach tylko w Irlandii walki robi.

#9 Fandett

Fandett
  • 3 postów

Napisano 13 sierpnia 2024 - 15:41

W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:

 

W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.

Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:

 

1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation-result

 

Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.

 

2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.

 

I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:

 

3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)

Czy oni zobaczą mój e-mail, jeśli napiszę na donotreply@apple? Wydawało mi się, że ten adres jest praktycznie nigdy nie sprawdzany. Czy potem trzeba jeszcze zadzwonić i poprosić, żeby sprawdzili tę skrzynkę?


Użytkownik Fandett edytował ten post 13 sierpnia 2024 - 15:41


#10 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 085 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 sierpnia 2024 - 18:04

Jak sama nazwa wskazuje, nie powinno się pisać na adres, który nazywa się Nie Odpisuj...


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#11 theds

theds
  • 1 postów

Napisano 05 września 2024 - 11:48

W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:

 

W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.

Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:

 

1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation-result

 

Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.

 

2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.

 

I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:

 

3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)

Po pierwsze dzięki za ten wpis, skłoniło mnie to do próby kontaktu z apple i zadzwonienia do nich. Kilka dni temu odświeżyła mi się subskrypcja Apple Developer Program (dzięki której mogę wrzucać aplikacje do app store). Niestety księgowa mi powiedziała, że faktura którą apple mi wystawił jest nierozliczalna, ponieważ wystawili fakturę jak na osobę prywatną. Po przeczytaniu tego postu skontaktowałem się z Apple przez telefon i dodali mi NIP na fakturze, aczkolwiek powiedzieli, że nie rozumieją o co mi chodzi z "reverse charge" i VATem 0 %, i że nie mają możliwości skorygować faktury. W związku z tym poprosiłem o złożenie reklamacje, bo już mnie chcieli odsyłać do rzecznika praw konsumentów (co w sumie jest bez sensu - skoro jestem firmą). Zobaczymy co się stanie po przemieleniu przez system i czy będę w stanie odzyskać moje 80 zł VATu. Jeśli ktoś miał lub ma podobną sytuację to zapraszam do komentowania i dzielenia się swoją historią i czy się udało rozwiązać problem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych