Zmiana NIP na koncie Appstore
#1
Posted 05 September 2023 - 13:44
Być może orientujecie się jak zmienić numer NIP jeśli chce wziąć sprzęt na firmę? Nie ma takiej możliwości z poziomu aplikacji. Wyczytałem w Internecie że dane do firmy można podać przez stronę kiedy jestem zalogowany. Tylko że tak naprawdę w dziale danych do faktury jest tylko adres i nic więcej. Nie ma nazwy firmy, nie ma NIP-u. Jak kupowałem poprzedni sprzęt na firmę to można było pewne dane edytować ale dopiero w trakcie składania zamówienia, a nie żebym miał to wcześniej na koncie. Niestety aplikacja coś kompletnie popieprzyła, więc na infolinii poprawili mi dane firmy. Ale to było jakiś czas temu, teraz mają być inne dane firmy i wiem że będę mógł to zrobić na infolinii ale przecież nie może tak być żebym nie mógł podać na koncie tyxh danych :-) Pomożecie?
iPhone 14ProMax (256), MacBookPro16 M3Pro AirPods2Pro ATV 4K 2gen (64), 2x HomePod Mini, iPodTouch3Gen (32), AirTag,
#2
Posted 05 September 2023 - 19:53
Ja mam podobne pytanie: jest jakiś sposób na zamówienie czegoś z AOS tak, by na fakturze był NIP? Kiedyś to wpisywało się w danych do płatności, teraz nie ma.
Dzwonienie odpada, zanim się dodzwonię, to iPhone będzie na listopad Oczywiście pytam w kontekście przyszłotygodniowej premiery.
Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2
#3
Posted 05 September 2023 - 22:29
Ja w zeszłym roku jak kupiłem telefon to zanim dostałem fakturę zadzwoniłem do nich żeby ją poprawili bo wiedziałem że jest błędna. Ale błędne to jest takie działanie w sumie. Przecież to powinno być jakiś oczywisty sposób zrobione. Tyle osób zamawia na firmę i zawsze muszą dzwonić?
Ja mam podobne pytanie: jest jakiś sposób na zamówienie czegoś z AOS tak, by na fakturze był NIP? Kiedyś to wpisywało się w danych do płatności, teraz nie ma.
Dzwonienie odpada, zanim się dodzwonię, to iPhone będzie na listopad Oczywiście pytam w kontekście przyszłotygodniowej premiery.
iPhone 14ProMax (256), MacBookPro16 M3Pro AirPods2Pro ATV 4K 2gen (64), 2x HomePod Mini, iPodTouch3Gen (32), AirTag,
#4
Posted 18 September 2023 - 11:34
W stycznie 2023 jeszcze bylo ok, tzn na fakturze byl po stronie apple polski numer nip, w moich danych byl moj nip i wszystko sie zgadzalo. Ale w ktoryms momencie pomiedzy styczniem i czerwcem cos pozmieniali i po stronie apple juz jest nip irlandzki, a po mojej nie ma w ogole opcji wpisania numeru NIP. To chyba w ogole niezgodne z polskim prawem... Nie d konca wiadomo co z tym zrobic, mozna jedynie dzwonic do apple polska (800 702 322) i prosic o fakture lub note korygujaca. Problem tylko taki ze telefony w apple przeciazone.
Zeby jeszcze bardziej wkurzyc to muzyczka przy oczekiwaniu na polaczeznie w apple raz gra cicho ze ledwo slychac, za chwile wyje na maksa.
Najbezpieczniej zamowic u jakiegos polskiego sprzedawcy...
Sylwester Łos, Lucky Clan
#5
Posted 20 September 2023 - 11:16
W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:
W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.
Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:
1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:
https://ec.europa.eu...lidation-result
Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki....at-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.
2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.
I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:
3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)
Edited by slyv, 20 September 2023 - 12:05.
- soczekpl likes this
Sylwester Łos, Lucky Clan
#6
Posted 20 September 2023 - 11:50
W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:
W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.
Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:
1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki....at-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.
2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.
I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:
3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)
Super! Kupiłem na dane prywatne, spróbuję po otrzymaniu faktury zadzwonić i zmienić dane na firmowe.
Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2
#7
Posted 20 September 2023 - 14:08
Dzwoń od razu to ci zmienią.
#8
Posted 08 November 2023 - 06:11
#9
Posted 13 August 2024 - 15:41
W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:
W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.
Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:
1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation-result
Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.
2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.
I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:
3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)
Czy oni zobaczą mój e-mail, jeśli napiszę na donotreply@apple? Wydawało mi się, że ten adres jest praktycznie nigdy nie sprawdzany. Czy potem trzeba jeszcze zadzwonić i poprosić, żeby sprawdzili tę skrzynkę?
Edited by Fandett, 13 August 2024 - 15:41.
#10
Posted 13 August 2024 - 18:04
Jak sama nazwa wskazuje, nie powinno się pisać na adres, który nazywa się Nie Odpisuj...
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#11
Posted 05 September 2024 - 11:48
W końcu udało się dodzwonić do Apple, i sytuacja wygląda tak:
W styczniu 2023 zmieniły się jakieś przepisy i Apple usunęło pole NIP przy zakupie.
Od tego czasu żeby coś kupić na firmę w Apple mamy 2 opcje:
1. Kupujemy na dane prywatne i po otrzymaniu faktury dzwonimy do Apple Polska i tam telefonicznie podajemy dane firmy. Następnie Apple w ciągu kilku dni (podobno max. 8 dni) zwraca nam zapłacony VAT i przysyła korektę faktury. UWAGA! Żeby tak zrobić trzeba być zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE. Aby sprawdzić czy mamy VAT-UE korzystamy z VIES:
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation-result
Działa to również ze starszymi fakturami wystawionymi np. kilka miesięcy wcześniej. Ale jeśli faktura jest starsza niż 3 miesiące dostajemy mailem prośbę o wysłanie "Potwierdzenie statusu płatnika podatku". I tu nie jestem pewien czy wystarczy druk ze strony https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka, czy też trzeba generować bardziej oficjalny dokument na gov.pl. Wysyłamy to jako odpowiedź na maila, nie przejmujemy się że ten mail to donotreply @ apple. Jeśli faktura jest nowa nie trzeba nic dosyłać.
2. Zamawiamy telefonicznie i konsultantowi podajemy wszystkie dane firmy, wtedy nie ma potrzeby robienia korekty.
I jest jeszcze jedna opcja w której nie ma tych problemów:
3. Kupujemy sprzęt w polskim sklepie z elektroniką (Media Expert, Media Markt, iSport, Cortland, iDream itp)
Po pierwsze dzięki za ten wpis, skłoniło mnie to do próby kontaktu z apple i zadzwonienia do nich. Kilka dni temu odświeżyła mi się subskrypcja Apple Developer Program (dzięki której mogę wrzucać aplikacje do app store). Niestety księgowa mi powiedziała, że faktura którą apple mi wystawił jest nierozliczalna, ponieważ wystawili fakturę jak na osobę prywatną. Po przeczytaniu tego postu skontaktowałem się z Apple przez telefon i dodali mi NIP na fakturze, aczkolwiek powiedzieli, że nie rozumieją o co mi chodzi z "reverse charge" i VATem 0 %, i że nie mają możliwości skorygować faktury. W związku z tym poprosiłem o złożenie reklamacje, bo już mnie chcieli odsyłać do rzecznika praw konsumentów (co w sumie jest bez sensu - skoro jestem firmą). Zobaczymy co się stanie po przemieleniu przez system i czy będę w stanie odzyskać moje 80 zł VATu. Jeśli ktoś miał lub ma podobną sytuację to zapraszam do komentowania i dzielenia się swoją historią i czy się udało rozwiązać problem.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users