Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad Pro 12'9 2021 - ekran pękł ,,sam z siebie"


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 TheMester75

TheMester75
  • 5 postów

Napisano 21 lutego 2023 - 17:22

Dzień Dobry

Spotkałem się przedwczoraj z bardzo niecodzienną sytuacją, a mianowicie zauważyłem, że ekran mojego iPada jest pęknięty. Nic zaskakującego, przecież takie rzeczy dzieją się codziennie, wielu osobom na świecie, ale w znacznej większości jest spowodowane upadkiem lub uderzeniem o sporej sile(bo nie ukrywajmy, że sprzęty Apple'a są odporne i jestem człowiekiem, więc zdarzyło się upuścić np. iPhona, ale nawer bez szybki ochronnej, tylko w etui wyszedł z upadku cało), ale nie mogę powiedzieć tego o moim 7-miesięcznym iPadzie, o którego bardzo dbam, bo jak już przychodzi wydać tyle siana, to powinno się ukazać trochę szacunku do sprzętu.

Omawiany tablet stał sobie dokładnie w tym samym miejscu od tygodnia(jak przez znaczną większość czasu jego użytkowania), kiedy nagle jednego wieczoru od razu po włączeniu tabletu rzuciło mi się w oczu 1,4 centymetrowe pęknięcie na środku ekranu. Jestem wzrokowcem i chyba to niemożliwe, żebym nie zauważył tego przez godziny użytkowania go wcześniej, nawet tego samego dnia.

Wykluczcie od razu fakt, że tablet upadł, oberwał czymś lub ktoś go ruszał, bo to zwyczajnie niemożliwe. Sam tablet wygląda po prostu perfekcyjnie oprócz tego dziwnego pęknięcia, które mieni się "tęczą", gdy tablet jest włączony. Z resztą od pierwszego dnia użytkowania zamknięty jest w dość dobrze zabudowującym go Etui z przymykaną magnetyczną klapą na ekran, która jest zawsze opuszczona, gdy akurat z mojego iPada nie korzystam.

Wątpię, że reklamacja da cokolwiek, bo pracownicy Apple'a znajdą od razu przyczynę w upadku i mojej winie, ale może ktoś miał kiedyś podobną sytuację i wie jak to z nimi wygląda?

 

Chciałbym jeszcze podzielić dość ciekawą obserwacją, a mianowicie pęknięcie jest idealnie proste i prostopadłe do dłuższej krawędzi tabletu. Oczywiście tak jak wspominałem ma tylko 1,4cm i jest na środku, więc jest daleko od wszelkich krawędzi, ale gdyby było dłuższe padałoby pod kątem prostym.

Myślałem, że może jakaś elektronika się uszkodziła w środku i dała się w znak również na ekranie.

Ważną uwagą jest też fakt, że tego samego dnia rano nic nie dostrzegłem, a rysę zauważyłem chwilę po odłączeniu tabletu od ładowarki. Bateria mogła być tego powodem?

Może już trochę przesadzam, ale na początku mojej przygody z iPadem zwróciłem uwagę, że w jednym z rogów ekran jest minimalnie uniesiony(można było zobaczyć odbijające się światło z wewnątrz), ale siostra mnie uspokajała, że to nic takiego. Mogło to jakoś wpłynąć na uszczerbek? Nie mówię, że go spowodowało, ale mogło osłabić szkło, które pękło już przy dalikatnym uderzeniu/otarciu się o coś(choćby nawet moją ręką).

 

Pozdrawiam i liczę na jakieś przemyślenia, czym takie dziwne pęknięcia mogą być spowodowane.



#2 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 lutego 2023 - 11:59

Możesz dodać zdjęcie tego pęknięcia?


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#3 TheMester75

TheMester75
  • 5 postów

Napisano 25 lutego 2023 - 22:48

Tak jak wspominałem zauważalne jest praktycznie tylko na białym tle przy włączonym ekranie.

zdjęcie tego nie oddaje w 100%, ale najbardziej denerwujące w tym pęknięciu są odbijające kolory tęczy.

Widać jednak całkiem dobrze małe 1,4 centymetrowe kształty pęknięcia.


Tak jak wspominałem zauważalne jest praktycznie tylko na białym tle przy włączonym ekranie.

zdjęcie tego nie oddaje w 100%, ale najbardziej denerwujące w tym pęknięciu są odbijające kolory tęczy.

Widać jednak całkiem dobrze małe 1,4 centymetrowe kształty pęknięcia.

Załączone pliki



#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 lutego 2023 - 12:41

Niczego na tym zjęciu nie widać. Jeśli masz gwarancję to możesz go do nas przysłać i zobaczymy co da się z tym zrobić,


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 OP7

OP7
  • 52 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 03 marca 2023 - 16:42

Niczego na tym zjęciu nie widać. Jeśli masz gwarancję to możesz go do nas przysłać i zobaczymy co da się z tym zrobić,

Zarysowania i pęknięcia ekranu nie są objęte gwarancją, a ewentualny hairline pojawia się zawsze od krawędzi, więc raczej nic z tym nie zrobicie.



#6 TheMester75

TheMester75
  • 5 postów

Napisano 07 marca 2023 - 19:24

Mały update:

Podczas drugiego cyklu ładowania od odkrycia pęknięcia iPad odszedł z tego świata już na dobre.

Mnie czeka jutro wizyta w sklepie Apple, mojego tableta prawdopodobnie wymiana, a niedowiarków, którzy nadal uważają, że tablety nie pękają same z siebie, zmiana podejścia ;)

Pozdrawiam

 

Dodam update jak już serwis Apple wytłumaczy mi całą sytuacje.



#7 OP7

OP7
  • 52 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 08 marca 2023 - 09:36

Mały update:

Podczas drugiego cyklu ładowania od odkrycia pęknięcia iPad odszedł z tego świata już na dobre.

Mnie czeka jutro wizyta w sklepie Apple, mojego tableta prawdopodobnie wymiana, a niedowiarków, którzy nadal uważają, że tablety nie pękają same z siebie, zmiana podejścia ;)

Pozdrawiam

 

Dodam update jak już serwis Apple wytłumaczy mi całą sytuacje.

Ekran może pęknąć sam z siebie, ale taka sytuacja zachodzi zawsze od krawędzi obudowy, nigdy na środku ekranu, niestety Twoje zdjęcie jest nieczytelne, więc nie jestem w stanie dokładnie wypowiedzieć się w tym konkretny przypadku.

 

Inna sprawa, że obecnie jak piszesz urządzenie się nie uruchamia. Jeśli serwis potwierdzi usterkę sprzętową i urządzenie jest na gwarancji nie powinno być problemu z jego wymianą.

 

Pozdrawiam i powodzenia!



#8 OP7

OP7
  • 52 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 14 marca 2023 - 12:49

Dodam update jak już serwis Apple wytłumaczy mi całą sytuacje.

Jakaś aktualizacja? 



#9 TheMester75

TheMester75
  • 5 postów

Napisano 20 marca 2023 - 21:34

iPad został już wymieniony na nową sztukę.

Prawdopodobnie powodem była bateria, która napuchła i ,,rozerwała” środek tabletu.

Mam jeszcze takie pytanie:

Według polskiego prawa gwarancja na wymienione urządzenie liczy się od nowa, jednak Apple jakoś się wycwaniło i według ich źródeł - nie.

Wie ktoś może na własnym przykładzie, jak to z tą gwarancją wygląda?



#10 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 154 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 marca 2023 - 22:57

To nie jest temat o gwarancjach. Do takich pytań mamy specjalny dział.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych