Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja Apple - tylko problemy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 maxwawa

maxwawa
  • 305 postów

Napisano 18 lutego 2023 - 20:52

Mam problem ponieważ od kilku dni męczyłem się z dodatkową gwarancją Apple.

Mój Macbook miał Apple Care Plus (zakupiony za granicą)  z ratami co rok ale okazało się że pierwotnie wykupiła je inna osoba i tu zaczęły się problemy.

Po konsultacji z infolinią polską oraz tą z Irlandii okazało się że nawet jeśli zadeklarowałem chęć wykupu dalszego przedłużenia tej gwarancji,  to jako drugi właściciel Macbooka już nie mogę tego zrobić   :unsure: bo gwarancja jest ... imienna !!!  co jest sorry ale debi.... krótko mówiąc. Gwarancja jest na Macbooka z danym nr seryjnym (notabene nawet mam nr tej umowy) ale polityka Apple jest po prostu do d... już nie chciałem komentować ani dyskutować na ten temat. Pogodziłem się więc z tym i logiczne było wykupienie w takim razie w Polsce gwarancji Apple Care Protection Plan (Macbook jeszcze nie miał roku od aktywacji więc spokojnie mu niby przysługiwała)  i uwaga ... też nie można było jej wykupić ponieważ nie można "zejść"  z wyższego Apple Care + do niższej Gwarancji jaką jest Apple Care Protection Plan  :o  to bezpośrednie info od Apple, więc zostałem teraz z niczym, więc sorry ale po raz kolejny Apple ma użytkownika w d... nawet jak chce.

 

Czy macie jakieś info odnośnie gdzie można teraz zakupić jakąś gwarancję czy ubezpieczenia na Macbooka ? 


iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 509 postów
  • Płeć:

Napisano 18 lutego 2023 - 21:15

Zły dział, przeniosłem. 

 

Oczywiście, że można sobie AppleCare+ anulować. Musi to zrobić tylko ta osoba, która pierwotnie kupiła sprzęt, jeśli nie było przeniesienia. AppleCare+ to ubezpieczenie, w każdym momencie można je anulować (nawet zwrócą kasę za niewykorzystany okres). ACPP zresztą też, ale je zostawiam na boku na razie. Możliwe, że w czasie zakupu MacBooka od pierwotnego właściciela nie było przeniesione to AppleCare+ na Ciebie, dlatego nie bardzo „dało się” coś z tym zrobić. Przenieść zarówno AC+ jak i ACPP można jeden raz w czasie trwania polisy/dodatkowej gwarancji. 

Warunki AC+ w IE (interesują nas punkty 10 i 11): https://www.apple.co...eplus_ie_tc.pdf

Warunki ACPP w PL: https://www.apple.co...e/appmacpl.html

 

Osobnym pytaniem jest, czy można by było po anulowaniu kupić sobie ten AppleCare Protection Plan. Niby tak, za to ręki nie dałbym sobie uciąć. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 maxwawa

maxwawa
  • 305 postów

Napisano 18 lutego 2023 - 21:30

tak jak opisałem AppleCare Protection Plan też nie mogłem wykupić więc mimo moich chęci  Apple nie było w stanie znaleźć żadnego rozwiązania w tej sprawie i zostałem bez żadnego ubezpieczenia/gwarancji, reasumując w tym przypadku to lepiej jakby ten laptop w ogóle nie miał Apple Care+ bo wtedy mógłbym wykupić AppleCare Protection Plan i byłoby po sprawie.

 

​Jakie są teraz opcje żeby ewentualnie gdzieś wykupić jakieś ubezpiecznie/gwarancje na ewentualne naprawy ? bo MacBookowi właśnie minęła roczna gwarancja Apple.


Zły dział, przeniosłem. 

 

Dziękuję, nie domyśliłbym się że tego odpowiedniego działu trzeba szukać w dziale Giełda  :huh:


Użytkownik maxwawa edytował ten post 18 lutego 2023 - 21:32

iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#4 maxwawa

maxwawa
  • 305 postów

Napisano 19 lutego 2023 - 13:49

MacBookowi właśnie minęła roczna gwarancja Apple.

gdzie wykupić jakieś ubezpieczanie/gwarancje na ewentualne naprawy ? 

ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii ?

iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#5 MC_

MC_
  • 6 832 postów

Napisano 19 lutego 2023 - 14:18

Z tego co pamietam, to jak minęła gwarancja to juz nie mozna.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#6 maxwawa

maxwawa
  • 305 postów

Napisano 19 lutego 2023 - 16:01

czyli nawet u zewnętrznych ubezpieczycieli nie można ? 

Nie dopisałem że winna jest infolinia Apple która zapewniała mnie jeżeli na Macbooku widnieje informacja że gwarancje AC+ jest do 2025 roku to tak jest, po jakimś czasie sprawdzam a tu nagle brak gwarancji, a kopiąc dalej temat okazało się że pierwotny właściciel zakupił z roczną subskrypcją.


iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#7 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 19 lutego 2023 - 21:27

czyli nawet u zewnętrznych ubezpieczycieli nie można ? 
...

Obawiam się, że nie znajdziesz oferty ubezpieczenia, która by Ciebie satysfakcjonowała.
Mógłbyś rozważyć np. ubezpieczenie mieszkania i jego wyposażenia, bądź ubezpieczenie samego wyposażenia.
O ile z zawarciem takiej umowy nie byłoby pewnie żadnego problemu, to z wyegzekwowaniem roszczenia pojawiłyby się zapewne przeszkody nie do pokonania.
Po pierwsze, żeby nie było niespodzianek, przed zawarciem umowy ubezpieczenia trzeba poznać tzw. OWU i warunki wyłączające odpowiedzialność konkretnego ubezpieczyciela. Ponadto, w polisie może kusić też np. opcja tzw. „Domowy assistance (pakiet dający nam możliwość naprawy określonych sprzętów na koszt ubezpieczyciela, który odpowiada również za organizację interwencji specjalistów).
Jednakże, pakiet ten zawiera określone warunki i wyłączenia, na co należy również zwrócić szczególną uwagę (np. data zakupu chronionego sprzętu czy wymogi dot. dowodów zakupu itp.).

#8 maxwawa

maxwawa
  • 305 postów

Napisano 24 lutego 2023 - 13:35

Dzięki @ali_cja za informację. 

a jakaś firma/ sklep oferuje jakąś gwarancję?


Użytkownik maxwawa edytował ten post 24 lutego 2023 - 13:36

iPhone Pro  iPad Pro  MacBook Pro  AirPods Pro   iWatch


#9 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 24 lutego 2023 - 14:56

Myślę, że najłatwiej będzie Ci wyszukać ubezpieczyciela przez porównywarkę, dostępną na stronie https://rankomat.pl/...zetu-w-praktyce




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych