Hej,
Podobno w amerykańskiej wersji Apple Store można zwracać rozpakowany i używany sprzęt.
Czy u nas w przypadku zakupów przez apple.pl również można się "rozmyślić" i dokonać zwrotu rozpakowanego i używanego sprzętu?
Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.
Napisano 20 listopada 2022 - 22:51
Hej,
Podobno w amerykańskiej wersji Apple Store można zwracać rozpakowany i używany sprzęt.
Czy u nas w przypadku zakupów przez apple.pl również można się "rozmyślić" i dokonać zwrotu rozpakowanego i używanego sprzętu?
Napisano 20 listopada 2022 - 23:22
Iphone 15 Pro Max / MacBook Pro 2022 / Apple Watch Ultra / AirPods Pro 2 gen.
Napisano 20 listopada 2022 - 23:25
Raczej tak.
Pytałem niedawno o Airpodsy i poinformowano mnie, że mam 14 dni na zwrot. Oczywiście mogę je otworzyć i przetestować.
Pytałeś na infolinii o zwrot i powiedzieli Ci, że możesz zwrócić otwarte i używane (przetestowane)?
Napisano 20 listopada 2022 - 23:29
Zawsze możesz zwrócić kupiony online towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Tak działa prawo w tym kraju, a pewnie i w całej Unii.
Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi - do tej pory żyłem w takim przekonaniu.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
Napisano 20 listopada 2022 - 23:36
Zawsze możesz zwrócić kupiony online towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Tak działa prawo w tym kraju, a pewnie i w całej Unii.
Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi - do tej pory żyłem w takim przekonaniu.
Taka byłaby i moja interpretacja przepisów ale nie trzeba daleko szukać w sieci by znaleźć historie opisujące problemy ze zwrotem rozpakowanego lub przetestowanego (używanego) towaru.
Zatem nie chciałbym się tutaj opierać o ustawową możliwość odstąpienia od umowy.
Pomocne byłyby relacje osób próbujących dokonać zwrotu takiego otwartego sprzętu, gdyż polityka zwrotów opisana na stronie apple.pl nie jest tu jednoznaczna.
Użytkownik arczello edytował ten post 20 listopada 2022 - 23:39
Napisano 21 listopada 2022 - 00:28
@ali_cja, bez Ciebie ani rusz!
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
Napisano 21 listopada 2022 - 01:33
Napisano 21 listopada 2022 - 01:43
Samo Apple informuje, że użytkownik ma prawo bez podania przyczyny odstąpić od złożonego zamówienia w ciągu 14 dni od dnia objęcia zakupionej rzeczy w posiadanie. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, należy wysłać stosowną informację przed wygaśnięciem 14-dniowego okresu. Z wyjątkiem zamówienia dotyczącego dostarczania treści, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną prośbą i zgodą użytkownika.
https://www.apple.com/legal/internet-services/itunes/pl/rightofwithdrawal-pl.pdf
Co jest oczywiście zgodne z ustawą z 30 maja 2014 r. (z późn. zmianami) o prawach konsumenta: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf
W razie wątpliwości Sprzedawcy, możesz powołać się na obydwa źródła.
Apple informuje, jest ustawa, ale czy w praktyce nie robią problemów jeśli sprzęt był otworzony / użyty, to mogą powiedzieć dopiero osoby, które próbowały dokonać takiego zwrotu.
Napisano 21 listopada 2022 - 02:51
Napisano 21 listopada 2022 - 04:54
Apple informuje, jest ustawa, ale czy w praktyce nie robią problemów jeśli sprzęt był otworzony / użyty, to mogą powiedzieć dopiero osoby, które próbowały dokonać takiego zwrotu.
iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016
Napisano 21 listopada 2022 - 07:05
iPhone 15 Pro
Napisano 21 listopada 2022 - 08:49
Pytałeś na infolinii o zwrot i powiedzieli Ci, że możesz zwrócić otwarte i używane (przetestowane)?
Iphone 15 Pro Max / MacBook Pro 2022 / Apple Watch Ultra / AirPods Pro 2 gen.
Napisano 21 listopada 2022 - 14:44
Pięć osób Ci napisze, że nie miało problemów, a jedna zaprzeczy i opisze perturbacje. Jaki z tego wyciągniesz wniosek? Co jest dla Ciebie bardziej wiarygodne: wirtualne opinie, czy podstawa prawna? Czy przy ewentualnym odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość powołasz się na opinie innych osób, czy na podstawę prawną i postąpisz zgodnie z przedstawioną przez Apple procedurą zwrotu?
Oczywiście nie zaszkodzi poznać wyjątki określone w art. 38 cyt.ustawy, wyłączające prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość i pamiętać o ewentualnej zapłacie, określonej w art.35. (np. gdy są ślady uszkodzenia zakupionej rzeczy).
Jak wyżej napisałem - nie trzeba długo szukać w sieci, żeby znaleźć historie opisujące sprzedawców, którzy nie chcą przyjąć zwrotu takiego rozpakowanego sprzętu, lub zwracają mniejszą kwotę bo przez otwarcie pudełka czy zdjęcie folii produkt stracił wartość (nie mogą już go ponownie sprzedać jako zupełnie nowego).
Więc ta ustawa jest czasem interpretowana przez sklepy internetowe na ich korzyść.
Wirtualne opinie dadzą jakiś obraz jak apple.pl podchodzi w praktyce do tego tematu.
Napisano 21 listopada 2022 - 14:45
Ok, to może po prostu do nich zadzwoń?
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
Napisano 21 listopada 2022 - 14:54
Tak też zrobię, ale liczę też na te opinie (parę już się pojawiło), żeby mieć trochę więcej pewności że dział zwrotów rzeczywiście postępuje (zawsze lub zawzyczaj) tak jak mi powie jeden pracownik infolinii
Napisano 21 listopada 2022 - 14:54
Jak wyżej napisałem - nie trzeba długo szukać w sieci, żeby znaleźć historie opisujące sprzedawców, którzy nie chcą przyjąć zwrotu takiego rozpakowanego sprzętu, lub zwracają mniejszą kwotę bo przez otwarcie pudełka czy zdjęcie folii produkt stracił wartość (nie mogą już go ponownie sprzedać jako zupełnie nowego).
Więc ta ustawa jest czasem interpretowana przez sklepy internetowe na ich korzyść.
Wirtualne opinie dadzą jakiś obraz jak apple.pl podchodzi w praktyce do tego tematu.
No, ale Ty nie pytasz o jakichś tam sprzedawców, którzy próbują uprawiać fristajlo, bo liczą, że konsument się nie zna, tylko o Apple, który na szczęście działa zgodnie z przepisami prawa. Ja 2 albo 3 zwracałem i wymieniałem sprzęt Apple, otwarty i chwilę używany i nigdy nie było nawet najmniejszego problemu.
iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016
Napisano 21 listopada 2022 - 15:03
Tylko, że te przepisy prawa nie są napisane w 100% jednoznacznie a sam nigdy nie zwracałem otwartej, używanej elektroniki nigdzie, więc taki post na forum daje mi wgląd w doświadczenia innych.
Dzięki za opinię / relację
Napisano 22 listopada 2022 - 08:41
Napisano 22 listopada 2022 - 08:46
Z Apple jest ten problem dla sklepów, że w przypadku aktywacji rusza gwarancja w systemie.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Napisano 22 listopada 2022 - 11:30
iPhone 15 Pro
Napisano 22 listopada 2022 - 11:42
No i właśnie o to chodzi.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Napisano 22 listopada 2022 - 12:07
Tu się trochę z Tobą zgadzam, ale tym sklepy nie bardzo się przejmują. Bardziej ich pewnie boli konieczność poinformowania kolejnego nabywcy o sprzedaży ze „zwrotu” i obniżce ceny takiego produktu.No i właśnie o to chodzi.
Napisano 22 listopada 2022 - 12:26
A dziwisz się, że ich to boli? Sklepy nie mają wielkich marż, przynajmniej na rynku foto o którym trochę wiem. W takim przypadku jest to dla nich istotny problem i strata finansowa.
Chyba że ktoś wychodzi z założenia Prezesa Jarosława, że najwyraźniej się nie nadają do prowadzenia działalności.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Napisano 22 listopada 2022 - 12:53
Napisano 22 listopada 2022 - 14:22
Prosiłbym nie wzywać imienia Jarków tego świata nadaremno. Forum wyznaje zasadę 'zero polityki' i to się nie zmieni.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych