Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Air 13 A1466 system się nie ładuje


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 11:35

Dzień dobry.
Posiadam macbook air 13 A1466 CPWSR3HDD3QD.
Do wczoraj wszystko było ok działał normalnie. Dziś po odpaleniu ekran ładowania staje na 1/3 paseczka, tryb bezpieczny staje na 1/2. Na dysku posiadam warzne ważne dane które są mi potrzebne do egzaminu.
Jesteście w stanie pomóc w jakiś sposób co robić dalej? jestem załamana tą sytuacją, do egzaminu kilka dni....
PS. nie jestem w stanie podać jaki był system, ale na bieżąco aktualizowany.
Dziękuje.

Użytkownik winmaciek edytował ten post 13 kwietnia 2022 - 12:34


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 515 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2022 - 12:41

1. Który rocznik?

2. Czy próbowane było uruchomienie diagnostyki sprzętowej? Na tym komputerze robi się to włączając i od razu wciskając literę „D” na klawiaturze.

3. Padniecie dysku nie jest niemożliwe (komputer ma już kilka dobrych lat). Może dałoby się wyciągnąć je z użyciem target dysk mode (na pewno łatwiejsze niż rozbieranie maszyny i wyciąganie SSD). 
4. Czy możliwe jest odpalenie maszyny w trybie recovery (to coś innego niż safe mode)?


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 15:01

Dziękuje za pomoc.

 

1 - muszę poszukać pudełka .

2- nie było, próbowałam tylko tryb bezpieczny i nie poszedł. Jak wrócę do domu odpalę tryb diagnostyki.

4- sprawdzę. 


tryb recovery uruchamia się, sprawdzałam wcześniej.


Diagnostyka nie wskazała błędów.
Kod ADP000

#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 515 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2022 - 15:12

1. Czy FileVault było włączone?
2. Czy w recovery można zamontować wolumen Data?
3. Czy było próbowane resetowanie PRAM (nie zaszkodzi, a może pomóc)?
4. Co Mac pokazuje w trybie startu Verbose?

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 15:44

1 - nie był.
2 - jak to sprawdzić? W recorvery widzę dysk poprawnie.
3 - tak.
4 - zdjęcie jak to wygląda.
https://zapodaj.net/...e37be933cb2.png
Generalnie mogę ponownie zainstalować system, byle by dane zostały na dysku.

#6 BlueBook

BlueBook
  • 401 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 16:44

Sprawdz czy komputer uruchamia się w trybie target disk mode https://support.appl...p/mchlp1443/mac , na ekranie powinna pojawić się w twoim przypadku ikonka dysku usb.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#7 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 18:14

Witam.
Pojawia się ekran z takim piorunem.
Zrobiłam inaczej, postawiłam system na dysku zewnętrznym i udało odpalić się macbooka. Skopiowałam potrzebne mi dane. To co teraz stawiać nowy system na wbudowanym dysku?

#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 651 postów
  • Płeć:

Napisano 13 kwietnia 2022 - 18:35

To co teraz stawiać nowy system na wbudowanym dysku?

Jak się da, to pewnie!



#9 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 13 kwietnia 2022 - 21:21

Udało się za drugim razem. Za pierwszym było to samo, za drugim zrobiłam format dysku i działa. Ciekawe co mogło być przyczyną?

#10 winmaciek

winmaciek
  • 6 515 postów
  • Płeć:

Napisano 14 kwietnia 2022 - 09:15

To już musiałby ustalić ktoś starszy i mądrzejszy. Ale od siebie dam dobrą radę: skonfiguruj sobie Time Machine. Nie będziesz mieć wtedy sytuacji, że egzamin za chwilę, a danych nie ma. Ludzie dzielą się na tych, którzy będą robić backupy i tych co już je robią. Lepiej być w tej drugiej grupie. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#11 MajMaj Maj

MajMaj Maj
  • 22 postów

Napisano 14 kwietnia 2022 - 09:54

Dzięki Wam serdeczne za pomoc :)

Od wczoraj należę do tej drugiej grupy - dzięki i pozdrawiam.

Temat do zamknięcia. :wub:



#12 winmaciek

winmaciek
  • 6 515 postów
  • Płeć:

Napisano 14 kwietnia 2022 - 16:28

Wedle życzenia. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych